فروشگاه اینترنتی 68

خرید اینترنتی,فروشگاه پستی

فروشگاه اینترنتی 68

خرید اینترنتی,فروشگاه پستی

معرفی ۱۰ غذای پر طرفدار و خوشمزه عربی+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد معرفی ۱۰ غذای پر طرفدار و خوشمزه عربی+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

خوراک های عربی معمولا متعلق به محدوده ترکیه، عراق، سوریه، اردن، لبنان، فلسطین، سوریه، قبرس و مصر هستند. اما فرهنگ و آشپزی چیزی نیست که بتوان فقط به یک محدوده و مکان و زمان اختصاص داد. به همین دلیل از ایران تا مراکش شامل این فرهنگ و محدوده غذایی می ‌شود. بعضی‌ ها فکر می کنند و یا توقع دارند که همه غذا ها در همه جا به یک صورت سرو شوند و یک مزه بدهند اما هرگز این گونه نخواهد بود. مثل کباب کوبیده خودمان که در هر جایی از یک شهر با یک طعم مزه و شکل و ظاهری متفاوت درست می‌شود، غذای عربی هم که جای خود را دارد و در هر کشور بسته به نوع طبخ، مزه و شکل متفاوتی دارد.

حال در این جا با هم ۱۰ نوع غذای مورد استفاده در منو های عربی را می بینیم :

سالاد تبوله

سالاد تبوله بسیار مناسب گیاه خواران است. محتویات اصلی این سالاد خوش رنگ، سبزی جعفری، گوجه فرنگی، بلغور، نعناع و پیاز است که به صورت خیلی ریز خرد می‌ شوند. برای مزه دار کردن و خوشمزه تر شدن این سالاد می توان از روغن زیتون، نمک و آبلیمو استفاده کرد.

سالاد فتوش

سالاد فتوش یک سالاد خوشمزه از کشور لبنان با اساس نان عربی پیتا است که به صورت سرخ شده یا تنوری به عنوان کروتان استفاده می‌ شود. مواد اصلی این سالاد: کاهو، خیار، ترب، گوجه فرنگی، خرفه، پیاز، سماق، نعناع، آب لیمو و روغن زیتون است. اما در کشورهای دیگر بسته به ضائقه، موادی نظیر پنیر فتا، جعفری، زیتون، سیر و … را به آن اضافه می‌کنند.

حمص

از نظر لغوی، حمص در زبان عربی به معنی نخود است و نام کامل این اشتها آور، نخود و ارده است .حمص یک خوراکی فوق العاده خوشمزه خاور میانه ای است که با طعم خاص خودش، باعث افزایش اشتها شده و در سینی های مزه به عنوان پیش غذا سرو می شود. مواد اصلی حمص، پوره نخود پخته شده، ارده، سیر، روغن زیتون، آبلیمو نمک و فلفل است.

بابا غنوش

بابا غنوش هم مانند حمص، یک پیش غذای اشتها آور است که از بادنجان تنوری، ارده، روغن زیتون و سیر تهیه می‌شود. تقریبا بابا غنوش را می شود معادل میرزا قاسمی خودمان دانست. البته در برخی فرهنگ ها، بابا غنوش را با فلفل دلمه‌ای کبابی، جعفری و ادویه ‌های دیگر هم تهیه می‌کنند که مزه خیلی خوبی دارد.

شیش طاووق

از نظر لغوی، شیش یعنی سیخ و طاووق به معنی مرغ است که شیش طاووق تقریبا همان جوجه کباب خودمان است که با ماست روغن و ادویه ‌های نسبتا تند مزه دار شده و در اکثر کشور های عرب زبان و حاشیه آن ها مثل ایران و ترکیه در رستوران های خاص طبخ می شود.

شیش کباب

شیش کباب یا کباب سیخی را می توان یکی از محبوب ‌ترین کباب ‌های کشور های عرب زبان نام برد. شیش کباب از گوشت گوسفند مزه ‌دار شده و به سیخ کشیده شده است که تقریبا شبیه به کباب چنجه خودمان می باشد و بسیار لذیذ و خوشمزه است. در ضمن، تنوع رنگ مواد کباب شده باعث ایجاد ظاهری هیجان انگیز می شوند

کبه

کبه جزو آن دسته غذا های خاورمیانه ‌ای است که بسیار محبوب و با ظاهری زیبا می باشد. مواد اصلی طبخ کبه، بلغور، پیاز ساطوری و گوشت به همراه ادویه‌ های عربی است. نکته ای که جالب می باشد این است که در هنگام پخت کبه علی رغم سرخ کردنی بودن آن، روغن کمی استفاده می شود.

لحم عجین

لحم عجین به معنی گوشت و خمیر است و در برخی منو ها به پیتزای ترکی یا لبنانی هم معروف است. این غذای خوشمزه عربی، از یک لایه خمیر تشکیل شده که روی آن را گوشت چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، جعفری و فلفل تشکیل می دهند

طاجین

طاجین نام یک ظرف سفالی است که یک غذای خوشمزه مخصوص مراکش و کشور های شمال آفریقا با همان نام طاجین در آن سرو می‌شود. محتویات اصلی طاجین، انواع گوشت (مرغ، گوسفند، گوساله و …)، ادویه های خاص مراکشی، سبزیجات و خشکبار است.

کنافه

کنافه از شیرینی های عربی خوشمزه و پرطرفدار است که اصلیتی فلسطینی دارد و همان طور که از نامش پیداست، از رشته های مخصوص تهیه می شود ولی به جز رشته، حاوی پنیر و پسته و شهد شکر زیاد نیز می باشد.

نوشته معرفی ۱۰ غذای پر طرفدار و خوشمزه عربی اولین بار در غذالند. پدیدار شد.

این غذا ها برای پوکی استخوان مفید هستند+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد این غذا ها برای پوکی استخوان مفید هستند+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.امروز ۲۰ اکتبر در تقویم جهانی روز جهانی پوکی استخوان نامگذاری شده است. این به معنای اهمیت این بیماری در سراسر دنیاست. به همین بهانه در این مطلب قصد داریم تا با بیماری شایعی به نام پوکی استخوان بیشتر آشنایتان کنیم و همچنین می‌خواهیم بررسی کنیم که کدام مواد غذایی برای پیشگیری از این بیماری موثرند. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پوکی استخوان یکی از بیماری‌ های شایع در بین مردم است که سبب می شود استخوان های فرد دچار ضعف و شکنندگی شوند، تا جایی که اعمالی مانند خم شدن یا حتی سرفه کردن سبب شکستگی آن ها خواهند شد. اگر بررسی دقیق تری داشته باشیم خواهیم دید که استخوان بافتی زنده بوده و به طور پیوسته شکسته شده و دوباره عمل جایگزین شدن و بهبود اتفاق می‌افتد. در حقیقت شکستگی استخوان وقتی ایجاد می شود که با ایجاد استخوان های جدید استخوان های قبلی از بین نروند. شکستگی هایی که در اثر پوکی استخوان اتفاق می‌افتند بیشتر در ناحیه مچ دست، ستون فقرات یا لگن می باشند. برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری پوکی استخوان راه های گوناگونی وجود دارد. در ادامه قصد داریم غذاهای مناسب جهت جلوگیری از پوکی استخوان را بررسی نماییم.

برای پیشگیری از پوکی استخوان چه غذاهایی مناسب است؟

۱- لبنیات: اولین دسته از موادی که ممکن است در جواب سوال بالا به ذهن شما رسیده باشد، شیر وسایر لبنیات است. این دسته از مواد، مقدار زیادی کلسیم دارند که سبب بهبود بخشیدن به سلامت استخوان ها می شود . اگر قصد دارید تا از بالا رفتن وزن خودتان پیشگیری کنید، با توجه به این که انواع کم چرب لبنیات و انواع پرچرب آن مقدار کلسیم برابری دارند، می توانید از انواع کم چرب استفاده نمایید.

۲- اسفناج: این سبزی خوشمزه علاوه بر این که کالری کمی دارد، دارای مقدار بسیار زیادی کلسیم و همچنین ویتامین هایی مانند A و K و C می باشد که برای سلامتی استخوان ها فواید بسیاری دارند.

۳- پرتقال: این میوه دوست داشتنی که عطر و طعم بی نظیری دارد، به علت داشتن ویتامین های A و C جهت رشد و حفظ سلامت استخوان دارای فایده است.

۴- انجیر: انجیر علاوه بر این که میوه ای خوشمزه به حساب می آید، دارای مواد معدنی ای مانند کلسیم و همچنین ویتامین های مختلفی مانند A و C می باشد که موجب بهبود سلامتی استخوان ها می شوند. یکی از نکاتی که در مورد مصرف انجیر باید به آن توجه داشت این است که این میوه قابلیت نگهداری طولانی مدت ندارد و بایستی آن را به صورت تازه خریداری و هرچه زودتر مصرف کرد.

۵-کیوی: کیوی از جمله میوه هایی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند و از خوردن آن سیر نمی شوند. این میوه خوشمزه دارای مقادیر بسیار زیادی از منیزیم و ویتامین C می باشد. همچنین دارای مقادیری کلسیم بوده و ویتامین هایی مانند ویتامین A و ویتامین K را نیز داراست. علاوه بر این ها اگر نگران این هستید که این میوه کالری بسیاری داشته باشد، این طور نیست. کیوی یک میوه کم‌کالریِ است.

۶- ماهی سالمون: این ماهی منبعی غنی از ویتامین D و همچنین امگا۳ بوده که برای سلامتی استخوان ها دارای فواید بسیاری می باشند.

۷- پنیر چدار: به این دلیل که پنیر چدار هم کالری و هم چربی زیادی دارد، باید مصرف آن به اندازه و روی برنامه باشد. پنیر چدار علاوه بر داشتن کلسیم زیاد، منبعی غنی از پروتئین نیز به شمار می آید.

۸- پنیر پارمزان: پنیر پارمزان یکی از مشهور ترین پنیر های ایتالیایی است که منبعی غنی از کلسیم بوده و همچنین به عنوان یک منبع مناسب برای پروتئین نیز شناخته می‌شود. در سال های اخیر این پنیر به دلیل هضم آسان و درصد بالای پروتئین مورد استقبال و توجه قرار گرفته است.

درباره پوکی استخوان، این نکته حائز اهمیت است که کمبود همیشگی کلسیم می تواند باعث تداوم بیماری و آسیب دیدگی های بیشتر شود، لذا توصیه می شود حتما از مواد غذایی حاوی کلسیم و پروتئین در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

نوشته این غذا ها برای پوکی استخوان مفید هستند اولین بار در غذالند. پدیدار شد.

خواص و فواید بامیه – 13 خاصیت بامیه + عوارض جانبی آن+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد خواص و فواید بامیه – ۱۳ خاصیت بامیه + عوارض جانبی آن+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.بامیه در ایران ، هند ، مصر ، لبنان ، اردن ، عراق ، ترکیه ، یونان و بسیاری از مناطق دیگر جهان در وعده های غذایی استفاده می شود.بامیه حاوی مواد مغذی و معدنی بسیاری است و از خواص و فواید آن برای درمان یبوست ، کاهش مشکلات بینایی چشم ، کاهش چربی خون ، درمان برخی از مشکلات روده و … استفاده می شود.

خواص و فواید بامیه - 13 خاصیت بامیه + عوارض جانبی آن
خواص و فواید بامیه – ۱۳ خاصیت بامیه + عوارض جانبی آن

هر ۱۰۰ گرم بامیه حاوی :

  • ۲٫۵ گرم فیبر است که می تواند ۱۰ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند .
  • ۱۶٫۳ میلیگرم ویتامین C دارد که می تواند ۲۷ درصد ویتامین سی مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند
  • ۴۶ میلی گرم فولات دارد و می تواند ۱۱ درصد فولات مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند
  • ۲۸۳ میلی گرم ویتامین A دارد و می تواند ۶ درصد از نیاز روزانه بدن را تامین کند
  • ۴۰ میلی گرم ویتامین K دارد و می تواند ۵۰ درصد نیاز بدن به این ویتامین را تامین کند .
  • ۹ دهم میلیگرم ویتامین B3 دارد که معادل ۴ درصد از نیاز روزانه بدن است .
  • ۱ دهم میلیگرم ویتامین B1 که می تواند ۹ درصد از تیامین مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند .
  • ۲ دهم میلی گرم ویتامین B6 دارد که معادل ۹ درصد مورد نیاز روزانه بدن است
  • ۳۶ میلی گرم منیزیم دارد که معادل ۹ درصد منیزیم مورد نیاز بدن است
  • ۳ دهم میلیگرم منگنز دارد که معادل ۱۵ درصد مقدار منگنز مورد نیاز بدن است .

خواص و فواید بامیه

بامیه خواص و فواید بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب به برخی از مهم ترین آنها اشاره خواهد شد .

۱ ) بامیه برای سلامت چشم ها مفید است

چشم یکی از مهم ترین اعضاء بدن است که متاسفانه بسیار آسیب پذیر است و هرگونه مشکل در چشم می تواند کیفیت زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.برخی از رایج ترین مشکلات چشم عبارتند از : آب مروارید ، سرطان شبکیه چشم ، عفونت های چشم ، دژنراسیون ماکولا ، آلرژی های چشم ، دور بینی ، نزدیک بینی و . ..در حال حاضر به دلیل سبک زندگی بد ، میزان مشکلات بینایی شدیدا افزایش یافته است .

همان طور که اشاره شد ، بامیه حاوی مقدار مناسبی از ویتامین A و ویتامین C است . این دو ویتامین برای چشم بسیار حیاتی هستند و برای جلوگیری از بسیاری از بیماری های چشم و درمان برخی از این بیماری ها می توانند مفید باشند .

ویتامین A یکی از ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز بدن است و نقش مهمی در سلامت چشم ها و بینایی فرد دارد.در صورتی که به میزان مناسبی ویتامین A دریافت نکنید ، چشم ها معمولا خشک و خسته خواهند شد. حساسیت به نور و درد کردن کره چشم نیز می تواند به دلیل کاهش میزان ویتامین A بدن باشد. در صورتی که این کمبود به صورت طولانی مدت ادامه داشته باشد حتی می تواند بینایی فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد .

ویتامین C نیز یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز بدن است که می تواند از چشم ها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند .همچنین در برخی از تحقیقات اشاره شده است که ویتامین C می تواند ابتلا به آب مروارید را به تعویق انداخته و از خونریزی ملتحمه و خون ریزی چشم جلوگیری کند .

۲ ) بامیه کلسترول خون را کاهش می دهد

یکی از فواید کمتر شناخته شده بامیه ، کاهش کلسترول و چربی بد خون است .اختلال در متابولیسم لیپیدها می تواند باعث افزایش کلسترول بد خون شود.در این شرایط ، کلسترول بد خون و تری گلیسیریدها افزایش پیدا کرده و کلسترول خوب خون کاهش پیدا می کند.افزایش کلسترول بد خون می تواند تشکیل پلاک آترواسکلروز را در دیواره رگ ها تسهیل کرده و سبب ایجاد تنگی عروق ، فشار خون بالا ، افزایش احتمال حمله قلبی و سکته مغزی شود.(منبع)

با توجه به تحقیقات انجام شده ، پکتین موجود در بامیه می تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد.علاوه بر این ، بامیه حاوی موسیلاژ است و موسیلاژ با تحریک ترشح صفرا می تواند میزان دفع کلسترول بد خون را از طریق روده افزایش دهد .

بامیه به درمان یبوست کمک می کند
بامیه به درمان یبوست کمک می کند

۳ ) بامیه به درمان یبوست کمک می کند

یبوست نوعی اختلال گوارشی است که در صورت ادامه دار شدن می تواند فعالیت های روزمره فرد را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات و بیماری های مختلفی را ایجاد کند.همچنین در صورتی که یبوست ادامه داشته باشد می تواند منجر به بواسیر و هموروئید شود.یبوست ممکن است از نشانه های اولیه مشکلات گوارشی مانند گرفتگی روده باشد.بامیه حاوی مقدار مناسبی از ویتامین A، ویتامین C و ویتامین B1 بوده و سرشار از فیبر است .بنابراین مصرف بامیه می تواند سیستم گوارش و روده را تقویت کرده و به درمان یبوست کمک کند.

مطلب پیشنهادی : درمان گیاهی بواسیر یا هموروئید

فیبر موجود در بامیه باعث حرکت روان تر مدفوع در روده شده و حرکات روده را افزایش می دهد.علاوه بر این ، فیبر باعث کاهش میزان تماس مدفوع با دیواره های روده شده و آب بیشتری به مدفوع اضافه می کند و این عمل باعث روان تر شدن خروج مدفوع و درمان یبوست خواهد شد.

ویتامین A موجود در بامیه به غشای مخاطی کولون کمک می کند تا بهتر عمل کنند و به این ترتیب از یبوست جلوگیری می کند.ویتامین C موجود در بامیه محلول در آب است و میتواند در دستگاه گوارشی جذب شود.ویتامین C می تواند باعث افزایش اب در روده و نرم تر شدن مدفوع شود. کاهش سطح ویتامین B1 می تواند منجر به یبوست شود و بامیه مقادیر خوبی از این ویتامین را نیز دارد . بنابراین بامیه یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان یبوست است .

۴ ) خوردن بامیه در دوران بارداری برای جلوگیری از نقایص مادر زادی جنین

یکی دیگر از فواید مصرف بامیه ، جلوگیری از نقایص مادر زادی جنین است .اغلب نقایص مادرزادی جنین در سه ماهه اول بارداری رخ می دهد زیرا در این زمان ، اندام های جنین در حال تشکیل شدن هستند.بسیاری از این نقایص مادر زادی مادام العمر نیستند ولی به درمان های پزشکی و پر هزینه نیاز دارند .۲۰ درصد از مرگ و میر نوزادها در امریکا بر اثر نقایص مادر زادی جنین رخ می دهد.در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ نوع نقص مادر زادی شناخته شده است که بسیار از آنها قابل پیشگیری هستند و برخی از آنها می توانند تا اخر عمر کودک ادامه داشته باشند.

بامیه سرشار از فولات است که برای بدن مادر در دوران بارداری بسیار ضروری است.اسید فولیک یا فولات از خانواده ویتامین B است و در بامیه ، نخود فرنگی ، عدس ، پرتقال ، جگر ، مارچوبه ، تربچه ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل و … به وفور یافت می شود.مصرف فولات از تغییرات DNA دربدن جلوگیری کرده و به تولید صحیح سلول های جدید بدن کمک می کند .

از مکمل های اسید فولیک برای درمان کمکی در برخی از انواع کم خونی استفاده می شود.مصرف فولات برای زنان باردار اهمین بیشتری نیز دارد زیر از نقایص لوله های عصبی و بسیار از سایر نقایص مادرزادی جنین جلوگیری می کند.

بامیه برای تقویت جنسی مردان مفید است
بامیه برای تقویت جنسی مردان مفید است

۵ ) بامیه برای تقویت جنسی مردان مفید است

در حال حاضر به دلیل سبک زندگی نادرست و مصرف مواد غذایی بد ، مشکلات جنسی در بین مردان بسیار رایج شده است . مشکلاتی مانند زود انزالی ، مشکل نعوظ . اختلال در ارضا شدن ، ناتوانی جنسی و کم بودن اسپرم از رایج ترین مشکلات جنسی حال حاضر آقایان هستند.کاهش تستوسترون بدن ، مصرف برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی (مانند سرترالین و فلوکستین) و داروهای کاهش قند خون (مانند متفورمین) و داروهای کاهش چربی خون (مانند آتورواستاتین) ، افزایش سن ، مصرف الکل ، سیگار کشیدن ، افزایش وزن و بسیاری از سایر شرایط زندگی می توانند باعث بروز مشکلات جنسی در آقایان شوند.

تحقیقات اخیر نشان داده است که بامیه حاوی پلی ساکارید و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن آقایان است و می تواند جریان گردش خون را در اندام تناسلی آقایان افزایش داده و بسیاری از مشکلات جنسی مردان را درمان کند .

۶ ) به جلوگیری از سرطان کمک می کند

با توجه به ویژگی های آنتی اکسیدانی گیاه بامیه ، مصرف این گیاه می تواند به مبارزه با رادیکال های آزاد موجود در بدن کمک کرده و استرس اکسیداتیو بدن را کاهش دهد .برای استفاده از این خاصیت بامیه ، باید به صورت مرتب از این گیاه دارویی در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

۷ ) به سلامت کلیه کمک می کند

کلیه ها نقش حیاتی در بدن دارند و کوچکترین مشکلی که در کلیه ایجاد شود می تواند کل زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.ویتامین ها و مواد مغذی موجود در بامیه می تواند سلامت کلیه را افزایش دهد .

۸ ) به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند

بامیه با تقویت سیستم گوارش و بهبود سلامت روده ها و همچنین به دلیل داشتن ویتامین های مختلف و مواد معدنی و مغذی بسیار زیاد ، می تواند نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و عفونت های مختلف داشته باشد .

بامیه به کاهش قند خون و درمان دیابت کمک می کند
بامیه به کاهش قند خون و درمان دیابت کمک می کند

۹ ) بامیه به کاهش قند خون و درمان دیابت کمک می کند

دیابت نوعی اختلال در متابولیسم بدن است که به دلایل مختلفی ایجاد می شود.فیبر موجود در بامیه می تواند جذب قند را در روده تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش قند خون شود.علاوه بر این چربی زیاد موجود در روده می تواند باعث احساس نیاز به دریافت قند و مصرف مواد قندی شود.موسیلاژ موجود در بامیه با تحت تاثیر قرار دادن تولید صفرا و جذب چربی در روده می تواند باعث کاهش احساس نیاز به مصرف خوراکی های شیرین و در نتیجه کاهش قند خون شود .

۱۰ ) به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند

کاهش تدریجی تراکم استخوان در بدن می تواند به مرور باعث پوکی استخوان شود.استخوان ها برای حفظ تراکم استخوانی به کلسیم و فسفات نیاز دارند.رژیم های غذایی مغذی و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. بامیه به دلیل داشتن ویتامین های K , C , B9 و فولات ، می تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد .

۱۱ ) منبع کلسیم است

بامیه حاوی مقادیر مناسبی کلسیم و منیزیم است و می تواند از کمبود کلسیم بدن جلوگیری کند.علاوه بر کمک به حفظ تراکم استخوانی ، بامیه می تواند به تنظیم ریتم قلب ، فشار خون و میزان کلسترول خون کمک کند.در کسانی که دچار مشکل عدم تحمل لاکتوز هستند و یا افراد گیاه خوار ، بامیه می تواند کلسیم مورد نیاز بدن انها را تامین کند.

۱۲ ) سلامت قلب را افزایش می دهد

بامیه می تواند باعث کاهش کلسترول خون شده و احتمال بیماری های قلبی و عروقی و حتی حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.پکتین موجود در بامیه نیز همین خاصیت را دارد .

۱۳ ) بامیه منبع خوب پروتئین است

بامیه حاوی پروتئین های لیزین و تریپتوفان است و تقریبا ترکیباتی شبیه به سویا دارد ولی میزان پروتئین آن بسیار بیشتر از سویا است .علاوه بر این بامیه حاوی اسید آمینه های ضروری بدن است .

عوارض جانبی بامیه

با وجود اینکه مصرف بامیه در حالت کلی عوارض جانبی در پی ندارد ولی در شرایطی می تواند مصرف این گیاه دارویی مناسب نباشد و یا باید با احتیاط انجام شود.بامیه حاوی مقدار بسیار زیادی فروکتان است که می تواند باعث اسهال و نفخ شود.در صورتی که دچار هرگونه مشکلات روده و یا سندروم روده تحریک پذیر هستید ممکن است با مصرف بامیه دچار مشکل و ناراحتی شوید .

بامیه حاوی مقداری اگزالات است که می تواند احتمال ایجاد سنگ کلیه در افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند و یا کلیه آنها سنگ ساز است را افزایش دهد .همچنین سولانین موجود در بامیه می تواند دردهای مفصلی را در افرادی که دچار آرتروز و یا آرتریت روماتوئید هستند افزایش دهد .
توجه : بامیه حاوی مقدار زیادی ویتامین K است و در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین ، آسپرین ، پلاویکس و … استفاده می کنید باید در مصرف بامیه احتیاط کنید و زیاده روی نکنید .

منبع این نوشته خواص و فواید بامیه – ۱۳ خاصیت بامیه + عوارض جانبی آن pamuh.com سایت علمی، آموزشی و پزشکی. می باشد

خواص لبو – 18 فایده مصرف چغندر قند – فواید جالب لبو+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد خواص لبو – ۱۸ فایده مصرف چغندر قند – فواید جالب لبو+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.چغندر یا لبو فواید بسیار زیادی برای بدن دارد ولی معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد . این گیاه خوشمزه معمولا در فصل زمستان بیشتر مصرف می شود و بسیار پر خاصیت است.در ادامه این مطلب به برخی از فواید مصرف لبو یا همان چغندر اشاره شده است .

خواص لبو - 18 فایده مصرف چغندر قند - فواید جالب لبو
خواص لبو – ۱۸ فایده مصرف چغندر قند – فواید جالب لبو

خواص و فواید چغندر (لبو)

۱ ) برای افزایش قدرت جنسی مردان مفید است

چغندر سرشار از مواد معدنی و روی است.بر اساس برخی از مطالعات منتشر شده ، دریافت دوز متوسط روی می تواند به افزایش سلامت جنسی مردان کمک کند. لبو می تواند برای کاهش احتمال انزال زودرس و مشکل نعوظ مفید باشد و همچنین می تواند باعث افزایش طبیعی سطح هورمون تستوسترون بدن مردان شود . این ترکیبات بوتینین نام دارند و با پلاک های مغز افراد مبتلا به آلزایمر ارتباط برقرار کرده و برخی از اثرات این بیماری را کاهش می دهد .همچنین به نظر می رسد آب لبوی خام تاثیر بسیار قوی ترین در این مورد دارد.

مطلب مرتبط : درمان زود انزالی با روش های طبیعی

۳ ) می تواند به کاهش تپش قلب کمک کند

چغندر یکی از بهترین منابع پتاسیم است و پتاسیم یکی از ضروری ترین مواد معدنی است که به تنظیم سیگنال های ضربان قلب و سیگنالهای عصبی کمک می کند. امروزه در رژیم غذایی اکثر افراد ، میزان بسیار بالایی سدیم وجود دارد و افزایش مقدار سدیم بدن می تواند باعث دفع پتاسیم شده و مشکلات تپش قلب ایجاد کند.برخی تخمین می زنند که حدود ۹۸ درصد از مردم کشورهای پیشرفته دچار کمبود پتاسیم هستند.این کمبود پتاسیم می تواند باعث ایجاد تپش قلب و کاهش تعداد ضربان قلب شود.

۴ ) تقویت سیستم ایمنی بدن

همان طور که اشاره شد ، لبو منبع بسیار خوبی برای روی است و روی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.روی مقاومت بدن در برابر عفونت ها را بالا برده و به درمان برخی از مشکلات گوارشی و سوء هاضمه کمک می کند .

لبو فشار خون بالا را پایین می آورد
لبو فشار خون بالا را پایین می آورد

۵ ) لبو فشار خون بالا را پایین می آورد

تحققیقات بسیاری ثابت کرده اند که مصرف نیترات بیشتر می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. چغندر قند حاوی مقادیر مناسبی از نیترات طبیعی است که می تواند در بدن به اکسید نیتریک تبدیل شده و به صورت طبیعی فشار خون را کاهش دهد.همچنین به نظر می رسد آب چغندر خام بیشتر از لبوی پخته شده در این مورد مفید است .

۶ ) بهبود ظرفیت ورزش در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی

تحقفیقات اخیر در دانشگاه ایندیانا نشان داده است که مصرف لبو می تواند افزایش توانایی تمرینات ورزشی را در افراد مبتلا به نارسایی قلبی افزایش دهد .

۷ ) به افزایش سلامت پروستات کمک می کند

مواد معدنی موجود در لبو برای سلامت پروستات آقایان بسیار مفید است .

مطلب مرتبط : درمان پرستات بزرگ شده با روش های گیاهی

۸ ) لبو به سم زدایی بدن کمک می کند

چغندر حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدانی است که به نام اسید آلفا لیپوئیک معروف است .اسید آلفا لیپوئیک در بدن می تواند به فلزات سنگین مانند سرب و جیوه متصل شده و آنها را از بدن خارج کند .

۹ ) به پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند

اسید آلفا لیپوئیک موجود در لبو می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند. این تاثیر لبو به ویژه برای زنان در بعد از دوره یائسگی بیشتر به چشم می آید .

۱۰ ) لبو می تواند به درمان لوسمی کمک کند

در یک مطالعه منتشر شده (اینجا)، ادعا شده است که مقادیری نوشیدنی ترکیبی حاوی چغندر قند همراه با مصرف داروهای ضد لوکمی می تواند به درمان این بیماری کمک کند.

۱۱ ) چغندر به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک می کند

بتالین موجود در چغندر اگر به صورت منظم مصرف شود ممکن است به جلوگیری از برخی از سرطان ها کمک کند.همچنین برخی از تحقیقات نشان داده است که بتالین موجود در چغندر قند می تواند به کاهش سرعت رشد تومورهای سرطانی موجود در ریه ، پستان ،روده ، پروستات ، بافت بیضه ، اعصاب و .. کمک کند. (اینجا)

۱۲ ) استقامت ورزشی بدن را افزایش می دهد

تحقیقات منتشر شده در مجله فیزیولوژی کاربردی نشان داده است که مصرف لبو می تواند اکسیژن رسانی به عضلات را افزایش داده و استقامت ورزشی را بالاتر ببرد.

۱۳ ) به افزایش سلامت روده کمک می کند

لبو سرشار از پروبیوتیک هایی است که می تواند به سلامت روده ها بسیار کمک کند.با خوردن چغندر می توانید باکتری ها و میکروب های مفید روده را تقویت کرده و سلامت روده را افزایش دهید .

۱۴ ) لبو به کاهش احتمال نقایص مادر زادی کمک می کند

لبو سرشار از فولات است که در بسیاری از مطالعات اشاره شده است که فولات برای جلوگیری از برخی از نقایص جنین مفید است .

۱۵ ) لبو به کاهش احتمال ابتلا به دیابت کمک می کند

لبو برای افزایش قدرت جنسی مردان مفید است
لبو برای افزایش قدرت جنسی مردان مفید است

اسید آلفا لیپوئیک موجود در لبو خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و می تواند با رادیکال های آزاد موجود در بدن مبارزه کند.اسید آلفا لیپوئیک باعث کاهش احتمال آسیب های عصبی و کاهش حساسیت سلول ها نسبت به انسولین شده و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد .

۱۶ ) کاهش التهاب بدن

چغندر حاوی ترکیبات ضد التهابی بسیار قوی به نام بتالین است که می تواند به کاهش التهاب بدن کمک کند.التهاب بدن ، ریشه بسیاری از بیماری های انسان است .

۱۷ ) چغندر ممکن است به سلامت چشم کمک کند

لبو حاوی بیش از ۲۷۵ میکروگرم لوتئین است که نوعی ماده حیاتی برای حفظ سلامت چشم و پیشگیری از مشکلات بینایی است .

۱۸ ) می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد

لبو دارای ترکیباتی به نام آنتوسیانین است که نوعی رنگدانه طبیعی است که رنگ خاص چغندر نیز به دلیل وجود این ترکیبات است .آنتوسیانین خاصیت آنتی هیستامین دارد و می تواند علائم حساسیت را کاهش دهد .

توجه :

مصرف چغندر باعث می شود که ادرار شما به رنگ قرمز یا بنفش در آید که جای نگرانی نیست.در ۱۵ درصد از موارد رنگ ادرار به قهوه و زرد تغییر پیدا می کند که می تواند به دلیل افزایش دفع آهن از بدن باشد. توصیه می شود کسانی که دچار کمبود آهن هستند در مصرف چغندر زیاده روی نکنند.همچنین مصرف لبو می تواند حرکات روده را افزایش دهد که این مورد در کودکان بیشتر از بزرگسالان دیده می شود .احتمال دارد بعد از مصرف لبو ، رنگ مدفوع قرمز و یا بنفش شود .

علاوه بر این لبو حاوی مقداری اگزالات است که این مقدار معمولا مشکلی از بابت سلامتی ایجاد نمی کند مگر اینکه شما بیماری خاصی داشته باشید که در این صورت باید با پزشک خود مشورت کنید.

جدول ارزش غذایی لبو (چغندر قند)

۱ فنجان
(۱۷۰٫۰۰ گرم)
حاوی
مواد مغذی میزان
پروتئین ۲٫۸۶ گرم
کربوهیدرات ها ۱۶٫۹۳ گرم
چربی – کل ۰٫۳۱ گرم
فیبر رژیمی ۳٫۴۰ گرم
کالری ۷۴٫۸۰
نشاسته ۰٫۰۰ گرم
کل شکر ها ۱۳٫۵۳ گرم
مونوساکارد – g
فروکتوز – g
گلوکز – g
گالاکتوز – g
Disaccharides – g
لاکتوز – g
مالتوز – g
ساکارز – g
فیبر محلول ۱٫۱۲ گرم
فیبر نامحلول ۲٫۲۸ گرم
کربوهیدراتهای دیگر ۰٫۰۰ گرم
چربی:
چربی اشباع شده ۰٫۰۶ گرم
چربی غیر اشباع شده ۰٫۱۱ گرم
چربی های اشباع شده ۰٫۰۵ گرم
ترانس چرب ۰٫۰۰ گرم
کالری های چربی ۲٫۷۵
کالری از چربی اشباع شده ۰٫۴۳
کالری از ترانس چربی ۰٫۰۰
کلسترول ۰٫۰۰ میلی گرم
اب ۱۴۸٫۰۰ گرم
ویتامین ها
ویتامین های محلول در آب
B-Complex Vitamins
ویتامین B1 ۰٫۰۵ میلی گرم
ویتامین B2 ۰٫۰۷ میلی گرم
ویتامین B3 ۰٫۵۶ میلی گرم
ویتامین B3 (معادل نیاسین) ۱٫۱۳ میلی گرم
ویتامین B6 ۰٫۱۱ میلی گرم
ویتامین B12 ۰٫۰۰ میکروگرم
بیوتین – MCG
کولین ۱۰٫۷۱ میلی گرم
فولات (مواد غذایی) ۱۳۶٫۰۰ میکروگرم
اسید پانتوتنیک ۰٫۲۵ میلی گرم
ویتامین سی ۶٫۱۲ میلی گرم
ویتامین های محلول در چربی
ویتامین A (رتینوئید و کاروتنوئیدها)
واحد های بین المللی ویتامین A (IU) ۵۹٫۵۰ یورو
معادلۀ فعالیت رتینول ویتامین A مکمل (RAE) ۲٫۹۸ میکروگرم (RAE)
ویتامین A مکمل رینول معادل (RE) ۵٫۹۵ میکروگرم (RE)
Retinol mcg Retinol Equivalents (RE) ۰٫۰۰ میکروگرم (RE)
کاروتنوئید mcg رتینول معادل (RE) ۵٫۹۵ میکروگرم (RE)
آلفا کاروتن ۰٫۰۰ میکروگرم
بتاکاروتن ۳۵٫۷۰ میکروگرم
معادلهای بتا کاروتن ۳۵٫۷۰ میکروگرم
Cryptoxanthin ۰٫۰۰ میکروگرم
لوتئین و زاکسانتیین ۰٫۰۰ میکروگرم
لیکوپن ۰٫۰۰ میکروگرم
ویتامین دی
ویتامین D واحد های بین المللی (IU) ۰٫۰۰ IU
ویتامین D مکمل ۰٫۰۰ میکروگرم
ویتامین E
ویتامین E میلی گرم آلفا توکوفرول معادل (ATE) ۰٫۰۷ میلی گرم (ATE)
واحد های بین المللی ویتامین E (IU) ۰٫۱۰ IU
ویتامین E میلی گرم ۰٫۰۷ میلی گرم
ویتامین K ۰٫۳۴ میکروگرم
مواد معدنی
بور – MCG
کلسیم mg 27.20
کلرید – میلی گرم
کروم – MCG
فلز مس ۰٫۱۳ میلی گرم
فلوراید – میلی گرم
ید – MCG
اهن ۱٫۳۴ میلی گرم
منیزیم ۳۹٫۱۰ میلی گرم
منگنز ۰٫۵۵ میلی گرم
مولیبدن – MCG
فسفر ۶۴٫۶۰ میلی گرم
پتاسیم ۵۱۸٫۵۰ میلی گرم
سلنیوم ۱٫۱۹ میکروگرم
سدیم ۱۳۰٫۹۰ میلی گرم
فلز روی ۰٫۵۹ میلی گرم
اسیدهای چرب
اسیدهای چرب امگا ۳ ۰٫۰۱ گرم
اسیدهای چرب امگا ۶ ۰٫۱۰ گرم
چربی های غیر اشباع
۱۴: ۱ Myristoleic ۰٫۰۰ گرم
۱۵: ۱ Pentadecenoic ۰٫۰۰ گرم
۱۶: ۱ پالمیتول ۰٫۰۰ گرم
۱۷: ۱ Heptadecenoic ۰٫۰۰ گرم
۱۸: ۱ Oleic ۰٫۰۶ گرم
۲۰: ۱ Eicosenoic ۰٫۰۰ گرم
۲۲: ۱ Erucic ۰٫۰۰ گرم
۲۴: ۱ نروونیک ۰٫۰۰ گرم
اسیدهای چرب غیر اشباع شده
۱۸: ۲ لینولیک ۰٫۱۰ گرم
۱۸: ۲ لینولئیک همگن (CLA) – g
۱۸: ۳ Linolenic ۰٫۰۱ گرم
۱۸: ۴ استاریدونیک – g
۲۰: ۳ Eicosatrienoic – g
۲۰: ۴ Arachidonic – g
۲۰: ۵ Eicosapentaenoic (EPA) – g
۲۲: ۵ Docosapentaenoic (DPA) – g
۲۲: ۶ Docosahexaenoic (DHA) – g
اسیدهای چرب اشباع شده
۴: ۰ Butyric ۰٫۰۰ گرم
۶: ۰ کاپریو ۰٫۰۰ گرم
۸: ۰ کاپریل ۰٫۰۰ گرم
۱۰: ۰ کاپریک ۰٫۰۰ گرم
۱۲: ۰ لوریک ۰٫۰۰ گرم
۱۴: ۰ Myristic ۰٫۰۰ گرم
۱۵: ۰ پنتادکانیک ۰٫۰۰ گرم
۱۶: ۰ پالمتیک ۰٫۰۵ گرم
۱۷: ۰ مارگاریک ۰٫۰۰ گرم
۱۸: ۰ استاریک ۰٫۰۰ گرم
۲۰: ۰ Arachidic ۰٫۰۰ گرم
۲۲: ۰ Behenate ۰٫۰۰ گرم
۲۴: ۰ لیونوکسیک ۰٫۰۰ گرم
اسیدهای آمینه
آلنین ۰٫۱۱ گرم
آرژینین ۰٫۰۷ گرم
آسپارتیک اسد ۰٫۲۱ گرم
سیستئین ۰٫۰۳ گرم
اسید گلوتامیک ۰٫۷۶ گرم
گلیسین ۰٫۰۶ گرم
هیستیدین ۰٫۰۴ گرم
ایزولیزین ۰٫۰۸ گرم
لوسین ۰٫۱۲ گرم
لیزین ۰٫۱۰ گرم
متیونین ۰٫۰۳ گرم
فنیل آلانین ۰٫۰۸ گرم
پرولین ۰٫۰۷ گرم
سریال ۰٫۱۱ گرم
ترئونین ۰٫۰۸ گرم
تریپتوفان ۰٫۰۳ گرم
تیروزین ۰٫۰۷ گرم
والین ۰٫۱۰ گرم
سایر مواد مغذی میزان
خاکستر ۱٫۹۰ گرم
اسیدهای آلی (مجموع) ۰٫۰۰ گرم
استیک اسید ۰٫۰۰ گرم
اسید سیتریک ۰٫۰۰ گرم
اسید لاکتیک ۰٫۰۰ گرم
اسید مالیک ۰٫۰۰ گرم
تاورین – g
الکلهای قندی (مجموع) ۰٫۰۰ گرم
گلیسیرین ۰٫۰۰ گرم
Inositol ۰٫۰۰ گرم
مانیتول ۰٫۰۰ گرم
سوربیتول ۰٫۰۰ گرم
Xylitol ۰٫۰۰ گرم
شیرین کننده های مصنوعی (مجموع) – میلی گرم
آسپارتام – میلی گرم
ساخارین – میلی گرم
الکل ۰٫۰۰ گرم
کافئین ۰٫۰۰ میلی گرم

منبع این نوشته خواص لبو – ۱۸ فایده مصرف چغندر قند – فواید جالب لبو pamuh.com سایت علمی، آموزشی و پزشکی. می باشد

کمبود ید – 10 علامت و نشانه رایج کاهش ید بدن+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد کمبود ید – ۱۰ علامت و نشانه رایج کاهش ید بدن+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.بسیاری از مردم در حال حاضر هیچگونه توجهی به میزان ید مصرفی روزانه خود ندارند و به همین دلیل کمبود ید به یکی از مشکلات جهانی تبدیل شده است .بسیاری از مردم تصور می کنند مصرف نمک یددار به تنهایی می تواند نیاز روزانه آنها را تامین کند در حالی اصلا اینطور نیست .برخی از افراد نیز برای دریافت ید ، از غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو استفاده می کنند که باید توجه داشته باشید که ماهی و میگو در صورتی که به صورت مصنوعی تولید شده باشند و از طبیعت گرفته نشده باشند اصلا نمی توانند گزینه مناسبی برای تغذیه در نظر گرفته شوند.

کمبود ید - 10 علامت و نشانه رایج کاهش ید بدن
کمبود ید – ۱۰ علامت و نشانه رایج کاهش ید بدن

مصرف سبزیجات و گیاهان نیز گزینه خوبی برای بدست آوردن ید مورد نیاز به نظر می رسد ولی در این مورد نیز باید توجه داشته باشید که این میوه ها و گیاهان باید در خاکی پرورش یافته باشند که حاوی ید و سایر مواد مورد نیاز گیاه باشد . در حال حاضر بسیاری از خاک های مورد استفاده برای کشت ، فاقد مواد معدنی و مغذی لازم برای رشد صحیح گیاه هستند. در ادامه این مطلب به برخی از علائم و نشانه های کمبود ید در بدن اشاره شده است .

علائم و نشانه های کمبود ید

کاهش سطح ید در بدن می تواند علائم و نشانه های فراوانی داشته باشد و بیشتر این علائم مربوط به تغییرات هورمونی بدن هستند.ید نقش بسیار موثری در عملکرد غده تیروئید دارد. برخی از رایج ترین علائم کمبود ید عبارتند از :

۱ ) خستگی و ضعف عمومی بدن

اگر در طول روز احساس ضعف و خستگی می کنید و انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه خود را ندارید ، اگر صبح به محض بیدار شدن از خواب احساس می کنید که خسته هستید و به خواب بیشتری احتیاج دارید می تواند نشانه کاهش سطح ید بدن شما باشد .کمبود ید می تواند باعث اختلالات تیروئید شود و در ۸۰ درصد از موارد ، مشکلات تیروئید با خستگی، بی حوصلگی ، کمبود انرژی ، ضعف و بیحالی همراه است . در صورتی که سایر علائمی که در ادامه مطالعه خواهید کرد همراه با خستگی و ضعف باشد ، باید برای تشخیص بهتر به پزشک مراجعه کنید.

۲ ) ریزش مو

از دست دادن موها ، کاهش سرعت رشد مو ، کاهش حجم مو و کاهش درخشندگی مو می تواند از نشانه های کاهش ید بدن باشد.هورمونی که از طریق غده تیروئید ترشح می شود نقش بسیار مهمی در سلامت فولیکول های مو دارد .اگر سطح ید بدن کاهش یابد ، تغییراتی در الگوی رشد مو مشاهده خواهید کرد. ریزش مو یکی از رایج ترین علائم کاهش ید بدن است . معمولا ۳۰ درصد از کسانی که دچار کمبود ید هستند دچار ریزش مو می شوند.

مطلب پیشنهادی : روش هایی برای افزایش سرعت رشد مو

۳ ) مشکلات پوستی

خشک شدن پوست ، ترک های پوستی ، پوسته پوسته شدن و حتی جوش و آکنه می تواند نشانه ای از اختلالات تیروئید و یا کمبود ید باشد .هورمون های تیروئید مبتنی بر ید باعث نرمی و لطافت پوست می شوند .برخی از افرادی که دچار جوش هستند و با درمان های رایج توسط آنتی بیوتیک درمان نمی شوند ممکن است با استفاده از مکمل های حاوی ید ، درمان شوند .

مطلب مرتبط : روش های درمان جوش

۴ ) آرتریت قلبی و یا مشکلات مربوط به ریتم قلب

کمبود ید می تواند ریتم ضربان قلب را تحت تاثیر قرار دهد. برادی کاری یکی از این مشکلات قلبی است که با کمبود سطح ید بدن همراه است .اگر ضربان قلب شما کاهش یافته است و سایر علائم و نشانه های کمبود ید را نیز دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۵ ) کمبود ید می تواند باعث کاهش حافظه شود

هورمون های تولید شده توسط غده تیروئید و خود ید نقش بسیار موثری در حفظ سلامت مغز و بهبود عملکرد شناختی مغز دارند.ید یکی از مواد مورد نیاز مادر در دوران بارداری است که توجه کمی به این موضوع می شود و می تواند باعث مشکلات شناختی و یادگیری در نوزاد شود. علاوه بر این کمبود ید می تواند باعث کاهش قدرت تفکر و حافظه شود.

۶ ) قاعدگی های نامنظم

پریود زنان شدیدا وابسته به میزان هورمون های بدن آنها است .چرخه قاعدگی با هورمون های خاصی آغاز شده و با افزایش هورمون های خاصی ، پریود تمام می شود.با وجود اینکه هورمون های موثر بر روی قاعدگی مستقیما توسط غده تیروئید تولید نمی شوند ، اما این هورمون ها با تاثیر گذاری بر روی تخمدان می توانند بر روی چرخه قاعدگی اثر بگذارند.یک مطالعه نشان داده است که ۷۰ درصد زنان مبتلا به کمبود ید ، دچار بی نظمی در قاعدگی می شوند .

۷ ) تغییرات پستان

سینه‌ فیبروکیستیک یکی از مشکلات رایج زنان در سنین باروری است که می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد.ید به عنوان حمل کننده هورمون استروژن عمل می کند و زمانی که ید در بدن کم باشد ، میزان استروژن بدن افزایش پیدا خواهد کرد. کیست های کوچک می تواند به دلیل افزایش استروژن در سینه ایجاد شده و به سینه‌ فیبروکیستیک منجر شود .

کمبود ید می تواند باعث خستگی و ضعف شود
کمبود ید می تواند باعث خستگی و ضعف شود

۸ ) کمبود ید و افزایش احتمال کیست تخمدان

کیست تخمدان نیز تقریبا به دلیل مشابه ایجاد کیست های سینه ایجاد می شود.کیست های تخمدان معمولا پر از مایع هستند و شما زمانی وجود آنها را احساس می کنید که کیست ها می ترکند. در این زمان شما درد زیادی شبیه به درد قاعدگی احساس می کنید در حالی که در دوره قاعدگی نیستید و خونریزی ندارید .این کیست ها معمولا در سونوگرافی واژن مشاهده می شوند.

۹ ) افزایش وزن با کاهش ید در ارتباط است

وقتی عملکرد غده تیروئید تحت تاثیر قرار می گیرد ، متابولیسم بدن شما کاهش پیدا میکند و شما دچار مشکل در سوخت و ساز طبیعی بدن خواهید شد .اگر شما در حال افزایش وزن هستید و به هیچ عنوان نمی توانید جلوی این مورد را بگیرید و تمام روش های کاهش وزن در مورد شما بی تاثیر هستند ممکن است دچار کمبود ید شده اید .

۱۰ ) سوزش قفسه سینه

درد و سوزش قفسه سینه یکی از نشانه هایی است که اکثر افراد آن را علامت حمله قلبی می دانند .در حالی که سوزش سینه می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. کمبود ید و مشکلات مربوط به تیروئید و گواتر می تواند باعث سوزش سینه شود.

روزانه چقدر ید نیاز داریم ؟

میزان مورد نیاز بدن هر فرد به ید می تواند متفاوت باشد و بستگی به سن و وزن و فعالیت بدن او دارد.ولی به طور معمول میزان استاندارد دریافت روزانه ید ، ۱۰ الی ۱۰۰ میکروگرم است . در صورتی که با توجه به علائم بالا مشکوک هستید که ید بدن شما پایین است ، برای تشخیص و درمان ، به پزشک مراجعه کنید.

منبع این نوشته کمبود ید – ۱۰ علامت و نشانه رایج کاهش ید بدن pamuh.com سایت علمی، آموزشی و پزشکی. می باشد

ورزش در کودکی، استخوان‌بندی قوی در بزرگسالی+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد ورزش در کودکی، استخوان‌بندی قوی در بزرگسالی+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ورزش در دوره کودکی و نوجوانی کمک می‌کند که تراکم استخوان و سلامت استخوان‌بندی در بزرگسالی و دوره سالمندی بهبود یابد. (Shutterstock)

مطالعه‌‏ای جدید نشان می‌‏دهد بزرگسالانی که در دوران کودکی و نوجوانی مرتباً ورزش می‌کنند نسبت به هم‌سن و سالان خود که کمتر تحرک دارند، دارای استخوان‌بندی قوی‌تری هستند.

طبق نتایج تحقیقی که در مجله « استخوان و مواد معدنی » چاپ شده است، محققان استرالیایی دریافته‌اند که پسران و دخترانی که در سنینی بین ۵ الی ۱۷ سال به طور مداوم ورزش می‌کردند، در ۲۰ سالگی دارای تراکم استخوان بهتری نسبت به سایر هم‌سن و سالان خود هستند.

« جوآن مک‌وی » از دانشکده کاردرمانی، گفتار درمانی و کار اجتماعی دانشگاه کرتین در استرالیا می‌نویسد : « مطالعه ما می‌تواند باعث تشویق و ترغیب دائمی کودکان و نوجوانان به ورزش شود تا به این شکل در بزرگسالی به پوکی استخوان و شکستگی‌ استخوان در نتیجه افزایش سن مبتلا نشوند. »

مک وی یکی از محققان در این خصوص توضیح داد : « استخوان‌ها به بارها و فشاری که بر روی آنها قرار می‌گیرد پاسخ می‌دهند. شواهد قانع کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد اسکلت در حال رشد کودکان و نوجوانان توانایی بهتری برای پاسخ به تنش‌ها و بارها را دارد از این رو انجام ورزش‌های سازمان یافته در طول این دوره حیاتی، باعث جذب استخوان بهینه می‌شود، که منجر به افزایش توده استخوان در بزرگسالی و بعد از آن می‌شود. »

مک‌وی و همکارانش برای تعیین میزان تأثیر ورزش در دوران کودکی روی سلامتی استخوان‌ها در بزرگسالی، روی ۹۸۴ کودکی که در فاصله ماه‌های مه ۱۹۸۹ تا نوامبر ۱۹۹۱ در شهر پرت استرالیا متولد شده‌اند مطالعه کردند.

اطلاعات مربوط به فعالیت‌های ورزشی آنان از سن ۵ سالگی توسط والدین ارائه شد. هنگامی که شرکت کنندگان ۲۰ ساله بودند، تراکم استخوان آنان با روش‌های علمی اندازه گیری شد. محققان همچنین اندازه گیری های مختلف دیگری از قبیل قد، وزن و سطح ویتامین D خون را انجام دادند و نیز فاکتورهایی در مورد شیوه زندگی، از جمله مصرف الکل و سیگار، در نظر گرفته شد.

محققان پس از جمع‌آوری این اطلاعات پی بردند که نتیجه ورزش در دروان کودکی و نوجوانی در مردان و زنان متفاوت است. به طوری که ورزش مداوم در کودکی در مردان باعث بهبود و افزایش تراکم استخوان در کل بدن می‌شود. اما برای زنان، این تأثیر در استخوان‌بندی پاها دیده شد.

دکتر دانیل ویجیل از دانشگاه کالیفرنیا – لس آنجلس، یادآوری می‌کند که « استخوان‌سازی بخش مهمی از دوران کودکی است. به گفته وی، اکثریت مردم توده استخوانی خود را در دوران نوجوانی، تا قبل از ۲۰ سالگی بنا می‌‌‌‏کنند. » وی می‌افزاید : « آنچه که ما می‌‌‌‏توانیم قبل از ۲۰ سال انجام دهیم برای تقویت استخوان های ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. بر طبق مطالعه انجام شده نیاز است که همراه با ورزش،‌ مصرف کلسیم و ویتامین D کافی نیز در دستور غذا قرار بگیرد. »

بنابراین، تراکم استخوان همانند یک حساب بانکی کار می کند. تا یک سن خاص، می‌‌‌‏توان سپرده‌ گذاری کرد، اما پس از آن فقط می‌توان بهره برد.

مطالب دیگر :

آیا شام دیروقت باعث افزایش وزن می‌شود؟

کشف قدیمی‌ترین ستاره با عمر بیش از ۱۳ میلیارد سال

بازسازی دیجیتالی اماکن باستانی آسیب دیده در جنگ خاورمیانه

The post ورزش در کودکی، استخوان‌بندی قوی در بزرگسالی appeared first on Persian Epoch Times.

آیا شام دیروقت باعث افزایش وزن می‌شود؟+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد آیا شام دیروقت باعث افزایش وزن می‌شود؟+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

افراد زیادی فکر می‌کنند که اگر دیر شام بخورند، اضافه وزن پیدا می‌کنند و معمولا توصیه می‌شود بعد از ساعت ۸ شب چیزی نخورید.

در حقیقت، چیزی که می‌خورید بسیارمهم‏ترازاین است که چه وقت می‌خورید. این مقاله درباره شام خوردن دیروقت و افزایش وزن است.

خوردن و ریتم شبانه روزی

این ایده که خوردن شبانه سبب افزایش وزن می‌شود، نتیجه تحقیقات روی حیوانات است و نشان می‌دهد کالری دریافتی بعداز ساعات خاصی ازروز، ممکن است به طور متفاوتی روی بدن اثربگذارد.

بعضی محققان این طور فکر می‌کنند که غذاخوردن شبانه، برخلاف ریتم شبانه روزی شما عمل می‌کند. در اصل، ریتم شبانه روزی یک چرخه ۲۴ ساعته است که به بدن می‌گوید چه زمانی بخوابد، از خواب بیدار شود یا غذا بخورد.

طبق ریتم شبانه روزی شب موقع استراحت کردن است نه غذاخوردن !

در حقیقت تحقیقات مختلف درمورد حیوانات، ازاین نظریه پشتیبانی می‌کند. در تحقیقی موش‌هایی که برخلاف ریتم شبانه روزی‌شان غذا خوردند، نسبت به موش‌هایی که فقط درموقع بیداری غذا خوردند، افزایش وزن بیشتری داشتند. نکته جالب این جا است که حجم غذای مصرفی هر دو گروه یکسان بود.

در عین حال همه مطالعات انجام شده روی انسانها، این نظریه را تایید نمی‌کنند.

در حقیقت، مطالعات انسانی نشان میدهند که لزوما زمان غذا خوردن مهم نیست، بلکه حجم و مقدارغذا مهم است !

به عنوان مثال، تحقیق روی بیشتراز ۱۶۰۰ کودک نشان داد که هیچ ارتباطی بین خوردن شام بعد از ساعت ۸ شب و افزایش وزن وجود ندارد و افرادی که دیرتر شام می‌خوردند، لزوما کالری بیشتری دریافت نمی‌کنند.

البته هنگامی که محققان عادات غذایی ۵۲ فرد بزرگسال را بررسی کردند، متوجه شدند کسانی که بعد از ساعت ۸ شب غذا می‌خورند، نسبت به افرادی که زودتر شام می‌خورند، کالری بیشتری مصرف می‌کنند. این کالری اضافی مصرف شده، در دراز مدت منجر به افزایش وزن می‌شود.

دراصل، وقتی کل کالری دریافتی‌تان، به اندازه کالری مورد نیاز روزانه‌تان باشد، صرفا شام شبانه، باعث افزایش وزن‌تان نمی‌شود.

خلاصه این که، تحقیقات انجام شده روی حیوانات نشان داد که خوردن شبانه، باعث افزایش وزن آنها می‌شود، اما در مورد انسان‌ها مشخص شد که خوردنِ بیشتراز کالری مورد نیازروزانه، منجر به افزایش وزن می‌شود که ربطی به ساعت غذاخوردن ندارد.

افرادی که دیر غذا می‌خورند، بیشترمی‌خورند !

یک توضیح برای رابطه بین خوردن‌های شبانه با افزایش وزن این است که، افرادی که دیر شام می‌خورند در کل کالری بیشتری می‌خورند.

این خوردن کالری بیشترازنیازتان است که شما را چاق می‌کند، نه ساعت غذاخوردن‌تان‌ !

محققان برای پیدا کردن رابطه بین زمان مصرف غذا و کل کالری دریافتی، روی ۵۹ نفر آزمایش کردند. مشخص شد که آنهایی که زمان غذاخوردن‌شان، به زمان خوابیدن‌شان نزدیکتر بود، کالری بیشتری نسبت به آنهایی که فاصله بیشتری بین آخرین وعده غذا و خوابیدن‌شان بود، می‌خوردند.

مطالعه دیگری نشان داد که افرادی که بین ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح غذا می‌خوردند، در کل، روزانه ۵۰۰ کالری بیشتر می‌خوردند، نسبت به افرادی که فقط در طول روزغذا می‌خوردند. با گذشت زمان، افرادی که شب دیروقت شام می‌خوردند، به‌طور متوسط ۴.۵ کیلوگرم بیشتر وزن گرفتند.

بنابراین، غذا خوردن شبانه در صورتی می‌تواند باعث افزایش وزن ‌شود که، کالری مازاد براحتیاج‌تان مصرف کنید.

خلاصه این که، افرادی که شب دیروقت شام می‌خورند، اغلب بیشتر غذا می‌خورند و در نتیجه کالری بیشتری می‌خورند وبا گذشت زمان، این کالری اضافی می‌تواند باعث افزایش وزن آنها شود.

اثر خوردن شبانه در انتخاب غذا

افرادی که دیر شام می‌خورند، نه تنها بیشتر غذا می‌خورند، بلکه غذاهای ناسالم‌تر می‌خورند.

امکان انتخاب غذاهای ناسالم و پرکالری در شب بیشتراست. این غذاها ارزش تغذیه‌ای کمی دارند مانند : چیپس، سودا و بستنی.

دلایل بسیاری برای این وجود دارد. فردی که دیر شام می‌خورد، ممکن است به غذاهای سالم دسترسی نداشته باشد.

یک مثال خوب در این مورد، افرادی هستند که در شیفت شب کار می‌کنند. تحقیقات نشان داده که این افراد، میان وعده‌های ناسالم می‌خورند چرا که در شب در محل کار به غذاهای سالم دسترسی ندارند.

خوردن احساسی، یکی دیگر از عواملی است که منجر به انتخاب مواد غذایی ناسالم در شب می‌شود. مهم است که فرق بین گرسنگی واقعی و تمایل به خوردن به دلیل استرس، اضطراب، خستگی یا غم و اندوه را بتوانید درست تشخیص دهید.

به‌علاوه، رابطه‌ایی بین خستگی و مصرف غذای بیشتر و پرکالری‌تروجود دارد. کم‌خوابی و خستگی باعث تغییرات هورمونی شده و روی اشتها تاثیر می‌گذارد.

دقت کنید ! باز هم هنگامی که صحبت از افزایش وزن است، آن‌چه که شما می‌خورید مهم‌تر است از این است که چه زمان می‌خورید. اگر به اندازه کالری مورد نیاز روزانه‌اتان بخورید، حتی اگر دیروقت بخورید، افزایش وزن نخواهید داشت.

اگر بعد از شام واقعا گرسنه‌اید، غذاها و نوشیدنی‌های سرشارازمواد مغذی را انتخاب کنید. این‌ها کالری کم‌تر ومواد مغذی بیشتری دارند.

برخی از گزینه های عالی عبارتند از :

تکه‌های هویج و کرفس با هموس

برش‌های سیب با مقداری کم کره بادام زمینی یا کره بقیه آجیل‌ها

ذرت بو داده ساده

یک مشت انگور

خلاصه، از آنجا که شب دیروقت، پیداکردن غذای سالم سخت است، افرادی که در این ساعات غذامی‌خورند معمولا غذاهای ناسالم را انتخاب می‌کنند. در عین حال خوردن عاطفی یا خوردن هنگام خستگی هم می‌تواند منجر به انتخاب غذاهای ناسالم شود. اگر بعد از شام واقعا گرسنه‌اید، غذاهای سرشار از مواد مغذی را انتخاب کنید.

زمان غذا خوردن و تعداد وعده‌های غذایی

با این‌که میزان کل کالری مصرفی، عامل اصلی افزایش وزن شما است، اما تحقیقات نشان داده با مدیریت زمان‌بندی غذا و تعداد وعده‌های غذایی، نیز می‌توانید اشتهای‌تان را کنترل کنید.

به طور مثال، مطالعات متعددی نشان داده که خوردن صبحانه مقویِ پُرکالری، شما را مدت طولانی‌تر سیر نگه داشته و از پرخوری شبانه جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه نشان داد که افرادی که صبحانه ۶۰۰ کالری غذا خورده بودند، هم اشتهای کم‌تر و هم ولع کمتری در طول روز به غذا داشتند، نسبت به افرادی که صبحانه آنها ۳۰۰ کالری داشت. به‌خصوص، ولع به شیرینی نیز کم شده بود.

به یاد داشته باشید اگر شب دیر هنگام شام خوردید، بهتر است صبحانه را طبق ساعات همیشگی نخورید. وقتی متوجه شدید که واقعا گرسنه‌اید صبحانه بخورید یعنی دیرتر از وقت معمول.

همین‌طور ممکن است وعده‌های غذایی کوچکتر ولی به تعدادبیشتر بخورید. بعضی از تحقیقات نشان داده که این کار ممکن است اشتهای شما را تنظیم کرده و باعث شود در طی روز کمتر احساس گرسنگی بکنید.

بنابراین می‌توانید با تغییر زمان غذا و تعداد وعده‌های غذایی، کل کالری را که می‌خورید کم کرده و گرسنگی‌تان را کنترل کنید.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت « برای کنترل اشتها و ولع به غذا، بهتر است صبح زودتر کالری بیشتری بخورید و وعده‌های غذایی‌ کوچکتر به تعداد بیشتر بخورید. این راه‌کارها از پرخوری شبانه جلوگیری می‌کند ».

سخن آخر

از نظر فیزیولوژیکی کالری‌ غذاها درشب بیشتر نمی‌شود.

اگر به اندازه کالری مورد نیازروزانه خود غذا بخورید، شام دیروقت باعث افزایش وزن شما نخواهد شد.

با این‌حال، مطالعات نشان ‌می‌دهند که به طور معمول کسانی که دیروقت شام می‌خورند، غذاهای ناسالم‌تر انتخاب کرده و کالری بیشتری مصرف می‌کنند که می‌تواند باعث افزایش وزن آنها شود.

اگر بعد از شام گرسنه‌اید، غذاها و نوشیدنی‌های سرشار ازمواد مغذی و کم کالری را انتخاب کنید. در عین حال، برای کنترل اشتها و ولع شبانه، می‌توانید صبحانه‌ای با کالری بیشتر بخورید و یا وعده‌های غذایی کوچک‌تر به تعداد بیشتر انتخاب کنید.

ماکایلا میکسنر، نویسنده این مقاله، متخصص تغذیه است. اصل این مقاله در آدرس زیر آمده است :

Healthline.com

مطالب دیگر :

فصل ۲ : شروع کمونیسم اروپا

چگونه با گفتگوهای مثبت درونی بهتر زندگی‌‌‌‌‏ کنیم؟

چرا شهری در انگلیس خواهان قطع رابطه با چین شد؟

The post آیا شام دیروقت باعث افزایش وزن می‌شود؟ appeared first on Persian Epoch Times.

چگونه با گفتگوهای مثبت درونی بهتر زندگی‌‌‌‌‏ کنیم؟+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد  صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

« گفتگو با خود » دیالوگی درونی و تحت تاثیر ذهن ناخودآگاه است و افکار، عقاید، پرسش‌‌‏ها و ایده‌‌‌‌‏های‌‌‌‌‏تان را نشان می‌‌‌‌‏دهد.

صحبت کردن با خود می‌‌‌‌‏تواند هم اثر مثبت داشته باشد و هم اثر منفی. هم می‌‌‌‌‏تواند دلگرم کننده باشد و هم ناراحت کننده. بیشتر گفتگوهای درونی به شخصیت‌‌‌‌‏تان بستگی دارد. اگر فردی خوشبین هستید، این صحبت کردن با خود ممکن است نتیجه‌‌‌‌‏ای امیدوارکننده‌‌‌‌‏ و مثبت داشته باشد و اگر تمایل به بدبینی دارید نتیجه برعکس است.

تفکر مثبت و خوشبینی ابزارهایی موثر در مدیریت استرس هستند. در واقع، داشتن نگرشی مثبت در زندگی می‌‌‌‌‏تواند به طور چند جانبه منافع سلامتی را به همراه داشته باشد. برای مثال، تحقیقی در سال ۲۰۱۰ نشان داد که افراد خوشبین از کیفیت زندگی بهتری برخوردارند.

اگر فکر می‌‌‌‌‏کنید که گفتگویتان با خود بیش از حد منفی است یا اگر می‌‌‌‌‏خواهید گفتگوهای درونی‌‌‌‌‏ مثبت‌‌‌‌‏تان را قدرتمندتر سازید، باید یاد بگیرید که این گفتگو درونی را تغییر دهید. این کار می‌‌‌‌‏تواند کمکتان کند تا فردی مثبت باشید و سلامت‌‌‌‌‏تان را نیز بهبود می‌‌‌‌‏بخشد.

چرا گفتگو درونی مثبت خوب است؟

از طریق حرف زدن با خود می‌‌‌‌‏توانید کارآیی و تندرستی‌‌‌‌‏تان را بالا ببرید. برای مثال، تحقیقات نشان می‌‌‌‌‏دهد که گفتگوهای مثبت می‌‌‌‌‏تواند به عملکرد بهتر ورزشکاران کمک کند. این احتمال وجود دارد که بتواند استقامت و قدرت آنان را در هنگام کار با وزنه‌‌‌‌‏های سنگین افزایش دهد.

علاوه بر این، گفتار مثبت و نگرش خوش بینانه می‌‌‌‌‏تواند منفعت‌‌‌‌‏های دیگری نیز از لحاظ سلامتی داشته باشد، از جمله :

-افزایش انرژی و سرزندگی

-احساس رضایت بیشتر از زندگی

-بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

-کاهش درد

-سلامت بهتر قلب و عروق

-سلامتی بهتر جسمانی

-کاهش خطر مرگ

-استرس و اضطراب کمتر

مشخص نیست که چرا خوشبین‌‌‌‌‏ها و افرادی با گفتگوی درونی مثبت بیشتر این مزایا را تجربه می‌‌‌‌‏کنند؛ اما با این حال، تحقیقات نشان می‌‌‌‌‏دهد افرادی که با خود به گونه‌‌‌‌‏ای مثبت صحبت می‌‌‌‌‏کنند، ممکن است دارای مهارت‌‌‌‌‏های ذهنی‌‌‌‌‏ای باشند که به آنها قدرت می‌‌‌‌‏دهد مشکلات را حل کنند، متفاوت فکر کنند و در مقابله با سختی‌‌‌‌‏ها و چالش‌‌‌‌‏ها کارآمدتر باشند. این جریان می‌‌‌‌‏تواند اثرات مضر استرس و اضطراب را کاهش دهد.

چگونه گفتگوی درونی مثبت را ایجاد کنیم؟

قبل از این که بتوانید تمرین گفتگوی درونی مثبت را یاد بگیرید، ابتدا باید تفکرات منفی خود را تمیز دهید. این نوع تفکر و گفتار به طور کلی به چهار دسته تقسیم می‌‌‌‌‏شوند :

به همه چیز جنبه شخصی دادن : در این حالت خودتان را برای همه چیز سرزنش می‌‌‌‌‏کنید.

بزرگ کردن مسائل : در این حالت روی جنبه های منفی وضعیتی تمرکز می‌‌‌‌‏کنید و همه جنبه‌‌‌‌‏های مثبت را نادیده می‌‌‌‌‏گیرید.

خلق فاجعه : در این حالت همیشه بدترین اتفاق‌‌‌‌‏ها را انتظار می‌‌‌‌‏کشید و به ندرت اجازه می‌‌‌‌‏دهید منطق یا دلیلی متقاعدتان کند.

تصور دو قطبی : در این حالت جهان را صرفا به صورت سیاه و سفید و یا خوب و بد می‌‌‌‌‏بینید. برای تحلیل و طبقه‌‌‌‌‏بندی رویدادهای زندگی‌‌‌‌‏تان هیچ حد وسط و میانه‌‌‌‌‏ای قائل نیستید.

هنگامی که شروع به شناسایی انواع تفکرات منفی خود می‌‌‌‌‏کنید، آن وقت می‌‌‌‌‏توانید آنها را به تفکراتی مثبت تبدیل کنید. این کار نیاز به تمرین و زمان دارد و یک شبه اتفاق نمی‌‌‌‌‏افتد. خبر خوب این است که می‌‌‌‌‏توان انجامش داد. در سال ۲۰۱۲ مطالعه‌‌‌‌‏ای نشان داد که حتی بچه‌‌‌‌‏های کوچک هم می‌‌‌‌‏توانند یاد بگیرند که گفتگوهای درونی منفی خود را اصلاح کنند.

چند مثال درباره این که چطور گفتگوهای درونی منفی را به مثبت تبدیل کنیم :

باز هم تاکید می‌‌‌‌‏کنیم که تمرین این کار زمان می‌‌‌‌‏برد. تشخیص عناصر منفی حاکم بر این گفتگوهای درونی می‌‌‌‌‏تواند به رشد مهارتتان کمک کند تا هنگام رخداد آن تلنگری به افکار خود بزنید.

منفی : اگر طرز فکرم را عوض کنم، دیگران را از خودم مایوس می‌‌‌‌‏کنم.

مثبت : قدرت تغییر ذهنم را دارم و دیگران این را درک خواهند کرد.

منفی : شکست خورده‌‌‌‌‏ام و از خودم خجالت می‌‌‌‌‏کشم.

مثبت : برای تلاش‌‌‌‌‏هایم به خود افتخار می‌‌‌‌‏کنم. من فردی با شهامت هستم.

منفی : چاق و بد هیکل هستم و فکر نمی‌‌‌‌‏کنم بتوانم کار زیادی از پیش ببرم.

مثبت : توانا و قوی هستم و قصد دارم برای سلامت بیشتر تلاش کنم.

منفی : وقتی در تیم ورزش امتیاز خوبی نمی‌‌‌‌‏گیریم، همه کسانی که در تیم امتیازی نگرفته‌‌‌‌‏اند را تحقیر می‌‌‌‌‏کنم.

مثبت : ورزش‌‌‌‌‏ها تیمی هستند. در تیم همه با هم می‌‌‌‌‏بریم و یا می‌‌‌‌‏بازیم.

منفی : هرگز قبلا این کار را انجام نداده‌‌‌‌‏ام و از پس آن برنخواهم آمد.

مثبت : این موقعیت، فرصتی فوق‌‌‌‌‏العاده برایم است تا از دیگران یادبگیرم و رشد کنم.

منفی : هیچ راهی برای این کار وجود ندارد.

مثبت : من می‌‌‌‌‏توانم و همه تلاشم را برای انجام آن به کار می‌‌‌‌‏برم.

چگونه در زندگی روزمره آن را به کار ببریم؟

اگر گفتگوی درونی مثبت را به‌‌‌‏طور غریزی و طبیعی ندارید باید آن را تمرین کنید. اگر معمولا فردی بدبین هستید، باید یاد بگیرید که گفتگوهای درونی خود را به سمت خوشبینی و متعالی بودن تغییر دهید.

به هر حال شکل دادن عادتی جدید زمان و تلاش نیاز دارد. پس از مدتی افکارتان تغییر خواهد کرد. گفتگوی درونی مثبت می‌‌‌‏تواند به قاعده‌‌‌‏ای در زندگی‌‌‌‏تان تبدیل شود. این نکات می‌‌‌‏تواند کمکتان کند :

شناخت تله‌‌‌‏های خودگفتاری منفی : بعضی از سناریوها ممکن است شک و تردیدتان را افزایش دهند و منجر به گفتگوهای درونی منفی بیشتری شوند. برای مثال، رخدادهای کاری می‌‌‌‏توانند بسیار دشوار باشند. در این شرایط وقتی بیشترین گفتگوهای درونی منفی را تجربه می‌‌‌‏کنید، می‌‌‌‏تواند به پیش دستی و آماده بودن‌‌‌‏تان کمک کند.

با استفاده از احساسات، خود را بررسی کنید : هنگام بروز حوادث یا طی روزهای بد توقفی در افکارتان کرده و خود را ارزیابی کنید. آیا افکار و گفتگوهای درونی‌‌‌‏تان به سمت منفی شدن رفته است؟ چطور می‌‌‌‏توانید آن را از خود دور کنید؟

سوژه خنده و طنز پیدا کنید : خنده می تواند به کاهش استرس و تنش کمک کند. وقتی به محرکی برای تقویت افکار مثبت نیاز دارید، راه‌‌‌‏هایی برای خندیدن پیدا کنید : مانند تماشای ویدئوهای خنده‌‌‌‏دار از حیوانات و یا فیلمی کمدی.

خود را با افراد مثبت احاطه کنید : خواه متوجه باشید، خواه نباشید، شما می‌‌‌‏توانید نگرش و احساسات افراد پیرامون را به خود جذب کنید که هم شامل احساسات مثبت و هم منفی است. بنابراین تا می‌‌‌‏توانید افراد مثبت را برای معاشرت انتخاب کنید.

به خودتان عبارات تاکیدی مثبت بدهید : گاهی اوقات، دیدن کلمات مثبت یا تصاویر الهام بخش می‌‌‌‏تواند برای هدایت افکارتان کافی باشند. جملات یادآور کوچکی در جای جای محل کار، خانه و یا هرجایی که بیشتر وقتتان را آنجا می‌‌‌‏گذرانید نصب کنید.

چه زمانی باید از دیگران کمک بگیریم؟

گفتار مثبت می‌‌‌‏تواند به بهبود نگرش‌‌‌‏تان در زندگی کمک کند. همچنین می‌‌‌‏تواند منافع بسیاری از نظر سلامتی داشته باشد، از جمله بهبود تندرستی و کیفیت زندگی بهتر. با این حال، گفتگوی درونی مثبت عادتی است که در درازمدت ساخته می‌‌‌‏شود.

اگر تمایل به خودگفتاری منفی دارید و در معرض بدبینی قرار گرفته‌‌‌‏اید، می‌‌‌‏توانید آن را تغییر دهید. تغییر آن نیاز به زمان و تمرین دارد، اما می‌‌‌‏توانید با بهبود و تقویت گفتگوهای درونی مثبت آن را پرورش دهید.

اگر متوجه شدید که به تنهایی در این کار موفق نیستید، با یک درمانگر صحبت کنید. کارشناسان بهداشت روانی می‌‌‌‏توانند کمکتان کنند تا منشا خودگفتاری‌‌‌‏های منفی‌‌‌‏تان را کشف کرده و تغییر آن را بیاموزید.

مطالب دیگر :

بازسازی دیجیتالی اماکن باستانی آسیب دیده در جنگ خاورمیانه

سالن‌های تئاتر دنیا تحت تأثیر فشار و دخالت چینی‌ها

کاهش ۶۰ درصدی جمعیت حیوانات کره زمین

The post چگونه با گفتگوهای مثبت درونی بهتر زندگی‌‌‌‌‏ کنیم؟ appeared first on Persian Epoch Times.

خورش لوبیا سبز با مرغ-خورش لوبیا سبز و هویج-خورش لوبیا سبز بدون گوشت+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد خورش لوبیا سبز با مرغ-خورش لوبیا سبز و هویج-خورش لوبیا سبز بدون گوشت+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

خانومی: خورش لوبیا سبز یکی از خورش های مامان پزه با عطر لیموعمانی، که تو خونه ما خورش لوبیا سبز با مرغ مرسوم تره.

خورش لوبیا سبز و هویج هم ترکیب خوشمزه ای میشه، اما ترکیب سیب زمینی و هویج منو یاد خوراک لوبیا سبز میندازه.

و البته که آشپزی سلیقه ای هستش و هیچ قانونی نداره. حتی خورش لوبیا سبز بدون گوشت هم جایگاه ویژه خودش رو داره.

مواد لازم:

لوبیا سبز: ۳۰۰ گرم

لپه: ۴ قاشق غذاخوری

مرغ: ½ سینه کامل یا ۲ عدد مغز ران مرغ

پیاز ۱ عدد

لیموعمانی: ۲ عدد

رب، زردچوبه، کاری، چوب دارچین و نمک به مقدار لازم

خورش-لوبیا-سبز-با-مرغ

خورش لوبیا سبز و هویج

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ:

لپه رو جداگانه به مدت نیم ساعت میذاریم بپزه بعد که نیم پز شد از صافی رد کنین و بشورین تا آبش بره.

این کار هم رنگ و هم مزه بد لپه رو میگیره.

لوبیا ها رو بعد از پاک کردن و شستن خرد کرده و در مقدار کمی روغن به خوبی تفت بدین.

در قابلمه پخت خورش، پیازهای نگینی رو تفت میدیم تا سبک بشن و بعد تکه های مرغ رو بهش اضافه می کنیم.

بعد از اینکه رنگ مرغ تغییر کرد رب رو اضافه کرده و به خوبی سرخش می کنیم.

حالا نوبت ادویه هاست که در این مرحله اضافه میشن و به مدت ۱ دقیقه تفت میدیم تا عطر بیشتری به خورش پس بده.

بعد لپه و لوبیا ها رو اضافه کنین و بعد از مخلوط شدن مواد خورش، ۲ لیوان آب جوش رو، روی موادمون میریزیم.

چوب دارچین رو اضافه کرده و اجازه میدیم تا با حرارت ملایم همه مواد با هم مغز پخت بشن و خورش جا بیفته.

در ۲۰ دقیقه آخر پخت لیمو عمانی که از قبل تلخیش رو گرفتیم اضافه کرده و نمک خورش رو اندازه می کنیم.

در پایان بچشین اگر نیاز بود، میتونین برای ترش شدنش از آبغوره ، نارنج یا لیموی تازه استفاده کنین.

و در پایان در کنار کته و ترشی این غذای سالم و مقوی رو میل کنین.

خورش-لوبیا-سبز-و-هویج

خورش لوبیا سبز با قارچ

خورش لوبیا سبز و هویج:

هویج رو جداگانه بپزید و در کمی کره تفت بدین و ۱۰ دقیقه آخر به خورش اضافه کنین.

خورش لوبیا سبز بدون گوشت

میتونین این خورش رو بدون گوشت درست کنین، برای قوام اومدن خورش از عصاره مرغ یا گوشت می تونین استفاده کنین.

اگر هم گیاه خوار هستین، از یک قاشق غذاخوری آرد برای قوام خورش استفاده کنین.

خورش لوبیا سبز با سیب زمینی

سیب زمینی ها رو به صورت مکعبی خرد و سرخ کنین، در زمان سرو به خورش اضافه کنین.

خورش لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

در این روش انگار دارین مایع لوبیا پلو با چرخ کرده درست می کنین فقط ۲ لیوان آب هم اضافه می کنین.

با این کار موادمون آبدار و حالت خورش پیدا میکنه و زمان هم میدیم تا جا بیفته.

خورش لوبیا سبز با قارچ

برای کسانی که گیاه خوار هستن، قارچ رو جایگزین گوشت کنین.

باز هم مثل حالتی که میخواین مایع لوبیا پلو درست کنین بعد از اینکه لوبیا خوب تفت خورد قارچ رو اضافه کنین.

تفت بدین و ۲ لیوان آب اضافه کنین تا خورش جا بیفته.

خورش-لوبیا-سبز

خورش لوبیا سبز با سیب زمینی

مطالب مرتبط:

نوشته خورش لوبیا سبز با مرغ-خورش لوبیا سبز و هویج-خورش لوبیا سبز بدون گوشت اولین بار در خانومی پدیدار شد.

آب زرشک خانگی-آب زرشک با زرشک پلویی-مضرات آب زرشک-ماندگاری آب زرشک+جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد آب زرشک خانگی-آب زرشک با زرشک پلویی-مضرات آب زرشک-ماندگاری آب زرشک+جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

خانومی: آب زرشک رو لابد شنیدین که در درمان خیلی از بیماری ها موثره، طرز تهیه آب زرشک خانگی رو از دست ندین.

معمولن آب زرشک با زرشک سیاه درست میشه، اما با زرشک پلویی هم تهیه میشه و خواص زیادی داره.

طرز تهیه آب زرشک در طب سنتی-طرز تهیه آب زرشک خانگی

زرشک ها رو پاک کرده و بدون اینکه له بشن با آب سرد بشورین.

زرشک های دون شده رو در یک ظرف پلاستیکی یا چینی و حتی یک کوزه سفالی بریزین.

به ازای یک کیلوگرم زرشک، یک لیترو نیم آب روی زرشک ها بریزین.

میذاریم ۲۴ ساعت بگذره و بعد در مخلوط کن مواد رو ریخته و مخلوط می کنیم.

مخلوط رو از یک صافی رد کرده و بعد نوشیدنی صاف و یک دست رو به بطری های تمیز منتقل می کنیم.

طرز تهیه آب زرشک با زرشک سیاه-آب زرشک با زرشک پلویی

روش دوم تهیه این نوشیدنی مفید که یک روش فوری هست ولی ممکنه بعضی از خواص زرشک رو از بین ببره.

زرشک ها رو بعد از تمیز کردن در ظرفی که مقدار مناسب آب ریخته شده و در حال جوش هست بریزین.

حرارت رو ملایم کنین و بذارین ۱۰ دقیقه بجوشه و بعد از این مدت از روی حرارت بردارین.

با کمک یک صافی غیر فلزی مخلوط رو صاف کنین و به شیشه های مناسب منتقل کنین.

آب-زرشک-با-زرشک-سیاه

زرشک در طب سنتی

آب زرشک خانگی با زرشک پلویی:

و اما روش مخصوص خانومی، زرشک ها رو بعد از شستن در یک صافی ریخته.

بعد از اینکه کمی آبشون رفت، در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنین و بعد از صافی رد کنین.

در این شیوه شما یک آب میوه غلیظ رو دارین که میتونین در زمان استفاده با آب مخلوطش کنین.

البته روش محبوب من استفاده بدون آب و همراه با کمی نمک هستش.

مضرات آب زرشک

بهتره که مضرات آب زرشک رو هم در کنار خواص زیادش بدونیم چرا که ممکنه اثرات سوء برای بعضی داشته باشه.

زنان باردار بهتره این نوشیدنی رو مصرف نکنن چرا که رحم رو تحریک کرده و ممکنه باعث سقط بشه.

برای کسانی که سرفه های خشک دارن مناسب نیست و باعث تشدید سرفه ها میشه.

بر روی عملکرد داروهایی مثل: آنتی هیستامین، داروهای ضد فشارخون، رقیق کننده ها و … تاثیر میذاره.

برای کودکان زیر ۵ سال با اجازه پزشک مصرف بشه.

زیاده روی در مصرف این نوشیدنی موجب گیجی، افت فشار خون، اسهال و تحریک کلیه میشه.

طبع زرشک بسیار سرده که در مصرف دراز مدت اثرات سویی حتی بر روی کبد میذاره.

آب-زرشک-در-طب-سنتی

خواص زرشک

خواص آب زرشک:

تقویت سیستم ایمنی

تنظیم فشار خون

پاکسازی کبد و کلیه

روشن کننده پوست صورت

بهبود گوارش و کوچک کننده شکم

بواسیر خونی رو درمان میکند

پایین آورنده اوره

ماندگاری آب زرشک

این نوشیدنی رو در صورتی که جوشانده باشین میتونین تا چند ماه نگهداری کنین.

ولی املاح آن تا حدودی از بین میره، در غیر این صورت تا چند هفته.

مقدار مصرف روزانه آب زرشک

باید بدونین که در مصرف این نوشیدنی خوشمزه نباید زیاده روی کرد واگر به منظور خاصی میل میکنین روزی ۲ نوبت باشه.

یک لیوان صبح ناشتا و یک لیوان هم آخر شب میل کنین تا نتیجه مورد نظر رو بگیرین.

آب زرشک و یبوست

برای درمان یبوست با این معجون روزی نصف یا یک لیوان ازین شربت مصرف کنین.

مصرف این مقدار برای درمان یبوست یا مشکلات گوارشی کافی هستش و تاثیر گذار.

بعد از درمان یبوست به ادامه مصرف روزانه توصیه نمیشه.

آب-زرشک-با-زرشک-پلویی

آب زرشک خانگی

مطالب مرتبط:

مربای زرشک با زرشک تازه

نوشته آب زرشک خانگی-آب زرشک با زرشک پلویی-مضرات آب زرشک-ماندگاری آب زرشک اولین بار در خانومی پدیدار شد.