فروشگاه اینترنتی 68

خرید اینترنتی,فروشگاه پستی

فروشگاه اینترنتی 68

خرید اینترنتی,فروشگاه پستی

حل المسائل نفخ

حل المسائل نفخ

نفخ,بیماری نفخ,نفخ در بارداری,علائم نفخ,درمان نفخ,درمان نفخ با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان نفخ,نفخ را چگونه درمان کنیم,نفخ در کودکان,نفخ در بزرگسالان,نفخ در نوزادان,نفخ در بهار,نفخ در تابستان,نفخ در پاییز,نفخ در زمستان,آشنایی با نفخ,همه چیز در مورد نفخ,نفخ واگیردار است,نفخ و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان نفخ

یبوست, دستگاه گوارش, نفخ معده, درمان نفخ, نفخ شکم

به گزارش بی اس ام اساین مشکل مربوط به چه بیماری‏های است؟ آیا راه درمان قطعی دارد؟ باید به چه متخصصی مراجعه کنم؟دختری 27ساله هستم. مشکل نفخ زیادی دارم و نمی‏توانم هنگامی که خوابم، نفخم را کنترل کنم. البته نفخم آنقدر زیاد است که بعضی وقت‏ها در بیداری هم به زور گاز معده یا روده‏ام را نگه می‏دارم؛ چه برسد به وقتی که خوابم و هیچ کنترلی ندارم…من این مشکل را از بچگی و از وقتی که به یاد دارم، داشته ‏ام و همیشه از این بابت رنج می‏کشم و دچار افسردگی شده ‏ام.  این جریان بعد از درمان برای ازدواجم مشکل‏ساز نیستگازی که در دستگاه گوارش وجود دارد چطور تولید می‏شود؟ این سوالی است که ما به بهانه سوال فوق و سوالات مشابه زیادی که خوانندگان در مورد نفخ شکم داشته‏ اند از دکتر علی‌اکبر حاج‌آقامحمدی، فوق‌تخصص گوارش و کبد و عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین پرسیده‌‏ایم.

آقای دکتر! لطفا توضیح دهید که گاز معده و روده چگونه به وجود می‏آید؟

بخشی از گازی که در معده وجود دارد، ناشی از هوایی است که ما آن را می‌بلعیم و به‏طور طبیعی وجود دارد، اما در بعضی شرایط مثل غذا خوردن با استرس، حرف زدن هنگام غذاخوردن، آدامس جویدن، مصرف نوشابه‌های گازدار و… میزان بلع هوا بیشتر می‌شود. درنتیجه احساس آروغ‌زدن به فرد دست می‌دهد. بخش دیگری از گاز معده نیز ناشی از فعل و انفعالات اسیدمعده و شیره‌های گوارشی است که وقتی با هم ترکیب می‌شوند، تولید گاز می‌کنند. گازهای قسمت تحتانی دستگاه گوارش یا روده‏ها نیز عمدتا ناشی از تاثیر باکتری‌ها و میکروب‌های روده روی بقایای موادغذایی است. همان‌طور که می‌دانید قسمتی از غذاهایی که ما می‌‌خوریم در دستگاه گوارش هضم نمی‌شوند و داخل روده باقی می‌مانند. باکتری‌هایی که داخل روده‌بزرگ زندگی می‌کنند این مواد را تخمیر می‌کنند و از تخمیر این مواد، گاز تولید می‌شود.

آیا گاز روده و معده از نظر ترکیب تفاوتی هم با هم دارند؟

بله، معمولا از نظر ترکیب با هم متفاوت هستند زیرا همان‌طور که اشاره کردم گاز موجود در معده هوایی است که وارد معده می‌کنیم و عمدتا از اکسیژن و نیتروژن تشکیل شده است. بخشی هم که ناشی از فعل و انفعالات شیمیایی در معده است، بیشتر ترکیبی از دی‌اکسید‌کربن است ولی گازی که در روده‌ها توسط باکتری‌ها تولید می‌شود ترکیب‌های سولفوردارد که به همین دلیل معمولا بدبو است.

بدبو شدن گاز روده چه زمانی بیشتر می‌شود؟

معمولا خوردن مواد فیبردار مانند کلم، کاهو و حبوبات که حاوی مواد ساکاریدی هستند و مدت‌زمان بیشتری در روده می‌مانند باعث فعالیت بیشتر میکروب‌ها می‌شود و گاز بیشتر و بدبوتری ایجاد می‌کنند به همین دلیل افرادی که به‌خصوص از این مشکل رنج می‌برند بهتر است چنین موادی را کمتر مصرف کنند. یبوست هم در ایجاد این مشکل سهم بسزایی دارد زیرا هرچه مدفوع زمان کوتاه‌تری در دستگاه گوارش باقی بماند فرصت کمتری در اختیار باکتری‌ها قرار می‌گیرد و گاز سولفوردار کمتری تولید می‌شود. اصلاح شیوه زندگی و بهتر کردن اجابت‌مزاج و بهبود یبوست در کاهش این مشکل موثر است. بهتر است به جای مواد فیبردار از انواع میوه‌ها و سبزی‌های دیگر استفاده شود.

معمولا دفع چه مقدار گاز در طول شبانه‌روز طبیعی است؟

یک فرد سالم ممکن است در شبانه‏روز حدود 10 تا 15 بار دفع گاز روده و یک تا دو بار دفع گاز معده را به صورت آروغ داشته باشد. افزایش این میزان دفع گاز، باعث ایجاد ناراحتی‌هایی می‌شود که به صورت آروغ‌زدن‌ و دفع گاز مکرر، احساس باد و سنگینی و پیچش در شکم می‌شود که همه اینها به یک بررسی از نظر سایر علل و بیماری‌ها نیاز دارد.

چه علت‌ها و بیماری‌هایی باعث ایجاد افزایش گاز در دستگاه گوارش می‌شوند؟

یکی از مشکل‌هایی که به صورت شایع در افراد دیده می‌شود وجود نداشتن آنزیم هضم شیر یا لاکتاز در بدن است درنتیجه وقتی این افراد شیر می‌خورند، قند شیر یا لاکتوز در بدنشان هضم نمی‌شود. قند شیر هضم‌نشده وارد روده‌ها می‌شود و باکتری‌ها آن را تخمیر می‌کنند و گاز تولید می‌کند بنابراین این افراد به خاطر مصرف شیر و لبنیات دچار نفخ و سروصدای شکم می‌شوند. این حالت به جز ماست و دوغ با همه محصولات شیری اتفاق می‌افتد.زیرا قند این دو محصول، طی فرآیند تولید تجزیه می‌شود. به همین دلیل به چنین افرادی توصیه می‌کنیم نیازهای لبنی خود را یا بیشتر با مایعات و دوغ تامین کنند یا از محصولات و فرآورده‌های بدون لاکتوز و آنزیم هضم شیر که به صورت قرص در بازار وجود دارد استفاده کنند. بیماری دیگر بیماری سلیاک یا حساسیت به پروتئین گندم است. افرادی که به سلیاک مبتلا هستند در هضم و جذب گندم و جو دچار مشکل می‌شوند و علایمی چون نفخ و مشکلات گوارشی مانند اسهال و دل‌درد دارند. یک علت بسیار شایع دیگر در ایجاد نفخ، وجود میکروب‌ ژیاردیا در دستگاه گوارش است.ژیاردیا یک نوع انگل گوارشی است که توسط آب و سبزی‌های آلوده وارد دستگاه گوارش می‌شود. وجود این میکروب هم عوارضی مانند نفخ، سروصدای شکم، باد و احساس اتساع شکم ایجاد می‌کند، بنابراین افرادی که نفخ مقاوم دارند باید به این مساله نیز توجه کنند. بیماری شایع دیگر افزایش میکروب‌های داخل دستگاه گوارش است. وقتی میکروب‌ها در روده زیاد می‌شوند تولید گاز در روده بزرگ افزایش پیدا می‌کند و عوارضی مانند دفع گاز، اتساع شکم و مشکلاتی در قسمت‌های تحتانی دستگاه گوارش ایجاد می‌شود. افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، می‌توانند زیر نظر پزشک از یک دوره آنتی‌بیوتیک استفاده کنند و درمان شوند. علت شایع دیگر در ایجاد نفخ بیماری IBS یا نشانگان روده تحریک‌پذیر است.افرادی که به IBS مبتلا هستند عمدتا از درد شکم، اسهال و یبوست رنج می‌برند، اما در درصدی از بیماران علاوه بر این مشکلات احساس نفخ و اتساع شکم نیز دیده می‌شود. تاخیر در تخلیه معده نیز عامل مهم دیگری در ایجاد گازهای دستگاه گوارش است. معده بعضی از افراد بدون علت یا با علت زمینه‌ای بیماری‌هایی مثل دیابت و کم‌کاری تیرویید به خوبی تخلیه نمی‌شود و باعث ایجاد نفخ و اتساع شکم می‌شود.

یبوست, دستگاه گوارش, نفخ معده, درمان نفخ, نفخ شکم

آیا نفخ داشتن طولانی مدت نگران‌کننده است؟

نه، نفخ بیماری شایعی است اما جزو کم‌خطرترین و بی‌ضررترین بیماری‌های گوارشی محسوب می‌شود. طبق بررسی‌هایی که در مورد بیماران مبتلا به نفخ در طولانی‌مدت انجام شده است مشخص شده این افراد دچار عوارض یا بیماری‌های گوارشی جدی ناشی از نفخ نشده‌اند، اما برای آنکه مشکل افرادی که طولانی‌مدت از نفخ رنج می‏برند حل شود باید به پزشک مراجعه کنند و پزشک پس از بررسی‏های لازم و کشف علت نفخ، آنها را درمان کند تا کمتر اذیت شوند.

اگر گاز روده دفع نشود عارضه‌ای در پی خواهد داشت؟

ممکن است دفع‌نشدن گاز غیرارادی باشد، مثلا ممکن است به دلیل وجود مشکلاتی در روده گاز دفع نشود. در این صورت فرد دچار درد در ناحیه شکم، اتساع و فشار روده‌ها خواهد شد. در این صورت به اقدام درمانی نیاز است ولی زمانی فرد ناچار است به صورت ارادی از دفع گاز روده‏اش جلوگیری کند. در این صورت مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود زیرا به محض تغییر شرایط گاز دفع خواهد شد.

آیا شب‌ها می‌توان کنترلی روی دفع گاز داشت؟

کنترل اسفنکتر ناحیه مقعد در افراد به دلیل فشاری که در آن ناحیه وجود دارد، متفاوت است مثلا ممکن است این فشار در خانم‌هایی که در سن بالا هستند به دلیل تعداد زایمان‌هایی که داشته‌اند کم شود. در نتیجه وقتی این افراد خواب هستند و کنترل ارادی از دست می‌رود، ممکن است دفع گاز غیرارادی داشته باشند. برای این پدیده لازم نیست کار خاصی انجام داد فقط می‌توان با انجام کارهایی نفخ را درمان کرد. وقتی مشکل نفخ از بین برود، این مشکل هم حل می‌شود.

برای جلوگیری از سروصدای شکم ناشی از نفخ چه باید کرد؟

اگر علت ایجاد نفخ پیدا شود با رفع علت این مشکل هم برطرف می‌شود. معمولا ژیاردیا، اختلال در هضم شیر و نشانگان روده تحریک‌پذیر مهم‌ترین علت‌ها در ایجاد سروصدای شکم هستند که معمولا با درمان نفخ هم از بین می‌رود.

معمولا چه درمان‏هایی برای کاهش نفخ یا گاز دستگاه گوارش به کار می‏رود؟

اصلاح وضعیت غذا خوردن، مصرف‌نکردن آدامس و نوشابه‌های گازدار، آرام غذاخوردن، توجه به بیماری‌هایی که ذکر شد و درمان آنها مشکل نفخ را تا حدود زیادی برطرف می‌کند. درصورتی که با رعایت مسایل فوق مشکل حل نشد، یعنی زمینه‌های عصبی و استرسی در میان است که باید زیر نظر روان‌شناس یا روان‌پزشک حل شوند. درصد بسیار کمی از بیماران ممکن است به بیماری‌های بسیار نادری مبتلا باشند که به اقدام‌ها و بررسی‌های پیچیده‌تر نیاز دارند ولی بیشتر افراد با نکاتی که ذکر شد درمان می‌شوند. افرادی هم که دائم آروغ می‌زنند بهتر است تا حد امکان جلوی آروغ زدن خود را بگیرند چون این کار می‌تواند مشکل نفخ را بدتر کند ضمن اینکه باید عادت‌های غذایی و نحوه غذا‌خوردن این افراد هم اصلاح شود.

می‌توان از داروهای گیاهی با پایه نعناع بدون تجویز پزشک استفاده کرد؟

معمولا داروهای گیاهی که عمدتا با پایه نعناع ساخته می‌شوند برای نفخ دستگاه گوارش فوقانی مفید هستند البته به شرط اینکه بیمار مشکل ریفلاکس و یبوست نداشته باشد زیرا نعناع باعث بدتر شدن این دو مشکل می‌شود اما همین داروها برای افرادی که دارای نفخ روده هستند موثر نیست. برای نفخ روده داروی گیاهی خاصی وجود ندارد و از آنجا که مشکل عمدتا میکروبی است، فرد باید آنتی‌بیوتیک‌درمانی شود.

طول دوره درمان با آنتی‌بیوتیک چقدر است؟

معمولا با توجه به شرایط بیمار، دوره درمان بین یک تا 3 هفته متغیر است، اما دوره درمان کسانی که مشکلات و بیماری‌های دیگری دارند طولانی‌تر است. ضمن اینکه مشکل نفخ مدتی پس از درمان مجددا می‌تواند عود کند و برگشت‌پذیر باشد.

منبع : Salamat.ir

حل المسائل نفخ

آشنایی با عوامل خطر سکته مغزی

آشنایی با عوامل خطر سکته مغزی

سکته مغزی,بیماری سکته مغزی,سکته مغزی در بارداری,علائم سکته مغزی,درمان سکته مغزی,درمان سکته مغزی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سکته مغزی,سکته مغزی را چگونه درمان کنیم,سکته مغزی در کودکان,سکته مغزی در بزرگسالان,سکته مغزی در نوزادان,سکته مغزی در بهار,سکته مغزی در تابستان,سکته مغزی در پاییز,سکته مغزی در زمستان,آشنایی با سکته مغزی,همه چیز در مورد سکته مغزی,سکته مغزی واگیردار است,سکته مغزی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سکته مغزی

درمان سکته مغزی, سکته های مغزی, علائم سکته مغزی

به گزارش بی اس ام اس سکته مغزی وقتی رخ می دهد که ناگهان یک رگ خونی در مغز پاره شود و یا مسدود گردد. نتیجه سکته مغزی، معلولیت جدی و یا مرگ است.در درمان سکته، هر ثانیه ارزش دارد. هنگامی که اکسیژن به فرد نرسد، در عرض چند دقیقه سلول های مغز شروع به از بین رفتن می کند.داروهایی که لخته خون را از بین می برند می توانند از آسیب مغز جلوگیری کنند، اما این داروها باید در عرض سه ساعت اول شروع علائم مصرف شوند.هنگامی که منطقه ای از بافت مغز از بین برود، قسمت هایی از بدن که تحت کنترل آن منطقه است، عملکرد خود را از دست می دهند. به همین علت سکته مغزی یکی از طولانی ترین معلولیت ها را در پی خواهد داشت.

علائم سکته مغزی

– بی حسی ناگهانی بدن، به خصوص یک طرف آن

– تغییرات ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشم و سخت بلعیدن غذا

– به طور ناگهانی و بدون علت دچار سردرد شدید شدن

– به طور ناگهانی سرگیجه داشتن، سخت راه رفتن و عدم تعادل داشتن

– به طور ناگهانی پریشان و گیج شدن، سخت صحبت کردن و سخت فهمیدن

سی تی اسکن مشخص می کند که سکته مغزی ناشی از مسدود شدن رگ خونی است یا خونریزی در مغز

انواع سکته مغزی

دو نوع سکته مغزی اصلی وجود دارد و این دو نوع، هر کدام به روش های خاص خود درمان می شوند.1- سکته مغزی ایسکمی: علت این نوع سکته، ایجاد لخته خونی در رگ است که مانع عبور خون به سمت مغز می شود. این سکته بیشتر شایع است.2- سکته مغزی خونی : علت این نوع سکته، پاره شدن رگ خونی در مغز و خونریزی داخل مغز است که به سختی بند می آید. این نوع سکته کمتر شایع است، اما افرادی که به این سکته دچار شوند، بیشتر می میرند.یک نوع هم به نام سکته مغزی کوچک وجود دارد که در حقیقت یک سکته ایسکمی گذراست، یعنی به طور موقت جریان خون بخشی از مغز دچار اختلال می شود و باعث بروز علائمی شبیه به سکته مغزی واقعی می گردد. هنگامی که خون دوباره به جریان بیفتد، این علائم ناپدید می شوند.این سکته یک علامت هشداردهنده ای است که نشان می دهد سکته مغزی به زودی اتفاق می افتد و باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

علل سکته مغزی

یکی از علل شایع، آترواسکلروز (سخت شدن شریان ها) می باشد. پلاک های ساخته شده از چربی، کلسترول، کلسیم و دیگر مواد در شریان ها، باعث تنگ شدن رگ خونی می شوند. یک لخته خونی ممکن است در این راه باریک بماند و باعث سکته مغزی ایسکمی شود.سکته مغزی خونی هم در اثر فشار خون بالای کنترل نشده بوجود می آید.

درمان سکته مغزی, سکته های مغزی, علائم سکته مغزی

آزمایش FAST برای تشخیص سکته مغزی

F همان Face (صورت) است. پزشک از شما می خواهد لبخند بزنید. او می بیند که آیا آب دهانتان از یک طرف تراوش می کند.A همان Arms (بازوها) است. پزشک از شما می خواهد بایستید. او می بیند که آیا یک طرف بدنتان رو به پایین است.S همان Speech (صحبت کردن) است. پزشک از شما می خواهد یک جمله ساده را چند بار تکرار کند. او می بیند که آیا شما دارای مشکل حرف زدن هستید و یا کلمه ای را جا می اندازید.T همان Time است. زمان بسیار مهم است. اگر هر کدام از این علائم را دارید، باید فورا تحت درمان قرار بگیرید.

راه های تشخیص علت سکته مغزی

هنگامی که فردی با علائم سکته به اورژانس می آید، اولین قدم این است که نوع سکته مشخص شود.سی تی اسکن مشخص می کند که سکته مغزی ناشی از مسدود شدن رگ خونی است یا خونریزی در مغز.آزمایش های دیگر نیز کمک می کند تا محل دقیق لخته خونی و یا خونریزی در مغز شناسایی شود.اندازه گیری فشار خون

عوامل خطر سکته مغزی

– افزایش فشار خون

– افزایش کلسترول خون

– دیابت

– چاقی

عوامل خطر رفتاری

رفتارهای خاصی باعث افزایش خطر بروز سکته می شود، این رفتارها شامل:

– سیگار کشیدن

– کم تحرک بودن

– استفاده زیاد از الکل

مصرف نمک زیاد و فست فود

عوامل خطر تغذیه ای

یک رژیم غذایی نامناسب باعث افزایش خطر سکته می شود. مصرف زیاد چربی ها و کلسترول باعث باریک شدن رگ های خونی توسط پلاک ها می گردد.مصرف زیاد نمک باعث افزایش فشار خون می گردد.مصرف زیاد کالری به چاق شدن می انجامد.یک رژیم غنی از میوه ها و سبزیجات، غلات سبوس دار و ماهی ممکن است در کاهش سکته مغزی موثر باشد.

عوامل خطر غیر قابل کنترل

برخی عوامل تحت کنترل شما نیستند، از قبیل:

– افزایش سن و یا داشتن سابقه خانوادگی سکته- جنسیت هم در این رابطه نقش دارد. مردان بیشتر دچار سکته می شوند.- نژاد هم مهم است. آمریکایی های آفریقایی تبار، بومیان آمریکایی و بومیان آلاسکا در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

آشنایی با عوامل خطر سکته مغزی

۷ عادت بیماری زا

۷ عادت بیماری زا

بیماری,بیماری بیماری,بیماری در بارداری,علائم بیماری,درمان بیماری,درمان بیماری با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان بیماری,بیماری را چگونه درمان کنیم,بیماری در کودکان,بیماری در بزرگسالان,بیماری در نوزادان,بیماری در بهار,بیماری در تابستان,بیماری در پاییز,بیماری در زمستان,آشنایی با بیماری,همه چیز در مورد بیماری,بیماری واگیردار است,بیماری و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان بیماری

۷ عادت بیماری زا

به گزارش بی اس ام اس تغذیه در سالم زیستن انسان نقش مهمی دارد و عادت های بد غذایی، می توانند بر سلامت تمام ارگان های بدن تاثیر منفی بگذارند بنابراین تمام افراد باید برای حفظ سلامت خود، مجموعه ای از انواع گروه های غذایی را به تناسب در رژیم روزانه شان داشته باشند.

عادت اول: افراط در مصرف کربوهیدرات و ابتلا به کبد چرب
متاسفانه برخی از افراد، تمایل زیادی به مصرف انواع کربوهیدرات ها مانند نان و برنج دارند و در طول روز هم به اندازه کافی میوه یا سبزی نمی خورند، در حالی که گنجاندن حجم بالایی از کربوهیدرات ها در رژیم غذایی روزانه، باعث بروز چاقی مفرط می شود از آنجا که افراد چاق و پرخور، در کنار کربوهیدرات ها به مصرف غذاهای چرب هم علاقه دارند، ابتلا به بیماری کبد چرب و عوارض ناشی از آن برایشان دور از انتظار نخواهد بود. پس بد نیست که با اندکی تغییر در سبک خورد و خوراک و کم کردن مصرف کربوهیدرات و چربی ها، احتمال ابتلا به کبد چرب را در خود کاهش دهید.

عادت دوم: مصرف نکردن میوه و سبزی و ابتلا به یبوست
در حالت عادی، خوردن ۳ وعده غذای اصلی همراه ۲ میان وعده، به تمام افراد سالم توصیه می شود. نتایج مطالعه های مختلف نشان می دهد که مصرف ۵ وعده میوه و سبزی در طول روز، خطر ابتلا به انواع سرطان ها از جمله سرطان های دستگاه گوارش را تا حد قابل?قبولی کاهش می دهد. پس اگر تا امروز اهل خوردن میوه ها و سبزی ها نبوده اید، بهتر است سبزی ها را در کنار وعده های اصلی غذایی و میوه ها را هم در میان وعده هایتان جای دهید.
نکته دیگر این است که شما می توانید با مصرف به اندازه فیبر غذایی که به وفور در سبزی ها و میوه ها وجود دارد، تحرک طبیعی دستگاه گوارش را حفظ کنید. کسانی که علاقه چندانی به خوردن میوه ها و سبزی ها نشان نمی دهند، با کاهش دریافت فیبر غذایی، دچار کاهش تحرک طبیعی دستگاه گوارش و در نتیجه ابتلا به عوارض ناشی از آن مانند یبوست خواهند شد.

۷ عادت بیماری زا

 عادت سوم: مصرف فست فود و ابتلا به ریفلاکس
متاسفانه گرایش به مصرف فست فودها و غذاهای آماده، از بدترین ارمغان های زندگی ماشینی است. چربی بیش از اندازه و افزودنی هایی مانند انواع سس یا پنیرهای چربی که به فست فودها اضافه می شوند، از مهم ترین دلایل چاق شدن نسل امروز نسبت به نسل های گذشته است. از طرف دیگر، افزودنی ها، نگهدارنده ها و مواد تشکیل دهنده فست فودها با تاثیر منفی بر دستگاه گوارش، باعث بالارفتن احتمال ریفلاکس معده به مری می شوند. به عبارت ساده تر، کسانی که به اصطلاح دچار ترش کردن یا همان برگشت اسید از معده به مری می شوند ، باید مصرف فست فودها و غذاهای حاضری را کنار بگذارند.

عادت چهارم: مصرف غذاهای سرخ کردنی و ابتلا به سرطان
برخی اوقات روغنی که قرار است غذا در آن سرخ شود، بیش از اندازه حرارت می بیند که باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ساختمان روغن خواهد شد. از طرف دیگر، امکان سوختن بخشی از قسمت های سطحی ماده خوراکی در طول فرآیند سرخ کردن وجود دارد. حرارت دیدن بیش از اندازه روغن و مصرف غذاهای سرخ کرده ای که کمی هم گوشه و کنار آنها سوخته است، باعث آزاد شدن ترکیب های سرطان زا در بدن خواهد شد و دستگاه گوارش هم از زیان این ترکیب ها در امان نخواهد ماند. ضمن اینکه با سرخ کردن و حرارت دادن بیش از حد برخی خوراکی ها مانند سبزی ها، حجم قابل توجهی از ویتامین های آنها هم از بین خواهند رفت و دیگر نباید از آنها انتظار عملکرد ضدسرطانی داشت.

 عادت پنجم: مصرف گوشت خام و ابتلا به اسهال
حتما شما هم تا به حال با افرادی که عادت به خوردن گوشت یا جگر نیمه پخته یا به تعبیر خودشان «آبدار» دارند، مواجه شده اید. در حالی که اگر گوشت به طور کامل و صحیح پخته نشود، احتمال باقی ماندن و تکثیر برخی از میکروب ها و عوامل بیماری زا در آن بالا می رود، بنابراین کسانی که به خوردن گوشت های آبدار علاقه دارند، باید در انتظار ابتلا به انواع بیماری های گوارشی مانند مسمومیت، اسهال و استفراغ هم باشند.

 عادت ششم: خوردن غذای مانده و ابتلا به مسمومیت
گاهی از روی تنبلی یا شاید سهل انگاری، یادمان می رود باقی مانده غذاها را داخل یخچال بگذاریم، ولی احتمال تکثیر میکروب ها در غذاهایی که حاوی مواد فاسدشدنی مانند گوشت و چربی هستند، زیاد است. اگر دوست ندارید به علت مسمومیت غذایی ناشی از مصرف غذاهایی که بیشتر از ۲ ۱ ساعت خارج از یخچال مانده اند، راهی بیمارستان شوید، بهتر است از خیر خوردن این غذاها بگذرید. دستگاه گوارش بچه ها، سالمندان و کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، به میکروب ها و سموم غذاهای مانده، واکنش شدیدتری نشان می دهد.

 عادت هفتم: نخوردن صبحانه و ابتلا به چاقی
برخی از افراد عادت دارند بدون خوردن صبحانه، خانه را ترک کنند در حالی که صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است و مصرف آن نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد. افرادی که صبحشان را با خوردن صبحانه آغاز می کنند، انرژی کافی برای انجام تمام فعالیت های فکری و جسمی شان در طول روز دارند. کسانی که عادت به خوردن صبحانه ندارند، دچار اختلال در کارکرد طبیعی بدن می شوند و قدرت کافی برای انجام کارهای فکری و حتی جسمی به خصوص در ساعت های اولیه صبح ندارند. از طرف دیگر، این افراد به علت نرسیدن قند خون کافی به مغزشان در ساعت های اولیه روز دچار گرسنگی و اشتهای کاذب می شوند. این اشتهای کاذب می تواند آنها را به سمت مصرف خوراکی های چرب، شیرین و پرکالری بکشاند و همین مساله باعث چاق شدن، ابتلا به کبد چرب و عوارض ناشی از این ناراحتی ها خواهد شد.

منبع:salamatiran.com

۷ عادت بیماری زا

چرا پای بعضی افراد پرانتزی شکل است؟

چرا پای بعضی افراد پرانتزی شکل است؟

پای پرانتزی شکل,بیماری پای پرانتزی شکل,پای پرانتزی شکل در بارداری,علائم پای پرانتزی شکل,درمان پای پرانتزی شکل,درمان پای پرانتزی شکل با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان پای پرانتزی شکل,پای پرانتزی شکل را چگونه درمان کنیم,پای پرانتزی شکل در کودکان,پای پرانتزی شکل در بزرگسالان,پای پرانتزی شکل در نوزادان,پای پرانتزی شکل در بهار,پای پرانتزی شکل در تابستان,پای پرانتزی شکل در پاییز,پای پرانتزی شکل در زمستان,آشنایی با پای پرانتزی شکل,همه چیز در مورد پای پرانتزی شکل,پای پرانتزی شکل واگیردار است,پای پرانتزی شکل و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان پای پرانتزی شکل

چرا پای بعضی افراد پرانتزی شکل است؟

به گزارش بی اس ام اس پرانتزی بودن پا یا اصطلاح علمی آن ژنوواروم یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به مفصل زانو است که می تواند به خاطر مشکلات و اختلال در اتصال استخوان ران و ساق به یکدیگر باشد. البته در بسیاری از موارد ژنوواروم، خود استخوان ساق و ران هم دچار انحنا هستند و همین مساله یک حالت کمانی را برای کل پا به وجود می آورد.درمان نکردن این مشکل در بزرگسالی می تواند منجر به استئو آرتریت زودرس یا همان آرتروز مفصل زانو شود یا مشکلات حرکتی و ساختاری دیگری را برای زانو به وجود بیاورد. ژنوواروم به طور طبیعی بین نوپاها و کودکان زیر دو سال دیده می شود و معمولا تمامی کودکان تا سن سه الی چهار سالگی درجاتی از ژنوواروم را دارند و اغلب اینها خودبه خود و بعد از یک سالگی به تدریج تغییراتی برای اصلاح این حالت در پایشان به وجود می آید اما اگر ژنوواروم باقی ماند باید کودک را تحت نظر قرار داد.نرمی استخوان یا همان راشیتیسم، مشکلات استخوانی در محل صفحه رشد، اختلال در اتصال طبیعی استخوان ها، تغذیه نامناسب در سنین کودکی و بعضی بیماری های خاص می توانند باعث ژنوواروم شوند یا در واقع باعث شوند حالت کمانی پا در زمان کودکی همچنان باقی بماند. اگرچه مسایلی مثل عفونت ها، مشکلات اسکلتی و بعضی تومورها ممکن است باعث کمانی شدن یک طرفه استخوان پا شوند که بسیار نادر است.

چرا پای بعضی افراد پرانتزی شکل است؟

چاقی، زود راه افتادن، سابقه خانوادگی و مشکلات ژنتیکی هم می توانند باعث باقیماندن پاهای پرانتزی در بزرگسالی شوند. ژنوواروم به طور طبیعی درد و هیچ علامت دیگری ندارد و اختلالی برای راه رفتن ایجاد نمی کند؛ اگرچه پزشکان به افراد دارای ژنوواروم شدید ورزش های سنگین را توصیه نمی کنند و اغلب علت مراجعه مبتلایان به این حالت به خاطر ظاهر است. اما در موارد حاد بیماری به خصوص مواردی که به علت راشیتیسم به وجود آمده اند برای پیشگیری از آرتریت زودرس به این بیماران توصیه به عمل می شود. ژنوواروم های یک طرفه ممکن است باعث مشکلات اسکلتی بعدی به خاطر تغییرات جبرانی در حالت بدن شوند و به همین دلیل باید این موارد را درمان کرد. ژنوواروم باید توسط متخصصان ارتوپد و به وسیله انجام یک جراحی تقریبا سخت درمان شود.

منبع:aftabir.com

چرا پای بعضی افراد پرانتزی شکل است؟

از کمبـود ویتـامـین D تا سـرطـان پـروسـتـات

از کمبـود ویتـامـین D تا سـرطـان پـروسـتـات

سـرطـان پـروسـتـات ,بیماری سـرطـان پـروسـتـات ,سـرطـان پـروسـتـات  در بارداری,علائم سـرطـان پـروسـتـات ,درمان سـرطـان پـروسـتـات ,درمان سـرطـان پـروسـتـات  با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سـرطـان پـروسـتـات ,سـرطـان پـروسـتـات  را چگونه درمان کنیم,سـرطـان پـروسـتـات  در کودکان,سـرطـان پـروسـتـات  در بزرگسالان,سـرطـان پـروسـتـات  در نوزادان,سـرطـان پـروسـتـات  در بهار,سـرطـان پـروسـتـات  در تابستان,سـرطـان پـروسـتـات  در پاییز,سـرطـان پـروسـتـات  در زمستان,آشنایی با سـرطـان پـروسـتـات ,همه چیز در مورد سـرطـان پـروسـتـات ,سـرطـان پـروسـتـات  واگیردار است,سـرطـان پـروسـتـات  و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سـرطـان پـروسـتـات

از کمبـود ویتـامـین D تا سـرطـان پـروسـتـات

 

 به گزارش بی اس ام اس اصولا مواد غذایی که رنگ های قرمز، بنفش و سبز تیره دارند یا به عبارت دیگر پررنگ ترند مانند انگور سیاه و قرمز، آلو سیاه، کلم قرمز، توت فرنگی، شاتوت، گوجه فرنگی، سویا (نه فرآورده های آن) و هویج حاوی آنتی اکسیدان های بالایی هستند. ثابت شده این گونه مواد غذایی که به مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان دارند در پیشگیری و کنترل برخی از بیماری ها از جمله سرطان پروستات تاثیرگذارند…در حقیقت عوامل آنتی اکسیدانی موجود در مواد غذایی، واکنش های رادیکال آزاد یا اکسیدکننده را که شروع کننده سرطان هستند، متوقف یا کند می کنند یعنی شروع بیماری پروستات را به تعویق می اندازند یا اگر فردی مبتلا به بیماری باشد سرعت پیشرفت آن را کند می کنند.توصیه می شود آقایان بالای ۵۰ سال که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری پروستات هستند، مصرف حداقل ۳ تا ۵ بار در روز میوه و سبزی را در برنامه غذایی خود بگنجانند و توجه داشته باشند که هر چقدر میوه انتخابی آنها رنگ تیره تری داشته باشد به روند کندشدن بیماری شان کمک بیشتری می کند.

از کمبـود ویتـامـین D تا سـرطـان پـروسـتـات

از طرفی دیگر در بحث تغذیه، کمبود ویتامین D نیز امکان ابتلا به بیماری پروستات را افزایش می دهد. اگرچه بیماری سرطان پروستات قابل درمان نیست اما برای کنترل آن توصیه می شود آقایانی که مشکل خاصی از نظر جسمی ندارند، به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در روز در هوای آفتابی در صورتی که هوا ابری و آلوده نباشد پیاده روی کنند. مواد غذایی حاوی ویتامین D مصرف کنند اما با توجه به اینکه دریافت مقدار زیاد ویتامین D نیز باعث اختلالاتی در بدن می شود، بهتر است که با توجه به نظر متخصص تغذیه، رژیم غذایی داشته باشند. همچنین لازم است در صورتی که با تشخیص پزشک سطح سرمی ویتامین D بدنشان از مقدار مشخص شده کمتر باشد، از مکمل های ویتامین D استفاده کنند.

منبع:salamatnews.com

از کمبـود ویتـامـین D تا سـرطـان پـروسـتـات

وقتی زیر ناخن سیاه می شود

وقتی زیر ناخن سیاه می شود

 

سیاه شدن زیرناخن ,بیماری سیاه شدن زیرناخن ,سیاه شدن زیرناخن  در بارداری,علائم سیاه شدن زیرناخن ,درمان سیاه شدن زیرناخن ,درمان سیاه شدن زیرناخن  با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان سیاه شدن زیرناخن ,سیاه شدن زیرناخن  را چگونه درمان کنیم,سیاه شدن زیرناخن  در کودکان,سیاه شدن زیرناخن  در بزرگسالان,سیاه شدن زیرناخن  در نوزادان,سیاه شدن زیرناخن  در بهار,سیاه شدن زیرناخن  در تابستان,سیاه شدن زیرناخن  در پاییز,سیاه شدن زیرناخن  در زمستان,آشنایی با سیاه شدن زیرناخن ,همه چیز در مورد سیاه شدن زیرناخن ,سیاه شدن زیرناخن  واگیردار است,سیاه شدن زیرناخن  و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان سیاه شدن زیرناخن

وقتی زیر ناخن سیاه می شود

 

به گزارش بی اس ام اس یکی از شکایاتی که گاهی بیماران برای بررسی علت یا آن به متخصص پوست مراجعه می کنند، سیاه شدن زیر صفحه ناخن است. این مشکل گاهی همراه با درد است و گاهی هیچ دردی ندارد.نکته ای که در مورد تمام مشکلات پوست، مو و ناخن همیشه باید مدنظر داشت این است که قبل از اقدام به هرگونه درمان باید علت بیماری و مشکل را پیدا کرد. در مورد سیاه شدن زیر صفحه ناخن باید توجه داشت که گاهی بیماری مهمی مانند ملانوم می تواند موجب سیاه شدن بستر یا صفحه ناخن شود که نیازمند توجه فوری و اقدامات درمانی لازم است.گاهی علت سیاه شدن صفحه ناخن به دلیل خون ریزی در بستر ناخن به دنبال ضربه وارد شده است. گاهی این ضربه ناگهانی و شدید است مانند کسی که ناگهان چکش را روی ناخنش می کوبد و در اثر خون ریزی لکه ای سیاه رنگ زیر بستر ناخن به وجود می آید که بسیار دردناک است.برای رهایی فرد از این درد باید با ایجاد سوراخی روی محل خون ریزی، یک قطره خون را خارج کرد تا درد بیمار آرام شود و این کار باید توسط متخصص پوست یا جراحی انجام گیرد.

وقتی زیر ناخن سیاه می شود

گاهی علت خون ریزی و تغییر رنگ بستر ناخن به دلیل ضربه های نسبتا شدید ولی غیرناگهانی است. مثلا بسیار پیش می آید که فردی به دنبال کوهنوردی، دچار خون ریزی زیر ناخن های شست دو طرف می شود و ممکن است گاهی علت این تغییر رنگ ها را به خاطر نیاورد.به هر حال همه حادثه های منجرشونده به سیاه شدن ناخن مانند رفتن انگشت لای در ماشین یا اتاق نیستند. به محض مواجهه با چنین پدیده ای برای یافتن علت و درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه کنید.

منبع:salamat.ir

وقتی زیر ناخن سیاه می شود

آبشار ورسک + تاریخچه و عکس

آبشار ورسک + تاریخچه و عکس

آبشار ورسک کجاست،عکس آبشار ورسک،آبشار ورسک، پل سفید،آبشار ورسک پل سفید

یکی از پدیده های زیبا در نزدیکی روستای ورسک آبشار ورسک است.

لازم به ذکر است که آبشار ورسک پل سفید E59 52 N54 35 در قسمت شرق روستای زیبای ورسک و در زیر قله اتابک و تیزکوه، دره ای بسیار زیبا و نیمه جنگلی وجود دارد که نسبتا عمیق بوده و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد.

آبشار ورسک،تاریخچه آبشار ورسک
بهتر است بدانید که آبشار بسیار زیبا و پرآب چشمه علی که همان آبشار فصلی ورسک می باشد به ارتفاع تقریبی بیست متر از این دره به سمت روستای ورسک جاری است.البته آب این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه گرفته است و سالانه تعداد زیادی از مردم مشتاق را به سوی خود می کشاند

آبشار ورسک،تاریخچه آبشار ورسک

.جالب است بدانید که از روستای ورسک تا زیر آبشار حدود ۳۰ دقیقه راه می باشد که نیمی از آن از کنار آب رودخانه می گذردو چای بسیار زیبایی است. لازم به ذکر است که آب و هوای این منطقه معتدل، مرطوب و کوهستانی است. البته این رودخانه فصلی است و در فصل های مختلف حجم آب متفاوتی دارد.

آبشار ورسک،تاریخچه آبشار ورسک
برای رسیدن به این آبشار زیبا کافی است در محور فیروزکوه بعد از گردنه گدوک کمی جلوتر به سمت راست وارد روستای ورسک شده و از آنجا تا آبشار حدود 4 کیلومتر و تقریبا نیم ساعت راه است مسیر رسیدن به آبشار ورسک دقیقا از زیر پل ورسک می گذرد و باید در امتداد رودخانه حرکت کرد تا به آبشار زیبای ورسک رسید… در مسیر به یک آبشار کوچک می رسید یه دو راهی است که باید به سمت راست بروید.

آبشار ورسک،تاریخچه آبشار ورسک

آدرس: ورسک، امتداد رودخانه پل ورسک

حتما از این آبشار زیبا دیدن کنید.

آبشار ورسک + تاریخچه و عکس

مطالب مرتیط:

آبشار نیاگارا

راهی ساده برای کاهش درد

راهی ساده برای کاهش درد

کاهش درد,بیماری کاهش درد,کاهش درد در بارداری,علائم کاهش درد,درمان کاهش درد,درمان کاهش درد با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان کاهش درد,کاهش درد را چگونه درمان کنیم,کاهش درد در کودکان,کاهش درد در بزرگسالان,کاهش درد در نوزادان,کاهش درد در بهار,کاهش درد در تابستان,کاهش درد در پاییز,کاهش درد در زمستان,آشنایی با کاهش درد,همه چیز در مورد کاهش درد,کاهش درد واگیردار است,کاهش درد و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان کاهش درد

راهی ساده برای کاهش درد

به گزارش بی اس ام اس : پژوهشگران در یک تحقیق جدید به این نتیجه رسیدند که تنفس کنترل شده و به آرامی می‌تواند به میزان قابل توجهی، احساسات درد را کاهش دهد.پژوهشی روی دو گروه از زنان در سنین 45 تا 65 سال صورت گرفت. یک گروه از زنان به اختلال فیبرومیالژی مبتلا بوده و گروه دیگری هم بودند.محققان دریافتند که مبتلایان به دردهای مزمن بویژه بیماران فیبرومیالژی در حالی که آرام نفس بکشند، درد کمتری را احساس می‌کنند مگر اینکه احساسات منفی، غم و افسردگی بر آنها غلبه کرده باشد.

راهی ساده برای کاهش درد

فیبرومیالژی اختلالی است که در آن درد مزمن و فشار عضلانی مشخصه آن است. این بیماری نوعی رماتیسم بافت همبند است. فیبرومیالژی معمولا به صورت بروز ناگهانی دردی منتشر و مزمن و به ندرت با محلی مشخص دیده می‌شود.محققان دریافتند: در بیمارانی که احساس مثبت دارند، آرام کردن تنفس در کاهش درد تاثیر به سزایی دارد.

راهی ساده برای کاهش درد

بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل

“بهبود رتبه در گوگل” مهمترین دغدغه همه وبمستران است

بهبود رتبه گوگل با راههای زیادی میسر می شود

سئو علمی است که به بهبود رتبه سایت در گوگل می پردازد

با خواندن این مطلب اطلاعاتی در زمینه بهبود رتبه گوگل در اختیار شما عزیزان می گذاریم

بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل برای همه میسر است

    این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می‌دانند و فکر می‌کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ولی موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس‌های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می‌تواند بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این‌کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یکبار انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب‌ترین فرد برای انجام این‌کار مدیر همان سایت است.

آیا می دانید SEO چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به  بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است و این یک کار عاقلانه است

بهبود رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل چگونه ممکن است

آیا می دانید چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به‌دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می‌پردازند. حال چرا در مباحث بهینه‌سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می‌شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می‌شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

آشنایی با نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همانطور که می‌دانید برای دیده‌ شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می‌توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.

بهبود رتبه در گوگل

بهبود رتبه در گوگل

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه‌سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می‌شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی‌هایی که در سال 2010 توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از 5 درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود 45 درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر 100 جستجوگر 45 نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر 5 نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، 9 برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

دانش اینکه بهینه‌سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

بهینه‌سازی سایت عموما به دو بخش عمده تقسیم می‌شود.

1. تغییرات داخل سایت یا بهینه‌سازی صفحات سایت

2. بهینه‌سازی در خارج از سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می‌دهیم. بهینه‌سازی خارج از سایت با ایجاد لینک‌های با ارزش از سایت‌های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می‌شود که خود مبحث بسیار گسترده‌ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور حرفه‌ای بر بهینه‌سازی سایتشان کار نمی‌کنند و در بسیاری از کلیدواژه‌ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه‌سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به‌اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل‌توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می‌شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می‌توانیم به بهینه‌سازی در خارج از سایت یا همان لینک‌سازی بپردازیم. البته در بهینه‌سازی حرفه‌ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

چگونگی بهبود رتبه گوگل

چگونگی بهبود رتبه گوگل

انتخاب کلیدواژه مناسب برای بهبود رتبه در گوگل

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلید واژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند.  البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.

راه های بهبود رتبه گوگل

راه های بهبود رتبه گوگل

با استفاده از این ابزار می‌توانیم کلیدواژه‌های متداول‌تر را انتخاب کنیم. اگر واقع‌بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یک‌سوم جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه‌ انتخابی ما در ماه 1000 بار جستجو می‌شود، در حالت رویایی شاید حدود 300 بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژه‌ای ارزش بهینه‌سازی ندارد و بهتر است به‌دنبال واژه‌های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده‌هزار بار جستجو می‌شوند.برای یافتن بهترین کلیدواژه‌های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه‌مندی‌ها و مشکلات آنها به‌اندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه‌های شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه‌های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان‌تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می‌شویم.پس از انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر باید این کلیدواژه‌ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب‌شده می‌پردازیم.اصولا برای بهبود رتبه گوگل سراغ روشهای هزینه بر نروید

کیوی و خواص آن

کیوی و خواص آن

کیوی در بارداری،کیوی و لاغری،کیوی خواص،خواص کیوی برای پوست ،خواص کیوی برای زنان باردار

قابل ذکر است که کیوی سرشار از ویتامینC می باشد. در واقع مقدار پتاسیم آن از نظر وزنی تا حدی کمتر از موز می باشد. همچنین دارای ویتامین A’E’کلسیم’آهن و اسید فولیک می باشد. یک عدد کیوی متوسط ۴۶ کالری انرژی را دارا می باشد.

کیوی،خواص کیوی

قابل توجه است که کیوی دارای مقادیر زیادی آنزیم حل کننده پتاسیم به نام پاپایین است که از نظر تجاری برای نرم کردن گوشت مفید می باشد

اما احتمال دارد برای بعضی افراد حساسیت زاباشد. به خصوص افرادی که به آناناس حساسیت دارند مستعد حساسیت به این میوه نیز می

باشند. این آنزیم با پختن میوه به سرعت از بین می رود.

کیوی،خواص کیوی

قابل ذکر است که به این ترتیب استفاده از کیوی خام در دسرهای حاوی شیر یا هر فراورده لبنی دیگر نامناسب می باشد.

چون این آنزیم در عرض چند دقیقه در حالی که بوی بسیار بدی تولید می کند شروع به حل کردن پروتئین شیر می نماید.

جالب است بدانید که متأسفانه آنزیمهای کیوی در معده به وسیله اسید معده از بین می رود.

اما اسید معده بعد از خوردن غذاهای گوشتی و لبنی زیاد’ مقداری خنثی می شود و آنزیمهای کیوی می توانند مدت کوتاهی فعالیت کنند و این

زمان کافی می باشد تا مواد پروتئینی در اثر این آنزیمها به قطعات کوچکتری تجزیه گردند و این امر عمل هضم غذاهای سنگین را در معده و روده

سهل تر می کند.

کیوی،خواص کیوی

واقعیت این است که کیوی مانند قرص آسپرین موجب رقیق شدن خون شده از ایجاد پلاک در خون جلوگیری می نماید.گفتنی است که این میوه به

دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد ‘ غلظت خون را کاهش می دهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته ها جلوگیری

خواهد نمود.

قابل توجه است  که ویتامین C در کاهش علائم بیماری آسم بسیار موثر است . مطالعات نشان داده کودکانی که در هفته ۷تا۵ عدد از این میوه

میل می کنند دارای علائم تنفسی کمتری نسبت به کودکانی هستند که در هفته فقط ۱ عدد میل می کنند.

کیوی،خواص کیوی

بهتر است بدانید که کیوی سیستم حفاظتی بدن را تقویت می کند و از بروز سرطان جلوگیری می نماید پس میوه بسیار موثری می باشد.

در واقع کیوی با داشتن ویتامینC و اسید قهوه ‘ دو ماده اساسی ضد سرطان در اختیارتان می گذارد.

مصرف کیوی را به شما و کودکتان توصیه می کنیم .

کیوی و خواص آن

مطالب مرتبط:

پرتقال

انار

سیب

آناناس