فروشگاه اینترنتی 68

خرید اینترنتی,فروشگاه پستی

فروشگاه اینترنتی 68

خرید اینترنتی,فروشگاه پستی

آلو خشک و دیابت

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم در سایت جسارت

آلو خشک و دیابت ,آلو و دیابت,آلو و دیابت,آلو سیاه و دیابت,زردآلو و دیابت,آلو بخارا و دیابت,آلو خورشتی و دیابت,الو ورا و دیابت,آلو سیاه برای دیابت,زردآلو و دیابت بارداری,برگه زردالو و دیابت,زردآلو دیابت,الو بخارا دیابت,آلو بخارا برای دیابت,آلوئه ورا و دیابت,آلوئه ورا دیابت

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم

آلو خشک و دیابت , آلو و دیابت , آلو و دیابت , آلو سیاه و دیابت

در این مطلب از سایت جسارت به اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه ازبین ببریم می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

آلو خشک سرشار از عنصر بور کمیاب است که به همراه کلسیم و ویتامین D موجود در آن از استخوان ها محافظت کرده و مانع از بروز پوکی استخوان می شود. مصرف 50 گرم آلوخشک 100 درصد نیاز روزانه به بور را تامین می کند.آلو خشک  آلو خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد. آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد.

آلو خشک و دیابت

طبق گزارش انجمن دیابت آمریکا، مبتلایان به دیابت باید در مصرف میوه و شیرینی‌جات رژیم متعادلی را رعایت کنند. مصرف میوه‌جاتی که دارای شاخص گلایسمی پایینی (کم‌تر از 50) هستند می‌تواند کمک خوبی برای پیشگیری از نوسانات شدید قند خون باشد. «فروکتوز» نوعی قند موجود در میوه‌ها است که می‌تواند روی افراد دیابتی و اشخاص دارای اضافه‌وزن، تأثیر منفی داشته باشد اما با این حال میانه‌روی در مصرف میوه‌های فصلی نظیر انبه و انگور و خوردن مقادیر اندکی از آن‌ها مانعی ندارد. متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه‌ها تشویق می‌کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می‌کنند.

آلوخشک یک میوه فوق العاده مفید و انتخاب اول افرادی است که دچار یبوست شده اند. آب آلو نیز برای درمان مشکل دفع نوزادان و کودکان کم سن و سال استفاده می شود و البته برای افراد بزرگسال نیز موثر خواهد بود. آلوخشک همان طور که از اسمش پیداست از خشک کردن آلو به دست می آید و یکی از میوه های خشک پرمصرف محسوب می شود. این میوه خشک علاوه بر این که به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود در ترکیب بسیاری از غذاهای ترش و شیرین نیز کاربرد دارد. آلوخشک با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت زیاده روی در مصرف آن مشکل زا خواهد شد. در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره می کنیم.

آلو و دیابت

فهرستی از میوه‌های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی در زیر آمده است که عبارت‌اند از: گریپ‌فروت قرمز که یکی از سالم‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می‌شود. مصرف انواع توت‌ها نیز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین‌های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است. انواع توت دارای شاخص گلایسمی به میزان 32 می‌باشند. هندوانه و طالبی نیز به دلیل دارا بودن ویتامین‌های B و C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود. میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود، هلو است که سرشار از ویتامین‌های A‌ و C، پتاسیم و فیبر خوراکی است. زردآلو نیز از میوه‌های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن، پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است. زردآلوی خشک (برگه زردآلو) دارای شاخص گلایسمی 31 می‌باشد و منبع خوبی از ویتامین A و C محسوب می‌شود.

آلوخشک حاوی میزان زیادی آکریل آمید است که یک ماده سرطان زا و نوروتوکسین (سم عصبی) محسوب می شود. آکریل آمید به طور طبیعی در مواد غذایی عادی وجود ندارد. اما در حین پخته شدن مواد غذایی در حرارت بالای 100 درجه سیلسیوس در آن ها تولید می شود. آلوخشک به طور ویژه به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود. با این حال افرادی که از یبوست مداوم رنج می برند نباید به طور کامل به آلوخشک اعتماد کنند. چون این مسئله ممکن است وابستگی به ملین ایجاد کند

آلو و دیابت

 سیب به خصوص پوست آن، حاوی آنتی‌اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است. سیب دارای شاخص گلایسمی پایین به میزان 38 است. این میوه سرشار از فیبر بوده و حاوی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری است که برای سلامت قلب مفیدند. مصرف کیوی نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می‌شود. گیلاس دارای شاخص گلایسمی بسیار پایینی به میزان 22 است و به دلیل داشتن ویتامین‌ها و فیبر برای این بیماران مفید است. پرتقال دارای شاخص گلایسمی پایینی بوده و حاوی فیبر محلول و ویتامین C است. گلابی سرشار از فیبر بوده و از شاخص گلایسمی پایینی به میزان 38 برخوردار است. این میوه همچنین منبع خوبی از ویتامین C و ماده معدنی اساسی مس محسوب می‌شود. در یک تحقیق گذشته نگر طولانی مدت ثابت شده است که مصرف 3 بار در هفته زغال‌اخته 26 درصد و انگور 12 در صد ریسک دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهند. سیب، موز و گریپ‌فروت هم با کاهش قابل‌توجه دیابت همراه بوده‌اند ولی هلو، آلو، زردآلو و پرتقال اثر خنثی نشان داده‌اند. البته تذکر 2 نکته مهم ضروری است. اول این که میوه‌ها خود دارای قند می‌باشند پس میزان مصرف را باید زیر نظر متخصص تغذیه مراقبت نمود. دوم این که مصرف خود میوه و نه آب آن دارای این خواص می‌باشد.

اثرات درمانی و دارویی آلو خشک و دیابت را چگونه از بین ببریم

آلو خشک و دیابت , آلو و دیابت , آلو و دیابت , آلو سیاه و دیابت

با وجود اینکه برای خشک کردن آلو و تهیه آلوخشک نیازی به چنین حرارت بالایی نیست اما آلوخشک ها همچنان حاوی میزان زیادی آکریل آمید هستند. بر اساس اعلام سازمان غذا و کشاورزی، زمانی آکریل آمید نوروتوکسین خواهد شد که به حدود 500 برابر دریافت غذایی روزانه ما باشد. بنابراین خوردن آلوخشک نسبتاً بی خطر و مطمئن است و مشکلی از نظر دریافت آکریل آمید در حد مسموم کننده آن ایجاد نخواهد کرد. اما با این حال مشکل سرطان زایی آن مسئله است که ذهن متخصصان را درگیر کرده و در بررسی های آزمایشگاهی در حیوانات به اثبات رسیده است. بنابراین آلوخشک میل کنید اما به اندازه!

آلو سیاه و دیابت

میوه‌های روغنی یا همان مغزیجات با جایگزینی کربوهیدرات یا نشاسته برنامه غذایی باعث کاهش قند خون و با داشتن منابع سرشار منیزیم و اسیدهای چرب غیراشباع و با مکانیسم افزایش حساسیت به انسولین منافع زیادی را برای دیابت نوع 2 دارا هستند. این مواد مغذی با دارا بودن پروتئین با کیفیت بالا، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی نظیر پتاسیم، کلسیم و منیزیم و مواد مغذی گیاهی مانند کاروتنوئید، فلاوونوئید و فیتواسترول علاوه بر دیابت با دارا بودن اثرات آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی بر روی سلامت قلب و عروق نیز بسیار موثر می‌باشند.  مصرف منظم این مواد غذایی باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب و کاهش قند و فشار و تری‌گلیسیرید خون می‌شوند. باز تذکر دو نکته مهم است. اول این که باید به صورت خام مصرف شوند و نیز مقدار آن کنترل شده باشد.

آلو خشک و دیابت

خواص گیاه علف خرس و خواص علف خرس

خواص گیاه علف خرس و خواص علف خرس

علف خرس,علف خرس چیست؟,گیاه علف خرس,درخت علف خرس,خواص گیاه علف خرس

علف خرس گیاهی است که در زمستان که غذا و علوفه کمیاب است فراوان دیده می شود و در دسترس است و همه ما را یاد ضرب المثل پول علف خرس نیست می اندازد.در ادامه در مورد این گیاه صحبت خواهیم کرد.عده ای علف خرس را زالزالک می دانند و عده دیگر آن را گیاهی مجزا قبول دارند

علف خرس , خواص علف خرس , گیاه علف خرس , خواص دارویی علف خرس

علف خرس

در این مطلب از سایت جسارت به خواص گیاه علف خرس و خواص آن می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.این گیاه را از برگ های خشک شده ی گیاهی به نام آرکتوستوفیلوس اوااورسی به دست می آورند. این گیاه دارویی به صورت درختچه ی همیشه سبز بوده و بومی اروپای مرکزی , شمال آمریکا و کانادا می باشد.

علف خرس چیست؟

گل‌های این گیاه به صورت ۳ تا ۱۲ تایی درون دستجات کوتاه، انتهایی و آویزان قرار دارند. این گیاه با دانه‌های انعطاف‌پذیر، خزنده، به رنگ قرمز قهوه‌ای و به طول تا ۱/۵ متر می‌باشد. برگ‌های علف های خرس متناوب، چرمی و قاشقی بوده، دارای حاشیه کامل و کمی‌ برگشته و دمبرگ کوتاه هستند. برگ‌های آن بسیار تلخ و قابض، از Vaccinium macrocarpon به واسطه رگبرگ‌های شبکه‌ای و نقطه‌های غیر غده‌ای سطح زیرین برگ‌ها قابل تشخیص هستند.

گیاه علف خرس

ترکیبات موجود در گیاه دارویی علف های خرس : علف های خرس دارای مشتقات هیدروکینون که قسمت اعظم آن اربوتین ( 5 تا 15 درصد) و مقدار کمی متیل آربوتین می باشد. همچنین این گیاه دارویی دارای مقداری تانن که بیشترازنوع اسیدگالیک واسیدالاژیک است می باشد.دیگرمواد موجود دراین گیاه دارویی عبارتند از: اسیدکینیک , اسیداورسولیک و فلاونهایی مانند کورستین.

درخت علف خرس

برای تهیه چای، روی ۲/۵ گرم قطعات خرد شده یا پودر ریز گیاه، آب جوش ریخته شود (یک قاشق چایخوری برابر ۲/۵ گرم گیاه می‌باشد) یا آن که این گیاه را در آب سرد ریخته، سپس سریعاً به دمای جوش رسانده و پس از ۱۵ دقیقه صاف شود. این چای ممکن است حاوی حدود ۳۰ درصد از این گیاه همراه با سایر داروها باشد. در صورت بالا بودن میزان علف های خرس در چای، جهت پایین آوردن میزان تانن موجود در آن می‌بایست گیاه را به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت در آب سرد خیساند.

خواص گیاه علف خرس

موارد مصرف گیاه دارویی علف های خرس : عمل آنتی سپتیکی آربوتن هنگامی ظاهرمی گردد که ادرار دارای پی اچ قلیایی باشد چون دراین محیط آربوتین هیدرولیز شده وبه هیدروکینون تبدیل می شود. کورستین موجود در این گیاه دارویی دارای اثر ادرارآورمی باشد و در عفونت های ادراری مورد مصرف دارد.درمصرف زیاد آن باید احتیاط نمود چون هیدروکینون ایجاد مسمومیت می نماید. برگ های این گیاه را می توان به صورت جوشانده مورد مصرف قرارداد. به طورکلی امروزه این گیاه دارویی را به عنوان مدر و قابض (ضد اسهال) مصرف می کنند

موارد  مصرف علف خرس

  • تانن‌های موجود در این گیاه قابض بوده، فنول گلوکوزیدها و آگلیکون‌های مربوط که در این گیاه یافت می‌گردند، ضد باکتری هستند.
  • از برگ‌های این گیاه، به ویژه گونه‌های viscida و A.patula  به عنوان نوعی عامل سفید کننده پوست استفاده می‌شود.
  • نوعی فرآورده حاصل از این گیاه دارای نوعی اثر پیشگیری از التهاب عود کننده مثانه می‌باشد. اگرچه علف خرس داروی انتخابی جهت مداوای التهاب مثانه نیست، لیکن دارای نوعی اثر احتمالی در پیشگیری از عفونت‌های عود کننده دستگاه ادراری می‌باشد.
  • محققان استفاده از این گیاه را به عنوان نوعی عامل ادرارآور تأیید نموده‌اند.
  • عفونت‌های مجاری ادرار: از این گیاه برای درمان بیماری‌های التهابی مجاری آوران دستگاه ادراری استفاده می‌شود.
  • در طب سنتی این گیاه برای درمان انواع ناراحتی‌های ادراری – تناسلی و مجاری صفراوی به کار برده می‌شود

موارد منع مصرف علف خرس 

  • اشخاص مبتلا به اختلالات کلیوی، اختلالات توام با تحریک دستگاه گوارشی و نیز افراد دارای اسیدی نمی‌بایست این گیاه را مصرف نمایند. همچنین این گیاه نباید توأم با ترکیبات اسیدی‌کننده ادرار که موجب کاهش اثر ضد باکتری آن می‌شود، تجویز گردد.
  • زنان باردار، مادران شیرده و کودکان زیر ۱۲ سال نباید از این گیاه استفاده نمایند.
  • اشخاص مبتلا به حساسیت معدی ممکن است در صورت مصرف فراورده‌های حاصل از این گیاه که حاوی مقدار زیادی تانن است، دچار تهوع، استفراغ و معده درد شوند.
  • امکان بروز صدمات کبدی ناشی از مصرف دراز مدت این گیاه به ویژه در کودکان وجود دارد.
  • بیمارانی که از مکمل‌های واجد آهن استفاده می‌کنند، می‌بایست بین زمان مصرف گیاه مزبور و دارو به مدت ۱ تا ۲ ساعت فاصله بیندازند.
  • می‌بایست از مصرف همزمان فرآورده‌های تهیه شده از این گیاه و ترکیباتی که موجب اسیدی شدن ادرار می‌گردند اجتناب گردد.
  • مصرف بیش از حد این گیاه موجب بروز التهاب و تحریک غشاء مخاطی مجاری ادرار و مثانه می‌شود.

خواص علف خرس

زالزالک گیاهی با طبع سرد و خشک است. استفاده از این میوه باعث افزایش جریان خون در سرخرگ های کرونر قلب میشود و مصرف آن مانع از سکته قلبی میشود و ناراحتی قلبی را تا حدود زیادی بهبود میبخشد. این میوه سرشار از منابع غنی از ویتامین C هست و فشار خون را تا حدودی پایین می آورد.

خواص دارویی علف خرس

زالزالک دارای گونه های مختلفی می باشد و ما فقط مشخصات یک گونه آن را توضیح می دهیم. درختچه ای است با خارهای کوتاه به طول یک سانتی متر و ارتفاع درختچه در حدود 7 متر و شاخه های جوان آن خزی و سپس صاف و سفیدمایل به قهوه ای می شود.
برگ هایش بادبزنی شکل تخم مرغی که قسمت انتهای آن معمولاّ به قسمت های عمیقی تقسیم و به چند قسمت منشعب می شود. میوه ی آن گوشتی، گرد، زرد مایل به سرخی، به قطر 2 – 5/1 سانتی متر و دارای چندین هسته است. طعم آن ترش و شیرین می باشد.

خواص دارویی و گیاهی علف خرس

علف های خرس از آن باب گویند که شدیدا مورد علاقه خرس هست و در اواخر پاییز تنها میوه فراوان در جنگل همین میوه است که در دسترس پرنده و چرنده قرار دارد و ضرب المثل پول علف خرس نیست زین بابت است که این گیاه بدون دهقان و زحمت بعمل می آید .

علف خرس

از خواص و مضرات قهوه سبز در حاملگی بیشتر بدانید

از خواص و مضرات قهوه سبز در حاملگی بیشتر بدانید

قهوه سبز در حاملگی ,قهوه سبز ،خواص قهوه سبز، قهوه سبز در بارداری ،قهوه سبز در حاملگی،قهوه سبز چیست،قهوه سبز لاغری،فواید قهوه سبز،خواص قهوه سبز در طب سنتی،مضرات مصرف قهوه سبز،خواص قهوه سبز چیست،خواص قهوه،قهوه در بارداری،قهوه در حاملگی،قهوه سبز در دوران حاملگی،قهوه سبز در دوران بارداری

قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

در این مطلب از سایت جسارت به خواص قهوه سبز در بارداری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.بحث های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری و حاملگی شده است و برخی می گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط جنین و نارس بودن را به وجود می آورد. اما پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز برای کسی ضرر ندارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.برخی از خانم ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار سخت است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، همچون پرستاران که فقط 5 ساعت می توانند در فاصله شیفت های خود بخوابند، قهوه مصرف می کنند. البته منظور استفاده بی رویه قهوه نیست. یک فنجان قهوه عالی در روز. آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟ آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید. زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می نوشند و کودکان آنها کاملا سالم و بی نقص به دنیا می آیند. البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید و باید حد اعتدال را رعایت نمود.قهوه سبز در مقابل قهوه معمولی که تفت داده شده است حاوی میزان بیشتری از کلروژنیک اسید است بهمین دلیل اثرات متابولیسمی زیادی در مورد این اسید در تحقیقات نشان داده شده است. این اسید با مهار آنزیم گلوگز 6- فسفاتاز مانع از آزاد شدن گلوگز از کبد به داخل خون میگردد. همچنین این اسید باعث افزایش متابولیسم چربی ها در بدن می شود و به این ترتیب به لاغری فرد کمک می کند

قهوه سبز در حاملگی

قهوه سبز در اصل همان قهوه خام یا تفت داده نشده است که به علت کال بودن و نرسیدن آن رنگی سبز دارد.از نظر طعم و مزه بیشتر از آنکه طعمی تلخ و دلچسب شبیه قهوه را داشته باشد مزه ای نزدیک به دمنوش های گیاهی و درمانی را دارد واز نظر مقدار کافئین هم فقط حدود 20 % کافئین قهوه را دارا میباشد به همین دلیل مصرف کنندگان قهوه سبز میتوانند زیاد نگران عوارض ناشی از مصرف زیاد کافئین نباشند.قهوه سبز بسیار مفید است و باعث لاغری بدون عوارض می شود و با خیال راحت می توان با قهوه سبز لاغر شد.به گزارش سایت جسارت کالج آمریکایی پزشکی زنان و مامایی در سال 2010 میلادی علام کرد: «مصرف کم کافئین در طول روز (کمتر از 200 میلی گرم در روز) موجب سقط یا نارس بودن جنین نمی شود و مشکلی برای مادر ندارد.» تحقیقات جدید نیز در تایید این اظهار نظر، گفته است کافئین فقط باعث کم شدن وزن جنین می شود و جنین را نمی کشد


خواص قهوه سبز در حاملگی

قهوه بدلیل دارا بودن کافئین زیاد هم بعنوان نوشیدنی مضر و هم بعنوان نوشیدنی مفید شناخته شده است و مصرف صحیح و به اندازه آن فواید قابل توجهی برای بدن دارد

پلی فنول آنتی اکسیدانی قوی است که مصرف آن به مقدار قابل توجهی  پدیده اکسیداسیون در بدن را کاهش میدهد و

جالب است بدانید که این آنتی اکسیدان قوی در قهوه به مقدار زیادی وجود دارد.

علاوه بر پلی فنول قهوه حاوی مقدار قابل توجهی از عناصر منیزیم و مس میباشد و وجود ویتامین های ب2 و ب3 بر اهمیت مصرف این نوشیدنی افزوده است.

بدلیل وجود همین عناصر و ویتامین های مهم بطور کلی قهوه و قهوه سبز برای پیشگیری از بیماری هایی از جمله سرطان ( سرطان های کبد و سینه ) ، بیماری های مربوط به کمبود ویتامین های ب در بدن ،

بیماریهایی همچون دیابت و پارکینسون مفید میباشند.

از آنجایی که قهوه جز دسته آلکانوئیدها قرار میگیرد به همین دلیل دارای تاثیراتی از جمله : افزایش انرژی و نیروی بدن، از بین بردن سردرد ،

از بین بردن احساس خواب آلودگی و خستگی  ، از بین بردن تب ، دردهای عصبی و افسردگی می باشد.

قهوه سبز فواید بسیاری دارد. این قهوه برای کاهش وزن در روندی سالم و بدون مضرات کار خود را انجام می‌دهد.مقدار بالای کلوروژنیک اسید در این ماده به کم شدن چربی بدن توسط افزایش سوخت و ساز بدن و استفاده از چربی ذخیره شده در بدن کمک می‌کند. تحقیقات بسیار زیادی روی عصاره قهوه سبز انجام شده است که به عنوان یک رژیم های لاغری ، رژیم های چاقی – مهم برای کاهش وزن شناخته می‌ گردد و برای لاغری موثر است

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

چربی سوزی قوی، کاهش اشتهای موثر، سریع الاثر بودن، کاهش وزن باور نکردنی، انرژی دهنده در طول روز و بدون اثرات منفی و… ازجمله خواصی است که برای این نوشیدنی عنوان می شود

فواید قهوه سبز در حاملگی

وجود مقدار قابل توجهی کلوروژنیک اسید در قهوه سبز سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و افزایش سوخت و ساز باعث استفاده ی بدن از ذخایر چربی شده و درنتیجه کم شدن چربی و لاغری را به همراه دارد.

جالب است بدانید که کلوروژنیک موجود در قهوه سبز علاوه بر سوزاندن چربی های بدن به کاهش جذب چربی موجود در غذاهای مصرفی هم هم کمک میکند.

عصاره قهوه سبز همچنین جذب گلوگز موجود در نشاسته خوراک های مصرفی را کاهش داده و میزان کالری دریافت شده توسط بدن پس از مصرف غذاها را کم میکند.

مصرف قهوه سبز در میان وعده های غذایی اشتها را بسیار پایین می آورد و همین امر نیز به کاهش وزن کمک زیادی میکند.

از دیگر خواص مهم قهوه سبز میتوان به  تاثیر آن در جلوگیری از انعقاد خون و از بین بردن رادیکال های ازاد خون اشاره داشت.

قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

خواصی که ممکن است وسوسه تان کند حداقل برای مدتی هم که شده آن را امتحان کنید. اما آیا این خواص واقعیت دارد و خوردن قهوه سبز لاغر می کند؟ برای اینکه بدانید این گفته ها صحت دارد یا خیر، با دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه گفت وگو کرده ایم.

فواید مصرف قهوه سبز در حاملگی

آیا قهوه سبز واقعا لاغرکننده قوی گیاهی است؟

آنچه حقیقت دارد این است که قهوه سبز اگر به طور معقول مصرف شود، می تواند منافعی داشته باشد.

یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می شود.

مهم تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می شود این است که قهوه به دلیل دارا بودن کافئین، می تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد.

همین افزایش متابولیسم، چربی سوزی را افزایش می دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به طور منطقی مصرف شود.

به علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب انگیز نیست و نمی تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند

ویژگی دیگر قهوه سبز این است که حاوی نوعی آنتی اکسیدان قوی است. مطالعات نشان داده که این آنتی اکسیدان می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند

قهوه سبز در حاملگی

تحقیقات جدیدی که در رابطه با نوشیدن قهوه در دوران بارداری منتشر شده است، ثابت می کند این کار منجر به تولد نوزادان کم وزن می شود اما با تولد زودرس یا نارس بودن نوزادان ارتباطی ندارد.
شاید برخی از مادرها آهی از آسودگی بکشند و برخی دیگر فنجان های قهوه خود را در سطل زباله پرتاب کنند.
بحث های فراوانی در مورد نوشیدن قهوه در دوران بارداری وجود دارد و برخی از آنها می گویند کافئین موجب مشکلات قلبی در جنین یا مشکلاتی همچون سقط و نارس بودن می شود.
اما پس از بررسی ها و تحقیقات فراوان مشخص شده است، یک فنجان قهوه در طول روز نه برای کسی ضرر دارد و نه یک گالن قهوه برای کسی خوب است.
برخی از خانم ها به نوشیدن روزانه قهوه عادت دارند و ترک آن برایشان بسیار دشوار است و برخی نیز به واسطه شغلی که دارند، قهوه مصرف می کنند.
 آیا این افراد هنگام بارداری باید نگران نوشیدن قهوه باشند؟
آیا قرار دادن نوزاد در معرض کافئین کار درستی است؟ نه، لازم نیست نگران باشید.
زنان اروپایی و آمریکایی زیادی در دوران بارداری قهوه می نوشند و کودکان آنها کاملا سالم و بی نقص هستند.
البته این حرف به معنای این نیست که در این کار زیاده روی کنید.

 قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در بارداری , قهوه سبز در حاملگی

کالج آمریکایی پزشکی زنان و مامایی در سال 2010 میلادی علام کرد: «مصرف کم کافئین در طول روز (کمتر از 200 میلی گرم در روز) موجب سقط یا نارس بودن جنین نمی شود.»
تحقیقات جدید نیز در تایید این اظهار نظر، گفته است کافئین فقط باعث کم شدن وزن جنین می شود.
البته وزن کم نوزادان نیز از نظر مردم یک مشکل به حساب می آید. به وزن کمتر از 2.5 کیلوگرم، کم اطلاق می شود.
با اینکه بعضی از نوزادان کم وزن سالم و فقط کوچک هستند اما برخی دیگر مشکلات سلامتی نیز دارند.
تحقیقات ثابت کرده اند، با مصرف یکصد میلی گرم کافئین در روز، نوزاد حدود سه‌چهارم از 30 گرم وزن خود هنگام تولد را از دست می دهد.
این برای نوزادان بزرگ و درشت مساله مهمی نیست. اما جنین های کوچک و ضعیف با از دست دادن همین میزان کم در هر روز، بسیار کوچک تر و ضعیف تر می شوند و این برای سلامتی آنها مضر است.
البته نتیجه این تحقیقات قطعی نیست. زنانی که سن کمی دارند و باردار می شوند باید مراقب این مساله باشند.
در آخر باید گفت توصیه نمی کنیم در طول بارداری قهوه مصرف کنید اما اگر هوس کردید، نوشیدن یک فنجان کوچک مشکل خاصی ایجاد نمی کند و نباید از آن وحشت داشته باشید.
اما برای داشتن فرزند درشت و سالم، بهتر است در دوران بارداری قهوه ننوشید.
قهوه سبز در دوران حاملگی , قهوه سبز در حاملگی , قهوه سبز در حاملگی

مصرف قهوه سبز در حاملگی

مصرف خوراکی های کافئین دار در دوران بارداری توصیه نمی شود.
جالب است بدانید، مصرف قهوه احتمال سقط را افزایش می ‌دهد.
همچنین، احتمال سقط در صورتی که میزان مصرف کافئین در روز از ۲۵۰ میلی ‌گرم یا دو فنجان قهوه بالاتر برود به شدت افزایش می ‌یابد.

مضرات مصرف قهوه سبز در حاملگی

آخرین پژوهش‌ها و تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است نشان می‌دهد نوشیدن قهوه باعث سخت تر شدن دوران بارداری و زایمان می شود.پس به خانم‌هایی که قصد بارداری دارند توصیه می‌شود که خوردن قهوه را برای مدتی فراموش کنند. به خصوص خانم‌هایی که چندین بار سقط جنین داشته‌اند.البته هنوز به طور قطع آسیب قهوه به جنین تایید نشده است اما توصیه می‌شود در مدت بارداری نوشیدن قهوه را کنار بگذارند یا اینکه بیشتر از روزی 1 یا 2 فنجان نخورند.علاوه بر موارد بالا متخصصان برای قهوه به مضرات دیگری هم اشاره کرده‌اند که از بین آن ها می ‌توانیم به کاهش میل جنسی، ناباروری در مردان و زنان،بیماری قلبی و عروقی، سرطان و ناهنجاری‌‌های رفتاری اشاره کنیم.مصرف خوراکی های کافئین دار در این دوران توصیه نمی شود. جالب است بدانید، مصرف قهوه احتمال سقط را افزایش می ‌دهد. همچنین، احتمال سقط در صورتی که میزان مصرف کافئین در روز از ۲۵۰ میلی ‌گرم یا دو فنجان قهوه بالاتر برود به شدت افزایش می ‌یابد.

قهوه سبز در حاملگی

جوانه گندم و پوست صورت

تاثیر مصرف جوانه گندم و پوست صورت به همراه معرفی چند ماسک مهم

تاثیر مصرف جوانه گندم و پوست صورت به همراه معرفی چند ماسک مهم در سایت جسارت

در دنیا سه چیز است که همه خواستار آن هستند سلامتی و تناسب اندام و پوست زیبا.یکی از چیزهایی که برای خانم های ایرانی خیلی مهم است داشتن پوست زیبا است و استفتده از ماسک های مختلف برای داشتن پوست زیبا است.در این مطلب ماسک جوانه گندم را برای شما فراهم آورده ایم.امیدواریم این مطلب از سایت جسارت  در مورد ماسک جوانه گندم مورد توجه و عنایت شما سروران گرامی قرار گیرد.

جوانه گندم و پوست صورت , خواص جوانه گندم و پوست صورت , مصرف جوانه گندم و پوست صورت , ماسک جوانه گندم و پوست صورت

در این مطلب از سایت جسارت به خواص جوانه گندم و پوست صورت می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.در کشور ما از هزاران سال پیش، در دوران باستان جوانه ها و اهمیت استفاده آن ها برای مردم شناخته شده بود. این موضوع به قدری اهمیت داشته که مردم ما استفاده از جوانه گندم را به عنوان یک آیین سنتی همواره در آغاز فصل بهار به شکل سمنو در سفره هفت سین لازم می دانستند. زمانی که گندم جوانه می زند، تغییر شکل داده، تغییرات شیمیایی که در دانه ها در حین جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین های آن افزایش یابد به  طور کلی در فرایند جوانه زدن ویتامین ها، املاح و پروتئین ها به مقدار زیادی افزایش می یابد در شروع روند جوانه زدن، نشاسته موجود در دانه شکسته شده و به قندهای ساده ی گلوکز و ساکارز تبدیل می شود که این عمل به وسیله آنزیم آمیلاز صورت می گیرد. گندم جوانه زده همچنین دارای ترکیباتی مانند ویتامین A،B1،B6،B12،E، اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیم نیز می باشد که پس از اینکه جوانه به اندازه خود گندم رشد کرد می توان از این مواد بهره برد.

جوانه گندم و پوست صورت

جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است.از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌ رود و مصرف آن به صورت خوراکی یا ماسک، از ایجاد لکه‌ های ناشی از آفتابجلوگیری می‌ کند.امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتی استفاده می شود زیرا پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برایپوست های خشک بسیار مفید است.از طرف دیگر، از بروز چین و چروک های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت کرده و در واقع  یک ضد چروک قوی به شمار می آید.به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و زیبایی ، جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتی پوستی موثر است وبدین منظور میتوانید از ماسک جوانه گندم استفاده نمائید .

جوانه گندم و پوست صورت , خواص جوانه گندم و پوست صورت , مصرف جوانه گندم و پوست صورت , ماسک جوانه گندم و پوست صورت

مصرف روزانه و مرتب جوانه گندم به رفع کم خوابی و تقویت حافظه کمک می کند جوانه گندم تازه را هر روز صبح ناشتا به صورت ۱ قاشق غذاخوری خوب جویده و فرو دهید جوانه گندم در درمان مشکلات پوستی تأثیر بسیار دارد. توصیه می شود که تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشک آن به صورت ماسک استفاده کنید. برای درست کردن ماسک، مقداری از پودر جوانه گندم را به همراه مقداری شیر کم چرب روی صورت قرار داده و قبل از خشک شدن ماسک پوست را شست وشو دهید.

خواص جوانه گندم و پوست صورت

ماسک جوانه گندم نوعی ماسک طبیعی است که شما می توانید آن را در منزل بدون صرف هزینه زیادی تهیه کنید.ماسک جوانه گندم یک نوع ماسک طبیعی ضد چروک است که در درمان جوش های صورت موثر می باشد.در اکثر کرم ها و لوسیون ها شیمیایی از جوانه گندم استفاده می شود پس بهتر است که شما خودتان این نوع ماسک را در منزل تهیه کنید تا هیچ نوع اثر مضر شیمیایی بر روی پوست شما نداشته باشد. ماسک های جوانه گندم در درمان جوش های صورت موثر هستند.

ماسک جوانه گندم و پوست صورت

ماسک جوانه گندم و تخم مرغ برای لطافت و لایه برداری پوست شما بسیار مفید است قبل از زدن این نوع ماسک بر روی صورت خود حتما صورتتان را بشویید و به خوبی تمیز کنید.

مواد لازم

جوانه گندم آسیاب شده : ۱ قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک :

ابتدا جوانه گندم را به خوب آسیاب کنید سپس آن را در ظرف مناسبی بریزید و زرده تخم مرغ را از تخم مرغ جدا کنید و با جوانه گندم آسیاب شده به خوبی مخلوط کنید بعد از اینکه این نوع ماسک به صورت خمیر شکل در آمد آن را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت نیم ساعت قرار دهید.در مدتی که ماسک تخم مرغ و جوانه گندم بر روی صورت شما قرار دارد نباید به هیچ عنوان عضلات صورت خود را حرکت دهید بعد از  مدت زمان ذکر شده ماسک را از روی سرعت خود بردارید و صورتتان را با آب سرد شستشو دهید.

جوانه گندم و پوست صورت , خواص جوانه گندم و پوست صورت , مصرف جوانه گندم و پوست صورت , ماسک جوانه گندم و پوست صورت

جوانه گندم همچنین در ریزش مو و حتی در ترمیم موهای آسیب دیده نقش موثری داشته و برای همین منظور توصیه می شود که هر روز ۲ قاشق غذاخوری گندم جوانه زده تازه را خوب جویده و فرو دهید و همچنین به صورت روزانه همراه با غذا ها و نوشیدنی ها میل گردد.

تاثیر جوانه گندم و پوست صورت

ماسک جوانه گندم همراه با ماست برای شفافیت و طراوت پوست شما مناسب است.اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب در طرز تهیه ماسک جوانه گندم و ماست استفاده کنید.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۱ قاشق غذاخوری

ماست : به میزان لازم

دستور استفاده

جوانه گندم اسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید و آن را با مقداری ماست مخلوط کنید و بر کمک قلم مو وانگشت ماسک را بر وری صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم به خوبی بشویید.

خواص جوانه گندم و پوست صورت

ماسک جوانه گندم و عسل خاصیت تقویت کنندگی و پاک کنندگی صورت را به همراه دارد. و برای درمان جوش های سر سیاه و لک های صورت بسیار مفید است.

مواد لازم

پودر جوانه گندم : ۲ قاشق غذاخوری

عسل : دو قاشق غذاخوری

دستور استفاده

جوانه گندم را به خوبی آسیاب کنید سپس آن را در ظرفی بریزید و دو قاشق عسل به جوانه گندم اضافه کنید و آنقدر آن ها را هم بزنید تا  به شکل مخلوطی خمیری شکل در آیند سپس ماسک عسل و جوانه گمدم را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید و عضلات صورت خود را حرکت ندهید بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب شستشو دهید.

جوانه گندم و پوست صورت , خواص جوانه گندم و پوست صورت , مصرف جوانه گندم و پوست صورت , ماسک جوانه گندم و پوست صورت

ماسک رفع لکه‌های روشن پوست:

برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق جوانه گندم را با مخلوط کن آسیاب کنید و سپس آن را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و خمیری تهیه کنید. این خمیر را روی صورت بکشید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس این ماسک را از صورت خود برداشته و آن را بشویید.

جوانه گندم و پوست صورت

بواسیر چیست

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر در سایت جسارت

بواسیر چیست ,بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟,بواسیر چیست,بواسیر چیست و راه درمان,بواسیر چیست درمان,بواسیر چیست و راه درمان آن,بواسیر چیست و درمان چیست,علائم بواسیر چیست,بواسیر چیست علائم,بواسیر بادی چیست,بواسیر چیست چگونه درمان میشود,بواسیر چیست و درمان آن,بواسیر چیست وراه درمانش چیست,بواسیر چیست و راه های درمان,بواسیر چیست وراه درمان آن,بواسیر چیست وراه درمان,درمان بواسیر چیست,بواسیر چیست وچگونه درمان میشود,بواسیر چیست و درمان,بواسیر چیست و درمانش,بواسیر چیست ودرمان آن چیست,علائم بواسیر چیست,علائم بیماری بواسیر چیست,علائم بواسیر بادی چیست,علائم بواسیر داخلی چیست,بواسیر چیست و علائم آن,بواسیر بادی چیست,درمان بواسیر بادی چیست,علایم بواسیر بادی چیست

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر

بواسیر چیست , بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟ , بواسیر چیست , بواسیر چیست و راه درمان

در این مطلب از سایت جسارت به علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

بواسیر جزو بیماریهای شایع می باشد، که مشکلات زیادی را برای فرد به وجود می آورد، در این بخش از سایت آکاایران سعی داریم تا شما را با بیماری بواسیر و راه های درمان آن آشنا کنیم، با ما همراه باشید. بواسیر عبارت است از سیاهرگ های گشادشده ( واریسی ) در راست روده یا مقعد. بواسیر ممکن در مجرای مقعدی (بواسیر داخلی ) یا در مدخل مقعد (بواسیر خارجی ) واقع شده باشد. بواسیر ممکن است سال ها وجود داشته باشد اما تنها با وقوع خونریزی بدان پی برده شود.

بواسیر چیست

بواسیر چیست؟ بواسیر جمع کلمه باسور بوده ودر زبان انگلیسی به آن هموروئید نیز گفته میشود .بواسیر ها انواع مختلفی دارند وشامل بواسیر داخلی ، خارجی و لخته ای تقسیم میشوند .  شایع ترین عللی که بیماران ، به نام بواسیر مراجعه می نمایند همان : 1- شقاق یا فیشر و 2- بواسیر داخلی میباشد .

1- شقاق یا فیشر (سوزش و درد و ..): شقاق چیست؟شقاق نام عربی و فیشر نام انگلیسی آن و ترک یا چاک خوردگی نام فارسی آن میباشد که در واقع همان زخم شدن لبه داخلی مقعد می باشد . از علل مهم آن عبارتند از : خروج سخت مدفوع خشک ، عدم مصرف فیبر و آب کافی ، مصرف بعضی از داروها ، یبوست ، زور زدن در هنگام دفع مدفوع ، وجود استرس ،و …  علائم فیشر : علائم فیشر – درد و یا سوزش و گاهی مختصری خونریزی در حین و گاهی بعد از اجابت مزاج ، که این درد و یا سوزش ممکنست تا بعد از اجابت مزاج نیز مدتی طول بکشد.

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر

بواسیر چیست , بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟ , بواسیر چیست , بواسیر چیست و راه درمان

امکان دارد خون قرمز روش به صورت رگه هایی در اجابت مزاج دیده شود یا به دنبال اجابت مزاج ، خون به مقدار کم و به مدت کوتاهی چکه کند. درد، خارش یا ترشح مخاطی پس از اجابت مزاج وجود یک برجستگی در مقعد احساس این که پس از اجابت مزاج ، راست روده به طور کامل تخلیه نشده باشد (این حالت تنها در مورد بواسیر بزرگ دیده می شود).

بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟

انواع زخم فیشر : انواع زخم فیشر – فیشر به دو صورت حاد و مزمن وجود دارد ، فیشر حاد ، زمانی است که از زمان بوجود آمدن ،تا بهبودی ، 8 هفته طول بکشد.در صورتیکه بهبودی زخم از 8 هفته طولانی تر شود ،آنگاه زخم وارد مرحله مزمن خواهد شد ، از علل مزمن شدن فیشر میتوان به عدم مصرف فیبر و ملین کافی ، بوجود آمدن التهاب و اسپاسم (انقباض شدید ) و در دریچه داخلی مقعد و بدنبال آن کاهش شدید خونرسانی به محل فیشر(زخم) ، که این خود باعث بدتر شدن وعمیقتر شدن زخم فیشر خواهد شد . در فیشر مزمن ، دو لبه زخم بهم میرسند ولی بعلت عدم خونرسانی مناسب ، ایندو لبه بهم جوش نخواهند خورد وگاهی یک زائده گوشتی بنام زائده نگهبان در ابتدای آن بصورت واکنشی بوجود خواهد آمد

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر

بواسیر چیست , بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟ , بواسیر چیست , بواسیر چیست و راه درمان

بواسیر معمولاً با مراقبت مناسب خوب می شود، اما علایم ممکن است افت و خیر داشته باشند (یعنی بواسیر ممکن است پس از یک دوره یبوست دوباره ظاهر شود). در مواردی که به درمان محافظه کارانه خوب پاسخ نمی دهند شاید جراحی مورد نیاز باشد.

بواسیر چیست

درمان های فیشر عبارتند از : 1- درمان داروئی 2- درمان با بوتاکس 3- درمان با جراحی 4- درمان با کرمها وانواع روشهای داروئی در فیشر های مزمن بی تاثیر و صرفاً باعث مختصری تسکین خواهند شد که این مسئله خود باعث دیر مراجعه کردن بیمار و مزمن تر و پر عارضه تر شدن وضعیت بیمار خواهد شد.

درمان های پزشکی فیشر( شقاق ) : 1- درمان با بوتاکس در عضله اسفنکتر داخلی مقعد که بطور کاملاً سرپائی انجام می گیرد، باعث رفع اسپاسم (اسپاسم اسفنکتر داخلی یا بعبارت دیگر ، تنگ شدن و انقباض شدید عضله و کانال مقعدی ، اصلی ترین عامل بهبود نیافتن فیشر یا همان شقاق میباشد زیرا این انقباض مقعدی باعث قطع خونرسانی به محل زخم شقاق میشود) و بهبود خونرسانی و ترمیم زخم فیشر بطور اساسی خواهد شد و تاثیرو موفقیت درمانی این روش با اقدامات تکمیلی به 100% میرسد .و این بهترین روش درمان سرپایی و غیر جراحی است که هیچگونه عوارض جراحی را ندارد. 2- در روش جراحی جهت رفع اسپاسم بخشی از عضله اسفنکتر داخلی مقعد بایستی بریده شود ( اسفنکتروتومی ) که همین مسئله خود باعث 30-10% عوارضی همچون بی اختیاری گاز و مایع مدفوع خواهد شد وتاثیر درمانی آن حداکثر 80% است .

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر

بواسیر چیست , بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟ , بواسیر چیست , بواسیر چیست و راه درمان

برای تشخیص قطعی ممکن است یکی از روش های زیر انجام شوند: آنوسکپی (دیدن مقعد با کمک یک لوله کوتاه به نام آنوسکپ ، وسیله ای لنزدار و دارای یک منبع نورانی در سر آن است )، یا پروکتوسکپی (دیدن راست روده و قسمت پایینی روده بزرگ یا وسیله ای به نام پروکتوسکپ ، که وسیله ای اپتیک و دارای یک منبع نورانی در سر آن است ).

بواسیر چیست و راه درمان

نتیجه کلی : درمان با بوتاکس یک روش انــقــلابــی ، آسان ومعـجـزه درمان فیشر(شقاق) بوده که فقط در یک مرحله انجام میگردد، .این روش بطور سرپایی انجام شده وهیچ گونه بستری واستراحتی نیاز نداشته و فرد میتواند بلافاصله به محل کار خود بر گردد. در این روش هیچگونه عوارضی همچون بی اختیاری باد ومایع مدفوعی که در روش جراحی ممکنست بروز نماید ،هرگز دیده نخواهد شد لذا امروزه در سراسر جهان بخصوص در آمریکا و اروپا این روش ، بعنوان خــط اول درمان فـیـشـر(شـقـاق) میـبـــاشــد . زیرا یک روش ،کاملاً سرپایی ، سریع ، ارزانتر و بدون هیچ گونه عارضه ای میباشد .

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر

بواسیر چیست , بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟ , بواسیر چیست , بواسیر چیست و راه درمان

هیچ گاه برای اجابت مزاج زور نزنید. پس از اجابت مزاج ، ناحیه را با ملایمت پاک کنید. برای تخفیف درد، روزانه چندین بار هر بار به مدت 20-10 دقیقه در آب گرم بنشینید. برای تخفیف درد و تورم ناشی از وجود لخته در بواسیر یا بیرون زدگی بواسیر، یک روز در رختخواب استراحت کنید و روی ناحیه کیسه یخ بگذارید.

بواسیر چیست درمان

2- بواسیر های داخلی: اینها در راست روده وابتدای کانال مقعد(ازحدود 6-3 سانتیمتری داخل مقعد ) قرار داشته و بصورت بالشتک های عروقی یا همان توده های زیر مخاطی ضخیمی ، قرار گرفته اند . علل موثر در گسترش بواسیر ها(هموروئیدها) : علل بواسیر – بطور کلی عواملی مثل ارث ،تغذیه نامناسب ، شغلهای نامناسب ، حاملگی ، ورزش های نامناسب ،زور زدن ، لباس های تنگ ، مسائل روانی ، مصرف بعضی از داروها ، یبوست ، سن بالا، اختلالات عملکردی اسفنکتر ( عضلات دریچه مقعدی )و… باعث گسترش هموروئید ها میشوند .

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر

بواسیر چیست , بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟ , بواسیر چیست , بواسیر چیست و راه درمان

در مواردی که مقاوم به درمان هستند، امکان دارد نیاز به جراحی وجود داشته باشد. روش های مختلفی وجود دارند: بستن یک باند لاستیکی در قاعده بواسیر؛ اسکلروتراپی (تزریق مواد شیمیایی برای بسته شدن سیاهرگ ها و تشکیل بافت جوشگاهی )؛ جراحی با سرما (یخ زدن بواسیر با نیتروژن مایع )؛ انعقاد بواسیر (با اشعه مادون قرمز یا لیزر)؛ در آوردن بواسیر

بواسیر چیست و راه درمان آن

تقسیم بندی بواسیر ها (هموروئید ها )بر اساس شدت علائم : بواسیر ها بر این اساس به چهار درجه تقسم میشوند : بواسیر درجه 1 : توده بواسیری کمی بزرگ شده وتنها علامت آن در بعضی افراد خونریزی بدون درد میباشد. بواسیر درجه 2 : توده بواسیری بزرگتر شده ودر حین اجابت مزاج دچار بیرون زدگی میشود ولی بلافاصله بعد از اجابت مزاج ، خودبخود به داخل مقعد بر میگردد،البته ممکنست دارای خونریزی نیز باشد و یا نباشد. بواسیر درجه 3 : در این حالت توده بواسیری باز هم بزرگتر شده و در حین اجابت مزاج که دچار بیرون زدگی میشود ، دیگر قادر نیست خودبه خود ، به داخل برگردد لذا حتماً بایستی با کمک دست آنرا بداخل مقعد بر گرداند و شاید دارای خونریزی باشند ویا دچارخونریزی نباشند. بواسیر درجه 4 : در این حالت توده بواسیری در بیرون از مقعد قرار گرفته و حتی به کمک دست نیز بداخل مقعد بر نمی گردد.

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر

بواسیر چیست , بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟ , بواسیر چیست , بواسیر چیست و راه درمان

برای درد خفیف ، خارش ، یا کاهش تورم ، می توان از داروهایی که اختصاصاً برای تخفیف علایم بواسیر ساخته شده اند استفاده کرد. اگر علایم بواسیر به هنگام حاملگی رخ دهند، از پزشک خود در مورد داروهای مناسب که در حاملگی مشکلی ایجاد نکند سؤوال کنید. اگر نیاز به استفاده از مسهل باشد، از نرم کننده های اجابت مزاج استفاده کنید.

بواسیر چیست و درمان چیست

علائم و نشانه های بواسیر ( هموروئید ) : شایعترین علامت بواسیر : 1- خونریزی قرمز روشن بدون درد در حین و یا در انتها ی اجابت مزاج که ممکنست چکه چکه و یا گاهی خفیف تر ویا شدید تر باشد 2- بیرون زدگی یا بیرون آمدگی در حین اجابت مزاج و یا پرولاپس نیز از علائم شایع دیگر میباشد 3-گاهی درد بعلت ایجاد لخته ویا زخمی ویا گانگرنه شدن ویا بعلت گیر افتادن (مختنق شدن ) نیز رخ میدهد و 4- البته خارش نیز گاهی بندرت دیده میشود . درمان بواسیر ( هموروئید ) : یکی از بهترین روشهای درمان غیر جراحی و کاملاً سرپایی که مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا ( FDA) میباشد همان روش IRC میباشد.

علائم و نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر چیست و راه درمان بواسیر

بواسیر چیست , بواسیر چیست و چگونه درمان میشود؟ , بواسیر چیست , بواسیر چیست و راه درمان

فعالیت در زمان ابتلا به این بیماری محدودیتی برای آن وجود ندارد. کار روده با آمادگی جسمانی مناسب بهبود می یابد. رژیم غذایی برای پیشگیری از یبوست ، یک رژیم متعادل حاوی مواد غذایی دارای فیبر زیاد، مثل میوه های تازه ، کلوچه ، حبوبات ، سبزیجات و غلات سبوس دار داشته باشید. روزانه 10-8 لیوان مایعات بنوشید. اگر اضافه وزن دارید، وزن خود را کم کنید. درچه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟ اگر در همان جایی که بواسیر بوده است یک برجستگی سفت تشکیل شود. اگر بواسیر باعث درد شدید می شود که با درمان های ذکر شده در بالا تخفیف نیابد. اگر خونریزی زیاد باشد (بیش از مقداری که در قسمت علایم ذکر شد). البته باید به یادداشت که خونریزی ممکن است یکی از علایم اولیه سرطان باشد.

علائم بواسیر چیست

درمان بواسیر با لیزیر یا اشعه درمانی با(فتو کوآ گولیشنِ مادون قرمز )یا همان [I.R.C] : درمان بواسیر – این روش ابتدا توسط NEIGER آلمانی در سال 1979 بکار رفت و چون هیچ گونه برش جراحی و بیهوشی وحتی هیچگونه استراحتی نیاز نداشت و چون صرفا با انعقاد یا خشکاندن ریشه بواسیر ها آنها را ریشه کن میکرد بزودی جز پر طرفتارترین روش سرپایی درمان همورویید معروف شد وبزودی نه تنها در سراسر اروپا بلکه در سراسر آمریکا جز محبوب ترین روش موثر درمان بواسیر های درجه 1 و 2 و بعضی از انواع درجه 3 شناخته گردید. بطوریکه در آمریکا با عنوان اینکه « میتوانید بین وقت ناهار مراجعه کرده و سپس به محل کار خود برگردید »برای بیان راحتی این روش استفاده میشود..IRC روشی کاملاً مطبی است که نیازی به هیچگونه بیهوشی ویا بیحسی نداشته و بسیار سریع و مطمئن و بدون هرگونه پانسمانی ، فرد میتواند بلافاصله به محل کار خود باز گردد. لیزرIRCجهت بواسیر های خونریزی دهنده بسیار مناسب بوده وباعث قطع کامل یا CUT OFF خونرسانی به بواسیر های داخلی شده و لذا باعث خشکاندن ریشه بواسیر ها میگردد.هم اکنون بیش از چندین میلیون مورد IRC در سال فقط در آمریکا انجام میگیرد (قابل ذکر است که در آمریکا از هر دو نفر بالای پنجاه سال ، یک نفر دارای بواسیر میباشد) .

بواسیر چیست

زرشک

مضرات و خواص زرشک سیاه کوهی در بارداری و سقط جنین

در این مطلب از سایت جسارت به مضرات و خواص زرشک سیاه کوهی در بارداری و سقط جنین می پردازیم.امیدواریم این مطالب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

زرشک ،زرشک سیاه،زرشک تازه،زرشک کوهی،زرشک در بارداری،زرشک سیاه بی دانه،زرشک سیاه برای جوش صورت،زرشک سیاه آبگیری،زرشک سیاه شده،زرشک سیاه و عناب،زرشک سیاه برای کبد،زرشک سیاه چه فایده دارد،زرشک تازه در بارداری،زرشک تازه خواص،زرشک تازه غذا،زرشک تازه آبگیری،زرشک تازه برای زن باردار،زرشک تازه و دیابت،زرشک کوهی چه خاصیتی دارد،زرشک کوهی در بارداری،زرشک کوهی و کبد چرب،زرشک کوهی و عناب،زرشک کوهی و لاغری،فواید زرشک کوهی،ریشه زرشک کوهی،آب زرشک کوهی،خواص زرشک در بارداری،عوارض زرشک در بارداری

جالب است بدانید که مصرف طبی زرشک به دوره مصر باستان می رسد که فراعنه و ملکه ها، این گیاه را با تخم رازیانه به منظور درمان طاعون مصرف می کردند. امروزه، گفته میشود این گیاه درد مفصلی، روماتیسم و تورم ناگهانی پسوریازیسرا تسکین می بخشد. انواع عفونتهایی که این گیاه می تواند در درمان آنها مفید واقع شود عبارت است از: به یاد داشته باشید عفونت گلو، مجاری ادراری، مجاری معده ای- روده ای، ریه ها، عفونتهای مخمری و اسهال.سبوس ریشه و ساقه این گیاه خاصیت درمانی دارد. ریشه و ساقه این گیاه زردرنگ است و اروپاییها و آمریکای شمالی برای رنگ آمیزی لباس از آن استفاده می نمودند.

زرشک ، خواص زشک , زرشک سیاه کوهی , زرشک و سقط جنین , زرشک در بارداری

زرشک

لازم به ذکر است که ترکیبات موجود در سبوس این گیاه زرشک را به عنوان یک گیاه درمانی معرفی نموده است .سبوس و پوسته این گیاه درمانی مطرح کرده است. به یاد داشته باشید که سبوس و پوسته این گیاه حاوی الکالوئید هست، که به عقیده برخی از افراد آنتی بیوتیک است و به عقیده متخصصان طب گیاهی سبب تحریک خاصیت ضد عفونی غشای مخاطی بدن می گردد. به منظور پی بردن به این ادعا، اگر قطره ای این گیاه را روی زبان خود بگذارید، دهان شما آبکی خواهد شد. این بدان معنا نیست که این گیاه طعم خوبی دارد، بلکه این گیاه تقریباً تلخ است بلکه به گفته کارشناسان طب گیاهی، وقتی دهان شما آبکی می شود سبب میشود که بتوانید با عفونت مبارزه کنید. اصولااین گیاه در اثر تحریک بخشهایی از سیستم ایمنی بدن این اثر را بر جای می گذارد.

زرشک سیاه

به یاد داشته باشید که این گیاه گلی است که طول آن به 9 پا می رسد، و دارای شاخه های خاکستری است. برگهای آن دارای دندانه های سونی است. بین ماههای آوریل و ژوئن غنچه ها و گلهای زرد روشن از آن جوانه می زنند. این غنچه ها و گلها در فصل پاییز رنگ قرمز گیلاسی به خود می گیرند که به صورت بوته های خمیده رشد می کنند. اصولا می توانید از زرشک رسیده برای تهیه مربا استفاده کنید، یا آنرا همانند “قرقاط” مصرف کنید. این گیاه کمی ترش تر است ولی به اندازه قرقاط تلخ نمی باشد.

زرشک ، خواص زشک , زرشک سیاه کوهی , زرشک و سقط جنین , زرشک در بارداری

زرشک تازه

جالب است بدانید که سبوس و ریشه این گیاه حاوی انواع بسیاری از مواد شیمیایی به نام “آلکالوئید ایزوکینولین” است. در واقع دانشمندان و محققان این ترکیبات را در طول سالیان متمادی مورد تحقیق و بررسی قرار داده اند،و پی بردند که آنها در واقع خواص آنتی بیوتیکی دارند.به یاد داشته باشید که بعضی  از آنها باعث پایین آوردن تب، کاهش تورم و فشار خون شده و به تنظیم ضربان قلب و انقباض عضلات قلب کمک می نماید.

انواع زرشک

در واقع این گیاه در شکل چای، کپسول، عصاره ها، مایع یا تنتورها و یا پماد موضعی عرضه میشود. عصاره های حاصل از این ماده به صورت دارویی حاوی 8 تا 12 درصد محتوای الکالوئید ایزوکینولین استاندارد شده است.

زرشک در بارداری

قابل ذکر است که اگر به علت عفونتهای مکرر غالباً آنتی بیوتیک زیاد مصرف کرده اید، پزشک شما به عوض داروهای تجویزی، ممکن است داروهای گیاهی را نیز مدنظر قرار دهد. دلایل متعددی برای این ادعا وجود دارد. این گیاه می تواند احساس سرحال بودن به شما دهد و شما را از سایر معالجات نجات دهد. همچنین، میزان مقاومت به آنتی بیوتیکها رو به افزایش است. به یاد داشته باشید به منظور رهایی از این وضعیت. بسیاری از معالجین به سایر راههای درمان بیماریها روی می آورند. دلیل دیگر این است که بدن شما در واکنش به انواع آنتی بیوتیکها دچار تغییرات میشود و این تغییرات همیشه خوب نیست.

زرشک ، خواص زشک , زرشک سیاه کوهی , زرشک و سقط جنین , زرشک در بارداری

جالب است بدانید که فلور نرمال که در بدن همه ما وجود دارد و ما را در مبارزه با عفونت کمک می کند، می تواند در اثر مصرف مکرر آنتی بیوتیکها از بین برود. درمانگر ممکن است شما را یاری کند تا این “باکتری خوب” good bacteria را از طریق رهایی مقطعی از مصرف انواع آنتی بیوتیکها، دوباره در خود بازیابید.بنا به دلایل مشابه. پماد این گیاه را نیز می توان برای درمان ورم مفاصل یا پسوریازیس تجویز کرد، چون داروهایی که به طور مرتب برای درمان این حالات مصرف میشوند امکان دارد تعادل بدن شما را مختل سازند. در واقع با عوارض جانبی ناشی از معالجات درمانی قوی سبب تحریک واکنشهایی در بدن میشوند که به مثابه یک بیماری کاملاً جدید می تواند جلوه کند. صرفنظر از هرگونه دلیل، وقتی درمانگر شما بداند که قطع مصرف دارو هیچگونه خطری برای سلامتی شما ندارد، می تواند در عوض، مصرف این گیاه را تجویز شود.این گیاه همچنین می تواند به عنوان یک روش پیشگیرانه توصیه شود. هرگز نباید بیش از پنج تا هفت روز زرشک مصرف کرد. اگر معده شما حساس است، مصرف این ماده به مدت سه تا پنج روز احتمالاً کافی خواهد بود.بهتر است برای درمان گلودرد، عفونتهای مثانه، اسهال، برونشیت یا عفونتهای مخمری از اشکال قابل مصرف زرشک حالت مورد نظر را بر گزینید:

چای: 2 تا 4 گرم ریشه خشک زرشک خیس خورده، روزانه 3 مرتبه

تنتور: (محلول 5.1 ساخته شده از گیاه و الکل یا گل، الکل و آب) به میزان 3 تا 6 میلی لیتر (2.1 یا 2.1 1 قاشق چایخوری، روزانه سه مرتبه)

عصاره های خشک: 250 تا 500 میلی گرم، روزانه سه مرتبه

زرشک ، خواص زشک , زرشک سیاه کوهی , زرشک و سقط جنین , زرشک در بارداری

زرشک سیاه برای جوش صورت

بهتر است بدانید برای درمان آرتریت، پسوریازیس، ناراحتیهای پوستی: 10 درصد عصاره این گیاه را روزانه سه بار روی پوست بدن بمالید.قابل توجه است  که پاره ای از عفونتها در صورت مصرف نکردن آنتی بیوتیک ممکن است خطرناک باشند. هرگز در این فکر نباشید که در صورتی که بدن شما به آنتی بیوتیک قویتر نیاز دارد به جای آن از گیاهانی مانند زرشک استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعملهای درمانگر خود را رعایت می نماید.

نکات احتیاطی در مورد زرشک

اگر زرشک به صورت صحیح استفاده شود ماده دارویی بی خطری است، اما در صورت باردار بودن از مصرف آن دوری نمایید.

تداخل های احتمالی

به یاد داشته باشید میزان مصرف بالای این گیاه به مدت طولانی می تواند سبب ناراحتی معده و روده هاشود، و جذب ویتامین B کافی در بدن را مشکل نماید.

از این پرخاصیت ترش مزه به اندازه کافی مصرف کنید.

گفتنی است که عسل و زرشک برای تقویت کبد و رفع بیماری‌های کبد مؤثر است

ده عدد سپستان را با ده عدد عناب و دو قاشق زرشک قرمز با دو لیوان آب سرد شب خیس کنید و صبح قبل از آفتاب یک لیوان و شب موقع خواب نیز یک لیوان از آن بنوشید.

زرشک

شعر در مورد جن

شعر در مورد جن

شعر در مورد جن ،شعر درباره جن،شعر درباره ی جن،شعری در مورد جن،شعر جن،شعر در مورد جن ها،شعری در وصف جن،شعر در وصف جن،شعر نو درباره جن،شعر اجنها،شعر جن از حافظ،شعر جن از سعدی،شعر جن از مولوی،شعر جن از عطار،شعر جن از مولانا،شعر جن از دیوان شمس،شعر جن از خاقانی،شعر جن از کرمانی،شعر جن از صائب تبریزی،شعر جن از ساوجی

شعر در مورد جن

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد جن برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

بار خدایا تو ما را از چنگ این شیاطین نجات بده

نسل انسان را بریده : انسان را از چنگ این جن نجات بده

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر درباره آرزو , شعر در وصف آرزو

شعر در مورد جن

شعر ذوق , شعر در مورد ذوق , شعر درباره ذوق , شعر در وصف ذوق

اینک ز تنوره لشکر جن

بر لشکر دیو جان برانداخت

شعر خورشید , شعر در مورد خورشید , شعر درباره خورشید , شعر در وصف خورشید

شعر درباره جن

شعر داعش , شعر در مورد داعش , شعر درباره داعش , شعر در وصف داعش

ای دوست دوا فرست بیماران را

روزی ده جن و انس و هم یاران را

شعر زخم زبان , شعر در مورد زخم زبان , شعر درباره زخم زبان , شعر در وصف زخم زبان

شعر درباره ی جن

شعر رخ یار , شعر در مورد رخ یار , شعر درباره رخ یار , شعر در وصف رخ یار

با تو بیعت کنند جن و ملک

سر به حکمت دهند چرخ و فلک

شعر رودخانه , شعر در مورد رودخانه , شعر درباره رودخانه , شعر در وصف رودخانه

شعری در مورد جن

شعر زندان , شعر در مورد زندان , شعر درباره زندان , شعر در وصف زندان

تا چو باشد توجهت به فلک

در رکابت روند جن و ملک

شعر ذاکر امام حسین , شعر در مورد ذاکر امام حسین , شعر درباره ذاکر امام حسین , شعر در وصف ذاکر امام حسین

شعر جن

شعر والیبال , شعر در مورد والیبال , شعر درباره والیبال , شعر در وصف والیبال

بر درت از بس که جن و انس و ملک هست

جان شیاطین ز ازدحام برآمد

شعر کشتی , شعر در مورد کشتی , شعر درباره کشتی , شعر در وصف کشتی

شعر در مورد جن ها

شعر یکشنبه , شعر در مورد یکشنبه , شعر درباره یکشنبه , شعر در وصف یکشنبه

چون بتم آیاق برلب می نهد همچون قدح

جن بلب می آیدم از حسرت آیاق او

شعر شنبه , شعر در مورد شنبه , شعر درباره شنبه , شعر در وصف شنبه

شعری در وصف جن

شعر با د , شعر با د شروع شه , شعر با دال شروع شه , شعر که با د شروع شه , بیت شعر که با د شروع شه

بری، ذاتش از تهمت ضد و جنس

غنی، ملکش از طاعت جن و انس

شعر امام جعفر صادق , شعر در مورد امام جعفر صادق , شعر درباره امام جعفر صادق , شعر در وصف امام جعفر صادق

شعر در وصف جن

پل الوار , شعر پل الوار , اشعار پل الوار , آثار پل الوار , اشعار عاشقانه پل الوار

چون روزگار حکمش، بر جن و انس نافذ

چون آفتاب عدلش، بر بحر و بر شامل

مهدیه لطیفی , شعر مهدیه لطیفی , اشعار مهدیه لطیفی , آثار مهدیه لطیفی , اشعار عاشقانه مهدیه لطیفی

شعر نو درباره جن

شعر سه شنبه , شعر در مورد سه شنبه , شعر درباره سه شنبه , شعر در وصف سه شنبه

این منم در بارگاه مقتدای جن و انس

با قصور عجز خود را منقب خوان یافته

رضا کاظمی , شعر رضا کاظمی , اشعار رضا کاظمی , آثار رضا کاظمی , اشعار عاشقانه رضا کاظمی

شعر اجنها

شعر دوشنبه , شعر در مورد دوشنبه , شعر درباره دوشنبه , شعر در وصف دوشنبه

به هر جانب هزاران پیکر جن

در آن جنت سرا گشتند ساکن

پابلو نرودا , شعر پابلو نرودا , اشعار پابلو نرودا , آثار پابلو نرودا , اشعار عاشقانه پابلو نرودا

شعر جن از حافظ

شمس لنگرودی , شعر شمس لنگرودی , اشعار شمس لنگرودی , آثار شمس لنگرودی , اشعار عاشقانه شمس لنگرودی

جن و انس و طیور و مور و ملخ

در بن آب قلزم و سر شخ

عباس معروفی , شعر عباس معروفی , اشعار عباس معروفی , آثار عباس معروفی , اشعار عاشقانه عباس معروفی

شعر جن از سعدی

شعر شراب , شعر در مورد شراب , شعر درباره شراب , شعر در وصف شراب

خود جهان جملگی طفیلش بود

انس و جن کمترین خیلش بود

شعر شمع , شعر در مورد شمع , شعر درباره شمع , شعر در وصف شمع

شعر جن از مولوی

شعر سیگار , شعر در مورد سیگار , شعر درباره سیگار , شعر در وصف سیگار

انس و جن مر ورا شده مطواع

باد چون مرکبی مطیع و مطاع

شعر جمعه , شعر در مورد جمعه , شعر درباره جمعه , شعر در وصف جمعه

شعر جن از عطار

شعر پنجشنبه , شعر در مورد پنجشنبه , شعر درباره پنجشنبه , شعر در وصف پنجشنبه

جان و جن ظلمت است با حالش

رمل و نمل اندکست با مالش

شعر دعا , شعر در مورد دعا , شعر درباره دعا , شعر در وصف دعا

شعر جن از مولانا

شعر سفید شدن مو , شعر در مورد سفید شدن مو , شعر درباره سفید شدن مو , شعر در وصف سفید شدن مو

هر دو عالم چو شد مسخر تو

جمع شد جن و انس بر در تو

شعر شطرنج , شعر در مورد شطرنج , شعر درباره شطرنج , شعر در وصف شطرنج

شعر جن از دیوان شمس

شعر اصفهان , شعر در مورد اصفهان , شعر درباره اصفهان , شعر در وصف اصفهان

جن خصمان ز تیغشان به نفیر

ملک را همچو تیر کرده به تیر

شعر سی سالگی , شعر در مورد سی سالگی , شعر درباره سی سالگی , شعر در وصف سی سالگی

شعر جن از خاقانی

شعر چهارشنبه , شعر در مورد چهارشنبه , شعر درباره چهارشنبه , شعر در وصف چهارشنبه

شهریاری تنی شد او جانست

انس و جن مر ورا بفرمانست

شعر کنکور , شعر در مورد کنکور , شعر در وصف کنکور , شعر درباره کنکور

شعر جن از کرمانی

شعر امتحانات , شعر در مورد امتحانات , شعر در وصف امتحانات , شعر درباره امتحانات

مملکت شوریده شد بر جن و انس

ای سلیمان بازیاب انگشتری

شعر دانشگاه , شعر در مورد دانشگاه , شعر در وصف دانشگاه , شعر درباره دانشگاه

شعر جن از صائب تبریزی

شعر شیطان , شعر در مورد شیطان , شعر در وصف شیطان , شعر درباره شیطان

سلطان کاینات و غلامان سیدند

مخدوم انس و جن و سرافراز عالمند

شعر دانشجو , شعر در مورد دانشجو , شعر در وصف دانشجو , شعر درباره دانشجو

شعر جن از ساوجی

شعر قایق , شعر در مورد قایق , شعر در وصف قایق , شعر درباره قایق

باز حیوان آنگهی جن ای پسر

نیک ترتیبی است نیکو می نگر

شعر قهرمان , شعر در مورد قهرمان , شعر در وصف قهرمان , شعر درباره قهرمان

شعر در مورد جن

شعر دماغ , شعر در مورد دماغ , شعر در وصف دماغ , شعر درباره دماغ

از داغ عشق، جن و ملک را نصیب نیست

این مه ز مشرق دل انسان برآمده

شعر ضرب المثل , شعر در مورد ضرب المثل , شعر در وصف ضرب المثل , شعر درباره ضرب المثل

شعر درباره جن

شعر انار , شعر در مورد انار , شعر در وصف انار , شعر درباره انار

سلیمان وار خواهد راند ازین نام

به جن و انس و وحش و طیر فرمان

شعر آشتی , شعر در مورد آشتی , شعر در وصف آشتی , شعر درباره آشتی

شعر درباره ی جن

شعر شجاعت , شعر در مورد شجاعت , شعر در وصف شجاعت , شعر درباره شجاعت

ذره ای خورشید رویش شد پدید

ولوله در جن و انسان اوفتاد

شعر صدف , شعر در مورد صدف , شعر در وصف صدف , شعر درباره صدف

شعری در مورد جن

شعر طناز , شعر در مورد طناز , شعر در وصف طناز , شعر درباره طناز

ملک و جن و انس را که بوند

ره بر کاروان همی یابم

شعر شهدا , شعر در مورد شهدا , شعر در وصف شهدا , شعر درباره شهدا

شعر جن

شعر علم , شعر در مورد علم , شعر در وصف علم , شعر درباره علم

نظاره را بخوان من آیند جن و انس

چون خوان عام همچو سلیمان بگسترم

شعر طفل , شعر در مورد طفل , شعر در وصف طفل , شعر درباره طفل

شعر در مورد جن ها

شعر ظرفیت , شعر در مورد ظرفیت , شعر در وصف ظرفیت , شعر درباره ظرفیت

نه آگاهی ازین گشتن فلک را

نه جن و انس و شیطان و ملک را

شعر دانش , شعر در مورد دانش , شعر در وصف دانش , شعر درباره دانش

شعری در وصف جن

شعر ضعبف کشی , شعر در مورد ضعبف کشی , شعر در وصف ضعبف کشی , شعر درباره ضعبف کشی

پریزادی ز جن و انس آمد

عجب نوعی حریف جنس آمد

شعر ربیع الاول , شعر در مورد ربیع الاول , شعر در وصف ربیع الاول , شعر درباره ربیع الاول

شعر در وصف جن

شعر اسب , شعر در مورد اسب , شعر در وصف اسب , شعر درباره اسب

جن چو بشنود این سخن جانش نماند

یک پری گوئی مسلمانش نماند

شعر شیراز , شعر در مورد شیراز , شعر در وصف شیراز , شعر درباره شیراز

شعر نو درباره جن

شعر صلوات , شعر در مورد صلوات , شعر در وصف صلوات , شعر درباره صلوات

ما فقیرانیم و شاهی آن ماست

دیو و جن و انس در فرمان ما است

شعر یاسمن , شعر در مورد یاسمن , شعر در وصف یاسمن , شعر درباره یاسمن

شعر اجنها

شعر نور , شعر در مورد نور , شعر در وصف نور , شعر درباره نور

رهبر خود کن امام جن و انس

تا بتو کروبیان گیرند انس

شعر قلیان , شعر در مورد قلیان , شعر در وصف قلیان , شعر درباره قلیان

شعر جن از حافظ

شعر هزاره , شعر در مورد هزاره , شعر در وصف هزاره , شعر درباره هزاره

حیات انس و جن دایم بجانست

وجود جمله شان قایم بجانست

شعر سیب , شعر در مورد سیب , شعر در وصف سیب , شعر درباره سیب

شعر جن از سعدی

شعر نقاشی , شعر در مورد نقاشی , شعر در وصف نقاشی , شعر درباره نقاشی

هست امام جن و انس و وحش و طیر

این سخن باور ندارد مرد غیر

شعر قهر , شعر در مورد قهر , شعر در وصف قهر , شعر درباره قهر

شعر جن از مولوی

شعر دشت , شعر در مورد دشت , شعر در وصف دشت , شعر درباره دشت

گفت تو خواهی که ایمانت بود

انس و جن جمله به فرمانت بود

شعر کتاب , شعر در مورد کتاب , شعر در وصف کتاب , شعر درباره کتاب

شعر جن از عطار

شعر کربلا , شعر در مورد کربلا , شعر در وصف کربلا , شعر درباره کربلا

شد شما را ای همه فرخندگان

جن و انس از کمترین بندگان

شعر کوه , شعر در مورد کوه , شعر در وصف کوه , شعر درباره کوه

شعر جن از مولانا

شعر هفته وحدت , شعر در مورد هفته وحدت , شعر در وصف هفته وحدت , شعر درباره هفته وحدت

اوست جن و انس را خود مقتدا

اوست بر کل جهان هادی حق

شعر مرگ دوست , شعر در مورد مرگ دوست , شعر در وصف مرگ دوست , شعر درباره مرگ دوست

شعر جن از دیوان شمس

شعر سلام , شعر در مورد سلام , شعر در وصف سلام , شعر درباره سلام

علم آن او و عالم آن او

جن و انس و جمله در فرمان او

شعر هوای پاک , شعر در مورد هوای پاک , شعر در وصف هوای پاک , شعر درباره هوای پاک

شعر جن از خاقانی

شعر صنم , شعر در مورد صنم , شعر در وصف صنم , شعر درباره صنم

ای تو را جن و پری جویا شده

ای به انسان در زبان گویا شده

شعر فقر , شعر در مورد فقر , شعر در وصف فقر , شعر درباره فقر

شعر جن از کرمانی

شعر اسم نرگس , شعر در مورد اسم نرگس , شعر در وصف اسم نرگس , شعر درباره اسم نرگس

نه آگاهی از این گشتن فلک را

نه جن و انس و شیطان و ملک را

شعر اسم نگار , شعر در مورد اسم نگار , شعر در وصف اسم نگار , شعر درباره اسم نگار

شعر جن از صائب تبریزی

شعر اسم ندا , شعر در مورد اسم ندا , شعر در وصف اسم ندا , شعر درباره اسم ندا

توئی صافی ز ظاهر هم زباطن

که کردستی هزیمت از شر جن

شعر اسم نگین , شعر در مورد اسم نگین , شعر در وصف اسم نگین , شعر درباره اسم نگین

شعر جن از ساوجی

شعر اسم مهتاب , شعر در مورد اسم مهتاب , شعر در وصف اسم مهتاب , شعر درباره اسم مهتاب

منم هم جن و انس اندر کمین

من منم عین نبات و دید حیوان

شعر اسم مرجان , شعر در مورد اسم مرجان , شعر در وصف اسم مرجان , شعر درباره اسم مرجان

شعر در مورد جن

شعر اسم نسیم , شعر در مورد اسم نسیم , شعر در وصف اسم نسیم , شعر درباره اسم نسیم

ز عشق او شوی همچون سلیمان

دهی بر جن و انس و طیر فرمان

شعر اسم مجید , شعر در مورد اسم مجید , شعر در وصف اسم مجید , شعر درباره اسم مجید

شعر درباره جن

شعر اسم مهران , شعر در مورد اسم مهران , شعر در وصف اسم مهران , شعر درباره اسم مهران

که جن و انس چندانی که باشند

همه اندر قیامت جمع باشند

شعر اسم محسن , شعر در مورد اسم محسن , شعر در وصف اسم محسن , شعر درباره اسم محسن

شعر درباره ی جن

شعر اسم مهدی , شعر در مورد اسم مهدی , شعر در وصف اسم مهدی , شعر درباره اسم مهدی

بود هادی دین بی شک پیمبر

امام انس و جن خود هست حیدر

شعر اسم لیلی , شعر در مورد اسم لیلی , شعر در وصف اسم لیلی , شعر درباره اسم لیلی

شعری در مورد جن

شعر اسم نیلوفر , شعر در مورد اسم نیلوفر , شعر در وصف اسم نیلوفر , شعر درباره اسم نیلوفر

ز عشق مرتضی باشی سلیمان

دهی بر جن و انس و طیر فرمان

شعر اسم محبوبه , شعر در مورد اسم محبوبه , شعر در وصف اسم محبوبه , شعر درباره اسم محبوبه

شعر جن

شعر اسم مائده , شعر در مورد اسم مائده , شعر در وصف اسم مائده , شعر درباره اسم مائده

سلاحشان گه دشمن کشیست مرگ و سقام

سپاهشان گه لشکر کشیست جن و بشر

شعر اسم نوشین , شعر در مورد اسم نوشین , شعر در وصف اسم نوشین , شعر درباره اسم نوشین

شعر در مورد جن ها

شعر اسم نازنین , شعر در مورد اسم نازنین , شعر در وصف اسم نازنین , شعر درباره اسم نازنین

مگر نه آدم خاکی چو در وجود آمد

تهی ز فرقت جن گشت ساحت ایام

شعر اسم محمود , شعر در مورد اسم محمود , شعر در وصف اسم محمود , شعر درباره اسم محمود

شعری در وصف جن

شعر اسم غزاله , شعر در مورد اسم غزاله , شعر در وصف اسم غزاله , شعر درباره اسم غزاله

یلان ز هرسو سنگر برند و نقب زنند

به شهربند هری از چهار جانب و جن

شعر اسم نغمه , شعر در مورد اسم نغمه , شعر در وصف اسم نغمه , شعر درباره اسم نغمه

شعر در وصف جن

شعر اسم الهام , شعر در مورد اسم الهام , شعر در وصف اسم الهام , شعر درباره اسم الهام

عزیز کرده زبانی که وقت قسمت فیض

دریغ داشت ز جن و ملک به انسان داد

شعر شخصیت , شعر در مورد شخصیت , شعر در وصف شخصیت , شعر درباره شخصیت

شعر نو درباره جن

شعر آغوش , شعر در مورد آغوش , شعر در وصف آغوش , شعر درباره آغوش

آفتاب عرب و ترک و عجم کهف ملوک

پادشاه طبقات به شر و جن و ملک

شعر اسم کیان , شعر در مورد اسم کیان , شعر در وصف اسم کیان , شعر درباره اسم کیان

شعر اجنها

شعر اسم اعظم , شعر در مورد اسم اعظم , شعر در وصف اسم اعظم , شعر درباره اسم اعظم

قصه کوته ماه ایران میر میران کایزدش

کرد ازبس سربلندی سرور جن و بشر

شعر در مورد جن

رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون بالا یا پایین چیست؟

رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون بالا یا پایین چیست؟

قهوه سبز و فشار خون،رابطه قهوه سبز و فشار خون،قهوه سبز و فشار خون بالا،قهوه سبز و فشار خون پایین،مصرف قهوه سبز و فشار خون،رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون،فواید مصرف قهوه سبز و فشار خون،رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون پایین،مضرات مصرف قهوه سبز و فشار خون،تاثیر قهوه سبز بر فشار خون

قهوه سبز و فشار خون


قهوه سبز و فشار خون , رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون , رابطه قهوه سبز و فشار خون , تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

قهوه سبز و فشار خون

قهوه سبز فواید فراوانی برای سلامتی دارد و در زمینه کنترل بسیاری از بیماری‌ها کارآمد است.شاید شما هم اسم قهوه سبز را این روزها زیاد شنیده باشید، قهوه‌ای که ادعا می‌شود اثرات بی‌نظیری برای کاهش وزن دارد.جالب است بدانید در رابطه با اثر قهوه سبز و ماده موثر موجود در آن که با نام کلروژنیک اسید شناخته می‌شود، بر بسیاری از بیماری‌ها مطالعات متعدد صورت گرفته است و قهوه سبز به عنوان پیشگیری کننده از ابتلا به بیماری‌هایی چون بیماری‌های کبدی، سنگ کیسه صفرا، سیروز کبدی، سرطان کبد، دیابت، مقاومت به انسولین، فشار خون و …. معرفی شده است.اما در رابطه با اثر آن بر لاغری اتفاق نظر وجود ندارد.همچنین به علت اینکه قهوه سبز دارای مقادیر کمتری کافئین به نسبت قهوه معمولی می‌باشد، با مصرف قهوه سبز کمتر به عوارض ناشی از کافئین دچار خواهید شد.قهوه سبز در حقیقت همان قهوه معمولی خودمان است که هنوز نرسیده است و رنگ سبز آن به علت کال بودن و نرسیده بودن آن است.قهوه سبز به نسبت قهوه معمولی از کافئین کمتری تشکیل شده است و در حدود ۲۰ درصد قهوه معمولی کافئین دارد؛ در نتیجه بسیاری از عوارض ناشی از کافئین در آن کمتر می‌باشد و در عوض دارای مقادیر فراوانی کلروژنیک اسید می‌باشد و روی فشار خون تاثیر می گذارد

رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون

کلروژنیک اسید نوعی کافئیک اسید است که در قهوه معمولی و قهوه سبز یافت می‌شود.

۸۰۰-۵۰۰ میلی‌گرم کلروژنیک اسید در هر لیتر قهوه معمولی یافت می‌شود و میزان کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز به مراتب بیشتر از این مقدار است.

کلروژنیک اسید همچنین در میوه‌هایی چون: سیب، گلابی، بادمجان، گوجه فرنگی،بلوبری، توت فرنگی، سیب زمینی و گیاه بامبو یافت می‌شود. کلروژنیک اسید به

عنوان یک آنتی اکسیدان در سیستم عصبی فعالیت می‌کند و عوامل ایجاد کننده التهاب در سیستم عصبی را سرکوب می‌نماید و به عنوان یک ملین در افراد مبتلا به یبوست کاربرد دارد.

قهوه سبز و فشار خون , رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون , رابطه قهوه سبز و فشار خون , تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز اثرات ضددیابتی بیشتری به نسبت کافئین دارد. این ماده جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها را کاهش می‌دهد و

نیز جذب گلوکز موجود در خون توسط ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. هر دوی این عوامل باعث کاهش گلوکز موجود در خون می‌شود و در نتیجه قند خون کاهش می‌یابد

قهوه سبز و فشار خون بالا

همانگونه که گفتیم قهوه معمولی از کافئین بیشتری و قهوه سبز از کلروژنیک اسید بیشتری تشکیل شده است.

کافئین اثر افزایش دهنده فشارخون دارد و با مصرف قهوه معمولی انرژی در دسترس بدن افزایش می‌یابد. در نتیجه فشارخون، ضربان قلب و فعالیت سیتسم قلبی عروقی شما افزایش می‌یابد.

اما کلروژنیک اسید باعث کاهش فشار خون می‌شود.

در نتیجه قهوه سبز به دلیل دارا بودن کلروژنیک اسید بالاتر و کافئین کمتر اثرات ضد فشار خون دارد.

تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

تاثیرات قهوه و کافئین بر فشار خون و بیماری قلبی در افرادی که فشار خون بالا دارند به طور قطعی مشخص نشده است.

در مطالعه ای که اخیرا در مجله تغذیه بالینی آمریکا چاپ شده است تاثیرات کوتاه مدت و یا بلند مدت مصرف قهوه و کافئین را بر فشار خون بررسی شده و

ارتباط بین مصرف قهوه با احتمال بروز بیماری قلبی را در افرادی که فشار خون بالا دارند نیز ارزیابی گردید.

داده های این بررسی از آزمایشات کنترل شده­ ای که تاثیر کافئین و قهوه را بر روی فشار خون بررسی کرده و

از مطالعات کوهورت انجام شده بر روی ارتباط بین مصرف قهوه و بیماری قلبی، گردآوری شده است.

در پنج بررسی انجام شده مشخص شد وجود 200-300  میلی گرم کافئین در خون، باعث افزایش  حدود 1/8 میلی متر جیوه فشار سیستولیک قلب و

حدود 7/5 میلی متر جیوه فشار دیاستولیک قلب می شود. این افزایش فشار خون در یک ساعت بعد از مصرف کافئین دیده شد و کمتر از سه ساعت نیز طول کشید.

در سه مطالعه ای که بر روی اثرات طولانی مدت (دو هفته ای) قهوه انجام شده بود، در مقایسه با رژیمهای بدون کافئین و نیز رژیم هایی با قهوه ی بدون کافئین، افزایش فشار خون دیده نشده بود.

در مرحله ی آخر، در هفت مطالعه ی کوهورت انجام شده هیچ شواهدی مبنی بر وجود ارتباط بین مصرف دائمی قهوه و افزایش خطر بیماری قلبی یافت نشد.

در افرادی که فشار خون بالا دارند، مصرف کافئین باعث افزایش ناگهانی فشار خون کوتاه مدت ( به مدت سه ساعت) می شود.

با این وجود، شواهد موجود ارتباطی را بین مصرف طولانی مدت قهوه و افزایش فشار خون و

یا بین مصرف دائمی قهوه و افزایش خطر بیماری های قلبی در افرادی که سابقه ی فشار خون بالا دارند، نشان نمی دهد. 

قهوه سبز و فشار خون , رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون , رابطه قهوه سبز و فشار خون , تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

همانطور که مشخص شد قهوه ممکن است فشار خون افراد را افزایش بدهد اما در طولانی مدت تاثیر منفی بر روی فشار خون و نیز بیماری های قلبی ندارد؛

لذا نمی توان افراد را از مصرف این گونه نوشیدنی ها منع کرد، حتی افرادیکه فشار خون بالا دارند. اما در مصرف قهوه نیز همانند هر نوع ماده خوراکی دیگر باید رعایت تعادل انجام شود و

در فشار خون بدخیم و یا حاد باید مشورت با متخصص تغذیه صورت گیرد.

قهوه سبز و فشار خون پایین

یکی از شایعاتی که درمورد قهوه و مضرات آن وجود دارد، تاثیری است که بر بالا بردن فشارخون دارد.

بااینکه یک افزایش جزئی در فشارخون ایجاد می‌کند،

فقط برای آنها که به طور طبیعی فشارخون بالا دارند و زنان باردار می‌تواند مشکل‌ساز باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که محدود کردن

مصرف قهوه به ۲ فنجان در روز می‌تواند ضرر آن بر سلامت کودک را کاهش دهد.

قهوه سبز و فشار خون , رابطه مصرف قهوه سبز و فشار خون , رابطه قهوه سبز و فشار خون , تاثیر مصرف قهوه سبز و فشار خون

قهوه سبز درصد کافئین کمی داشته و مضرات قهوه معمولی را ندارد و تاکنون مضرات خاصی برای آن بیان نشده است.

قهوه سبز در حاملگی

قهوه سبز در اصل همان قهوه خام یا تفت داده نشده است که به علت کال بودن و نرسیدن آن رنگی سبز دارد.از نظر طعم و مزه بیشتر از آنکه طعمی تلخ و دلچسب شبیه قهوه را داشته باشد مزه ای نزدیک به دمنوش های گیاهی و درمانی را دارد واز نظر مقدار کافئین هم فقط حدود 20 % کافئین قهوه را دارا میباشد به همین دلیل مصرف کنندگان قهوه سبز میتوانند زیاد نگران عوارض ناشی از مصرف زیاد کافئین نباشند.قهوه سبز بسیار مفید است و باعث لاغری بدون عوارض می شود و با خیال راحت می توان با قهوه سبز لاغر شد

قهوه سبز

جالب است بدانید که چربی سوزی قوی، کاهش اشتهای موثر، سریع الاثر و نتیجه ثابت شده، کاهش وزن باور نکردنی، انرژی دهنده در طول روز و بدون اثرات منفی. دانه قهوه سبز تاثیرگذارتر از دیگرمحصولات است. بیشترمحصولات موجود در بازار عصاره‌شان را از مواد دیگر شیمیایی می‌گیرند. این کار را برای کم کردن هزینه‌شان انجام می‌دهند اما تاثیر گذاری‌شان را نیز کاهش خواهد داد.یکی از خواص قهوه سبز این است که تا حدی باعث کاهش اشتها می‌شود. مهم‌تر از آن، چیزی که درباره قهوه سبز گفته می‌شود این است که قهوه به‌دلیل دارا بودن کافئین، می‌تواند تا حدی متابولیسم بدن را افزایش دهد. همین افزایش متابولیسم، چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، بنابراین واقعیت این است که قهوه سبز روی کاهش وزن تاثیر دارد اما این خاصیت زمانی است که قهوه به‌طور منطقی مصرف شود. به‌علاوه این تاثیرات به شکل اعجاب‌انگیز نیست و نمی‌تواند کاهش وزن چند کیلو در ماه ایجاد کند.

قهوه سبز ، خواص قهوه سبز , قهوه سبز چیست , قهوه سبز و لاغری , قهوه سبز نحوه مصرف

شاید تا به حال اسم قهوه ی سبز را شنیده باشید که به عنوان یک قهوه موثر در کاهش وزن که می تواند به شما کمک کند.عصاره قهوه سبز به عنوان یکی از مکمل های است که برای کاهش وزن بسیار معرفی می شود.GCE در قهوه خام یا قهوه ی سبز وجود دارد البته در قهوه های معمولی نیز دیده می شود ولی در برشته کردن آن بیشترین خواص خود را از دست می دهد.زمانی که قهوه برشته می شود و برای فروش آماده می گردد به رنگ قهوه ی تبدیل می شود ولی دانه های قهوه بصورت طبیعی و خام رنگ سبز دارند.قهوه ی سبز و ماده های موثری با نام کلروژنیک که در آن وجود دارد می توان سبب پیشگیری از بیمارهای متفاوتی شود که می توان در این رابطه به بیماری های مانند دیابت، سنگ کیسه صفرا ، فشار خون ، بیماری های کبدی و…. اشاره کرد.میزان کافئینی که در قهوه ی سبز وجود دارد از قهوه ی معمولی کمتر است و عوارضی که از کافئین می توانند ناشی شوند در قهوه ی سبز کاهش پیدا می کنند و در مقابل کلروژنیک اسید زیادی در قهوه سبز وجود دارد.

آیا می دانید قهوه سبز را چگونه بخوریم تا لاغر شویم

قهوه سبز را چگونه بخوریم , قهوه سبز را چگونه دم کنیم , قهوه سبز را چگونه مصرف کنیم , قهوه سبز را چگونه استفاده کنیم

قهوه سبز برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به طریقه مصرف و خواص قهوه سبز برای لاغری چگونه مصرف شود می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.چاقی یکی از مشکلاتی است که این روزها افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند.خیلی ها را می بینیم که در آرزوی لاغرشدن هستند و رژیم های سخت و ورزش های سنگین را انجام میدهند ولی باز هم نمی توانند به آنچه که می خواهند برسند. در مقابل این روش ها باید روشی را به کار بگیریم که بتواند در سوختن چربی ها و لاغر کردنمان موثر باشد.

قهوه سبز برای لاغری , قهوه سبز برای لاغری مناسب است , قهوه سبز برای لاغری خوبه , قهوه سبز برای لاغری موثر است

شاید شما هم اسم قهوه سبز را این روزها زیاد شنیده باشید، قهوه‌ای که ادعا می‌شود اثرات بی‌نظیری برای کاهش وزن دارد.در حال حاضر راهکارهای مختلف و زیادی برای کنترل وزن بکار گرفته می‌شود ومکمل های بسیار متنوعی برای کاهش وزن تحت عنوان “کمک لاغری” توسط شرکت‌های دارویی به فروش می‌رسند.

قهوه سبز و فشار خون


شعر در مورد حیا

شعر در مورد حیا

شعر در مورد حیا ,شعر در مورد حیا و عفت,شعر در مورد حیاط,شعر در مورد حیا و شرم,شعر در مورد حیاط خانه,شعر در مورد حیاء,شعر در مورد حیاط مدرسه,شعر در مورد حیات,شعر در مورد حیات وحش,شعر در مورد حیا و حجاب,شعر درباره حیا و عفت,شعر در مورد حیاط,شعر درباره حیاط مدرسه,شعر درباره حیاط خانه,شعری در مورد حیاط مدرسه,شعر در مورد آب حیاط,شعر درمورد حیاط,شعر در مورد شرم و حیا,شعر در مورد شرم حیا,شعر کودکانه در مورد شرم و حیا,شعر درمورد حیاط خانه ما,شعری در مورد حیا,شعر کوتاه در مورد حیا,شعر کودکانه در مورد حیا,متن شعر در مورد حیا,شعر زیبا در مورد حیا,شعر کوتاه درمورد حیاط مدرسه,شعری در باره ی حیاط مدرسه,شعری درباره حیاط مدرسه,شعر در مورد آب حیات,شعر حیاط خانه مادربزرگ,شعر حیای گربه,شعر حیا,شعر حیاط خانه,شعر حیا از پروانه نجاتی,شعر حیاط,شعر حیات,شعر حیاط خلوت,شعر حیاط خانه ما,شعر حیا و شرم,شعر حیاط خانه,شعر حیاط خانه پدری,شعر درباره حیاط خانه,شعر در مورد حیاط خانه,شعر درمورد حیاط خانه ما,متن شعر حیا از پروانه نجاتی,دانلود شعر حیا از پروانه نجاتی,شعر حدیث حیا از پروانه نجاتی,شعر حیا پروانه نجاتی,متن شعر حیا پروانه نجاتی,شعر حیاط مدرسه,شعر حیاط قدیمی,شعر حیاط خونه,شعر حیاط وحش,شعر حیات وحش,شعر حیات خلوت,شعر حیات طیبه,شعر حیات کودکی,شعر حیات عاشقانه,حیاه شعر,شعر آب حیات,معنی شعر حیات گیبی,شعر آب حیاتم دادند,شعر در مورد حیا و شرم,شعر درباره شرم و حیا

شعر در مورد حیا

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد حیا برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

گرت از ابر گهربار حیا می باشد

خون ببار از مژه چشم و حیا باز گذار

شعر اسم تبسم , شعر در مورد اسم تبسم , شعر در وصف اسم تبسم , شعر درباره اسم تبسم

شعر در مورد حیا

شعر اسم تمنا , شعر در مورد اسم تمنا , شعر در وصف اسم تمنا , شعر درباره اسم تمنا

بمحفلی که نگاهت عیار حوصله گیرد

حیا بروی کس از شوخی حیا ننشیند

نیلوفر ثانی , شعر نیلوفر ثانی , اشعار نیلوفر ثانی , آثار نیلوفر ثانی , اشعار عاشقانه نیلوفر ثانی

شعر در مورد حیا و عفت

شعر خوش آمد گویی , شعر در مورد خوش آمد گویی , شعر در وصف خوش آمد گویی , شعر درباره خوش آمد گویی

بهر جبین که بوی سطری از کتاب حیا

زنقطه عرقم دارد انتخاب حیا

شعر حضرت علی اصغر , شعر در مورد حضرت علی اصغر , شعر در وصف حضرت علی اصغر , شعر درباره حضرت علی اصغر

شعر در مورد حیاط

نیلوفر لاری پور , شعر نیلوفر لاری پور , اشعار نیلوفر لاری پور , آثار نیلوفر لاری پور , اشعار عاشقانه نیلوفر لاری پور

(بیدل) از آبرو گذشتن نیست

از حیا غافلی عرق دریاست

شعر اسم ترنم , شعر در مورد اسم ترنم , شعر در وصف اسم ترنم , شعر درباره اسم ترنم

شعر در مورد حیا و شرم

افشین صالحی , شعر افشین صالحی , اشعار افشین صالحی , آثار افشین صالحی , اشعار عاشقانه افشین صالحی

نمیخواهد حیا تغییر اوضاع

لب خاموش را خمیازه عار است

محسن حسینخانی , شعر محسن حسینخانی , اشعار محسن حسینخانی , آثار محسن حسینخانی , اشعار عاشقانه محسن حسینخانی

شعر در مورد حیاط خانه

مارگوت بیکل , شعر مارگوت بیکل , اشعار مارگوت بیکل , آثار مارگوت بیکل , اشعار عاشقانه مارگوت بیکل

زبان را مکن پرفشان طلب

مبادا چراغ حیا گل کند

رسول یونان , شعر رسول یونان , اشعار رسول یونان , آثار رسول یونان , اشعار عاشقانه رسول یونان

شعر در مورد حیاء

رویا شاه حسین زاده , شعر رویا شاه حسین زاده , اشعار رویا شاه حسین زاده , آثار رویا شاه حسین زاده , اشعار عاشقانه رویا شاه حسین زاده

از قمار بساط آگاهی

جز عرق ریزی حیا مبرید

نیکی فیروزکوهی , شعر نیکی فیروزکوهی , اشعار نیکی فیروزکوهی , آثار نیکی فیروزکوهی , اشعار عاشقانه نیکی فیروزکوهی

شعر در مورد حیاط مدرسه

شعر حضرت علی اکبر , شعر در مورد حضرت علی اکبر , شعر درباره حضرت علی اکبر , شعر در وصف حضرت علی اکبر

تن آسان اقبال بخت سیاهم

حیا بایدم سایه پرورد گیرد

نادر ابراهیمی , شعر نادر ابراهیمی , اشعار نادر ابراهیمی , آثار نادر ابراهیمی , اشعار عاشقانه نادر ابراهیمی

شعر در مورد حیات

شعر پیرمرد , شعر در مورد پیرمرد , شعر درباره پیرمرد , شعر در وصف پیرمرد

بمحفلی که نگاهت عیار حوصله گیرد

حیا بروی کس از شوخی حیا ننشیند

کاظم بهمنی , شعر کاظم بهمنی , اشعار کاظم بهمنی , آثار کاظم بهمنی , اشعار عاشقانه کاظم بهمنی

شعر در مورد حیات وحش

عباس صفاری , شعر عباس صفاری , اشعار عباس صفاری , آثار عباس صفاری , اشعار عاشقانه عباس صفاری

زبادبان توکل اگر رسی بنسیمی

حیا بکشتی امید ناخدا ننشیند

شعر اسم دنیا , شعر در مورد اسم دنیا , شعر درباره اسم دنیا , شعر در وصف اسم دنیا

شعر در مورد حیا و حجاب

اوحدی مراغه ای , شعر اوحدی مراغه ای , اشعار اوحدی مراغه ای , آثار اوحدی مراغه ای , اشعار عاشقانه اوحدی مراغه ای

آنرنگ که آشکار جستیم

در پرده غنچه حیا بود

شعر پرچم ایران , شعر در مورد پرچم ایران , شعر درباره پرچم ایران , شعر در وصف پرچم ایران

شعر درباره حیا و عفت

شعر اراده , شعر در مورد اراده , شعر درباره اراده , شعر در وصف اراده

(بیدل) چو عرق وفا سرشتان

آیند زعبرت از حیا هم

شعر توکل , شعر در مورد توکل , شعر درباره توکل , شعر در وصف توکل

شعر در مورد حیاط

شعر پروانه , شعر در مورد پروانه , شعر درباره پروانه , شعر در وصف پروانه

پیش موج محیط احسانت

از حیا در عرق فتاده غمام

شهیار قنبری , شعر شهیار قنبری , اشعار شهیار قنبری , آثار شهیار قنبری , اشعار عاشقانه شهیار قنبری

شعر درباره حیاط مدرسه

شعر پرستار , شعر در مورد پرستار , شعر درباره پرستار , شعر در وصف پرستار

با حیا گفت او مرا و چشم من روشن بدو

هر که روشن دیده تر شد بیشتر دارد حیا

شعر اسم خدیجه , شعر در مورد اسم خدیجه , شعر درباره اسم خدیجه , شعر در وصف اسم خدیجه

شعر درباره حیاط خانه

شعر اسم دختر , شعر در مورد اسم دختر , شعر درباره اسم دختر , شعر در وصف اسم دختر

گفت که عاشق چرا مست شد و بی حیا

باده حیا کی هلد خاصه ز خمار من

سید محمد مرکبیان , شعر سید محمد مرکبیان , اشعار سید محمد مرکبیان , آثار سید محمد مرکبیان , اشعار عاشقانه سید محمد مرکبیان

شعری در مورد حیاط مدرسه

آنا آخماتووا , شعر آنا آخماتووا , اشعار آنا آخماتووا , آثار آنا آخماتووا , اشعار عاشقانه آنا آخماتووا

بنمود هستی بی اثر چه نقاب شق کنم از حیا

تو بمن مگر نظری کنی که دمی عرق کنم از حیا

شعر اسم توحید , شعر در مورد اسم توحید , شعر درباره اسم توحید , شعر در وصف اسم توحید

شعر در مورد آب حیاط

هلالی جغتایی , شعر هلالی جغتایی , اشعار هلالی جغتایی , آثار هلالی جغتایی , اشعار عاشقانه هلالی جغتایی

روزی به لاغ گفتم کت نسبتی ست با مه

من بد لست حیا من شده الندامه

شعر طلا , شعر در مورد طلا , شعر درباره طلا , شعر در وصف طلا

شعر درمورد حیاط

شعر اسم زیبا , شعر در مورد اسم زیبا , شعر درباره اسم زیبا , شعر در وصف اسم زیبا

غرض چه یعنی دزدیست بی حیا آخر

من این ندانم کز ماده گاو ناید کشت

شعر خجالت , شعر در مورد خجالت , شعر درباره خجالت , شعر در وصف خجالت

شعر در مورد شرم و حیا

نسرین بهجتی , شعر نسرین بهجتی , اشعار نسرین بهجتی , آثار نسرین بهجتی , اشعار عاشقانه نسرین بهجتی

من بنده را ز عاجزی اندر ثنای تو

تا حشر پایمال حیا کرد روزگار

شعر اسم خاطره , شعر در مورد اسم خاطره , شعر درباره اسم خاطره , شعر در وصف اسم خاطره

شعر در مورد شرم حیا

شعر نام تو , شعر در مورد نام تو , شعر درباره نام تو , شعر در وصف نام تو

تا توانی قطع کن (بیدل) زابنای زمان

آشنای کس نگردند این حیا بیگانه ها

فرخی یزدی , شعر فرخی یزدی , اشعار فرخی یزدی , آثار فرخی یزدی , اشعار عاشقانه فرخی یزدی

شعر کودکانه در مورد شرم و حیا

شعر اسم جانان , شعر در مورد اسم جانان , شعر درباره اسم جانان , شعر در وصف اسم جانان

تلاش ما چو سحر شبنم حیا پرداخت

عرق شد آینه آخر نفس گداخته را

شعر اسم حسین , شعر در مورد اسم حسین , شعر درباره اسم حسین , شعر در وصف اسم حسین

شعر درمورد حیاط خانه ما

شعر با م , مشاعره با م , شعر با حرف میم , شعر با م شروع شه

جهان نامنفعل گل کرد اثر هم موقعی دارد

عرق واری بروی کس نمی شاشد حیا اینجا

شعر با ت , مشاعره با ت , شعر با حرف ت , شعر با ت شروع شه

شعری در مورد حیا

شعر اذان , شعر در مورد اذان , شعر درباره اذان , شعر در وصف اذان

طبایع را فسون حرص دارد دربدر (بیدل)

جهان لبریز استغناست گر باشد حیا اینجا

شعر گل شمعدانی , شعر در مورد گل شمعدانی , شعر درباره گل شمعدانی , شعر در وصف گل شمعدانی

شعر کوتاه در مورد حیا

شعر اسم حدیث , شعر در مورد اسم حدیث , شعر درباره اسم حدیث , شعر در وصف اسم حدیث

بهر جبین که بوی سطری از کتاب حیا

زنقطه عرقم دارد انتخاب حیا

شعر اسم حمید , شعر در مورد اسم حمید , شعر درباره اسم حمید , شعر در وصف اسم حمید

شعر کودکانه در مورد حیا

شعر اسم حنانه , شعر در مورد اسم حنانه , شعر درباره اسم حنانه , شعر در وصف اسم حنانه

شبی بروی عرقناک او نظر کردم

گذشت عمر و شنا می کنم در آب حیا

شعر کریسمس , شعر در مورد کریسمس , شعر درباره کریسمس , شعر در وصف کریسمس

متن شعر در مورد حیا

شعر با ی , مشاعره با ی , شعر با حرف ی , شعر با ی شروع شه

از دست برد حاجت نم در جبین نداریم

آخر هجوم مطلب شست از عرق حیا را

شعر تهمت , شعر در مورد تهمت , شعر درباره تهمت , شعر در وصف تهمت

شعر زیبا در مورد حیا

شعر بقیع , شعر در مورد بقیع , شعر درباره بقیع , شعر در وصف بقیع

شوخ چشمی نیست کار ما برنگ آئینه

چون حیا پیراهنی از عیب میپوشیم ما

شعر تشنگی , شعر در مورد تشنگی , شعر درباره تشنگی , شعر در وصف تشنگی

شعر کوتاه درمورد حیاط مدرسه

شعر بصیرت , شعر در مورد بصیرت , شعر درباره بصیرت , شعر در وصف بصیرت

بانفعال رسیدیم از فسون تعلق

برخ فگند حیا دامن نچیده ما را

شعر ولادت حضرت علی , شعر در مورد ولادت حضرت علی , شعر درباره ولادت حضرت علی , شعر در وصف ولادت حضرت علی

شعری در باره ی حیاط مدرسه

شعر اسم دریا , شعر در مورد اسم دریا , شعر درباره اسم دریا , شعر در وصف اسم دریا

چون شرارم ساز پیدائی حیا ارشاد کرد

یعنی از خود چشم پوشانید عریانی مرا

شعر ایل بختیاری , شعر در مورد ایل بختیاری , شعر درباره ایل بختیاری , شعر در وصف ایل بختیاری

شعری درباره حیاط مدرسه

شعر با ب , مشاعره با ب , شعر با حرف ب , شعر با ب شروع شه

هر نفس صد رنگ میگیرد عنان جلوه اش

تا کند شوخی عرق آئینه میریزد حیا

شعر هفت سین , شعر در مورد هفت سین , شعر درباره هفت سین , شعر در وصف هفت سین

شعر در مورد آب حیات

شعر با پ , مشاعره با پ , شعر با حرف پ , شعر با پ شروع شه

بناموس حیا دامان دل نتوان رها کردن

تو نور شمع فانوسی همان در بیضه پر بگشا

شعر با ا , مشاعره با ا , شعر با حرف الف , شعر با الف شروع شه

شعر حیاط خانه مادربزرگ

شعر افتادگی , شعر در مورد افتادگی , شعر درباره افتادگی , شعر در وصف افتادگی

بر امید ابر رحمت دامنی آلوده ام

میکند آب از حیا بی برگی عصیان مرا

شعر اسم سحر , شعر در مورد اسم سحر , شعر درباره اسم سحر , شعر در وصف اسم سحر

شعر حیای گربه

شعر اسم سوگند , شعر در مورد اسم سوگند , شعر درباره اسم سوگند , شعر در وصف اسم سوگند

تماشا نیست کم چشم هوس گر شرم ناک افتد

حیا آئینه گلهای سیراب است شبنم را

شعر اسم شیدا , شعر در مورد اسم شیدا , شعر درباره اسم شیدا , شعر در وصف اسم شیدا

شعر حیا

شعر اسم شیرین , شعر در مورد اسم شیرین , شعر درباره اسم شیرین , شعر در وصف اسم شیرین

 باز با طرز تکلف آشنا می بینمت

جام در دست از عرق های حیا می بینمت

شعر اسم شبنم , شعر در مورد اسم شبنم , شعر درباره اسم شبنم , شعر در وصف اسم شبنم

شعر حیاط خانه

شعر اسم زینب , شعر در مورد اسم زینب , شعر درباره اسم زینب , شعر در وصف اسم زینب

ز جیب ناز خطش سر برون نمی آرد

ز بسکه عهد بخلوتگه حیا بسته است

شعر اسم سایه , شعر در مورد اسم سایه , شعر درباره اسم سایه , شعر در وصف اسم سایه

شعر حیا از پروانه نجاتی

شعر اسم زهره , شعر در مورد اسم زهره , شعر درباره اسم زهره , شعر در وصف اسم زهره

تهمت کش ابرام شد افراط ندامت

عبرت عرقی کرد کزین بزم حیا رفت

شعر اسم ریحانه , شعر در مورد اسم ریحانه , شعر درباره اسم ریحانه , شعر در وصف اسم ریحانه

شعر حیاط

شعر اسم ستاره , شعر در مورد اسم ستاره , شعر درباره اسم ستاره , شعر در وصف اسم ستاره

از حیا نبود اگر آئینه ات پوشد نمد

چشم پوشیدن زخوب و زشت تشریف حیاست

شعر اسم سیما , شعر در مورد اسم سیما , شعر درباره اسم سیما , شعر در وصف اسم سیما

شعر حیات

شعر اردبیل , شعر در مورد اردبیل , شعر درباره اردبیل , شعر در وصف اردبیل

حیا زکف ندهد دامن ادب (بیدل)

گرفتن گهر از مشت آب دشوار است

شعر اسم سعید , شعر در مورد اسم سعید , شعر درباره اسم سعید , شعر در وصف اسم سعید

شعر حیاط خلوت

شعر اسم زهرا , شعر در مورد اسم زهرا , شعر درباره اسم زهرا , شعر در وصف اسم زهرا

هر کرا سررشته وضع حیا باشد بدست

میتواند چون نگه در دیده بینا نشست

شعر اسم رها , شعر در مورد اسم رها , شعر درباره اسم رها , شعر در وصف اسم رها

شعر حیاط خانه ما

شعر اسم رعنا , شعر در مورد اسم رعنا , شعر درباره اسم رعنا , شعر در وصف اسم رعنا

عرق ساز حیا از جبهه ات نازد گر دارد

به شبنم داده خورشیدی گهر پرداز پروینت

شعر اسم زری , شعر در مورد اسم زری , شعر درباره اسم زری , شعر در وصف اسم زری

شعر حیا و شرم

شعر اسم رضا , شعر در مورد اسم رضا , شعر درباره اسم رضا , شعر در وصف اسم رضا

نهفت راه تلاشم عرق فشانی شرم

گل است خاک دو عالم زبس حیا اینجاست

شعر هفته بسیج , شعر در مورد هفته بسیج , شعر درباره هفته بسیج , شعر در وصف هفته بسیج

شعر حیاط خانه

شعر اجل , شعر در مورد اجل , شعر درباره اجل , شعر در وصف اجل

ادب سنج بیان حرفی ازان لب هر کجا دارد

خرام موج گوهر پا بدامان حیا دارد

شعر اسم رامین , شعر در مورد اسم رامین , شعر درباره اسم رامین , شعر در وصف اسم رامین

شعر حیاط خانه پدری

شعر ایمان , شعر در مورد ایمان , شعر درباره ایمان , شعر در وصف ایمان

نظرها ذره خورشید حسن اندای حیا رحمی

مگردان محرم آن جلوه آغوش نهالی را

شعر اسم رضوان , شعر در مورد اسم رضوان , شعر درباره اسم رضوان , شعر در وصف اسم رضوان

شعر درباره حیاط خانه

شعر اسم ژاله , شعر در مورد اسم ژاله , شعر درباره اسم ژاله , شعر در وصف اسم ژاله

بگلشنی که حیا شبنم بهار تو بود گداخت

آینه چندانکه شد چمن مهتاب

شعر اسم یکتا , شعر در مورد اسم یکتا , شعر درباره اسم یکتا , شعر در وصف اسم یکتا

شعر در مورد حیاط خانه

شعر اسم سینا , شعر در مورد اسم سینا , شعر درباره اسم سینا , شعر در وصف اسم سینا

از قماش بد و نیک دو جهان بیخبرم

چون حیا پیرهن ما نظر دوخته است

شعر اسم یگانه , شعر در مورد اسم یگانه , شعر درباره اسم یگانه , شعر در وصف اسم یگانه

شعر درمورد حیاط خانه ما

شعر اسم صبا , شعر در مورد اسم صبا , شعر درباره اسم صبا , شعر در وصف اسم صبا

بهر جبین که بوی سطری از کتاب حیا

زنقطه عرقم دارد انتخاب حیا

شعر اسم صدف , شعر در مورد اسم صدف , شعر درباره اسم صدف , شعر در وصف اسم صدف

متن شعر حیا از پروانه نجاتی

شعر تنفر , شعر در مورد تنفر , شعر درباره تنفر , شعر در وصف تنفر

عرق زطینت ما هیچ کم نشد (بیدل)

نشسته ایم چو شبنم در آفتاب حیا

شعر اذیت , شعر در مورد اذیت , شعر درباره اذیت , شعر در وصف اذیت

دانلود شعر حیا از پروانه نجاتی

شعر اسم شراره , شعر در مورد اسم شراره , شعر درباره اسم شراره , شعر در وصف اسم شراره

جز حیا نمی باشد جوهر کرم (بیدل)

هرچه ریزشی دارد سرفگنده می ریزد

شعر با ق , مشاعره با ق , شعر با حرف قاف , شعر با ق شروع شه

شعر حدیث حیا از پروانه نجاتی

شعر با ن , مشاعره با ن , شعر با حرف نون , شعر با ن شروع شه

هر جا عدم بتهمت هستی رسیده است

باید حیا بلوح جبینم رقم کند

شعر اسم یلدا , شعر در مورد اسم یلدا , شعر درباره اسم یلدا , شعر در وصف اسم یلدا

شعر حیا پروانه نجاتی

شعر با ف , مشاعره با ف , شعر با حرف ف , شعر با ف شروع شه

در محفلی که احباب چون و چرا فروشند

مگشا زبان که شاید آنجا حیا نباشد

شعر با ک , مشاعره با ک , شعر با حرف کاف , شعر با ک شروع شه

متن شعر حیا پروانه نجاتی

شعر اسم شادی , شعر در مورد اسم شادی , شعر درباره اسم شادی , شعر در وصف اسم شادی

قامت خم کز حیا سوی زمین رو میکند

فهم میخواهد اشارتهای ابرو میکند

شعر با ث , مشاعره با ث , شعر با حرف ث , شعر با ث شروع شه

شعر حیاط مدرسه

شعر با و , مشاعره با و , شعر با حرف واو , شعر با و شروع شه

زهوس قماشی سیم و زر بجنون قبای حیا مدر

که تکلفات لباسها بحضور ژنده نمیرسد

شعر با ه , مشاعره با ه , شعر با حرف ه , شعر با ه شروع شه

شعر حیاط قدیمی

شعر سرو , شعر در مورد سرو , شعر درباره سرو , شعر در وصف سرو

بحدیقه که تبسمت فگند بساط شگفتگی

مگر از حیا عرقی کند که رسد بخنده دعای گل

شعر با ل , مشاعره با ل , شعر با حرف لام , شعر با ل شروع شه

شعر حیاط خونه

شعر با گ , مشاعره با گ , شعر با حرف گاف , شعر با گ شروع شه

مزن ای بیخبر لاف محبت

مبادا آب گردد از حیا دل

شعر اسم شقایق , شعر در مورد اسم شقایق , شعر درباره اسم شقایق , شعر در وصف اسم شقایق

شعر حیاط وحش

شعر اسم وحید , شعر در مورد اسم وحید , شعر درباره اسم وحید , شعر در وصف اسم وحید

نرگس طلبد شیوه چشم تو زهی چشم

مسکین خبرش از سر و در دیده حیا نیست

شعر اسم شهلا , شعر در مورد اسم شهلا , شعر درباره اسم شهلا , شعر در وصف اسم شهلا

شعر حیات وحش

شعر اسم یاسمن , شعر در مورد اسم یاسمن , شعر درباره اسم یاسمن , شعر در وصف اسم یاسمن

چشم خواجو چو سر طبله در بگشاید

از حیا آب کند گوهر عمانی را

شعر اسم پریا , شعر در مورد اسم پریا , شعر درباره اسم پریا , شعر در وصف اسم پریا

شعر حیات خلوت

شعر اسم یاسمین , شعر در مورد اسم یاسمین , شعر درباره اسم یاسمین , شعر در وصف اسم یاسمین

در باغ سرو را ز حیا پای در گلست

از اعتدال قد چو سرو روان ما

شعر اسم پروین , شعر در مورد اسم پروین , شعر درباره اسم پروین , شعر در وصف اسم پروین

شعر حیات طیبه

شعر اسم پونه , شعر در مورد اسم پونه , شعر درباره اسم پونه , شعر در وصف اسم پونه

در دیده خورشید چو یک ذره حیا نیست

آید بسر بام تو از راه وقاحت

شعر اسم بیتا , شعر در مورد اسم بیتا , شعر درباره اسم بیتا , شعر در وصف اسم بیتا

شعر حیات کودکی

شعر اسم فریبا , شعر در مورد اسم فریبا , شعر درباره اسم فریبا , شعر در وصف اسم فریبا

پیش لؤلؤی سرشکم ز حیا آب شود

در ناسفته که در جوف صدف مکنونست

شعر زلزله , شعر در مورد زلزله , شعر درباره زلزله , شعر در وصف زلزله

شعر حیات عاشقانه

شعر اسم غزال , شعر در مورد اسم غزال , شعر درباره اسم غزال , شعر در وصف اسم غزال

ای فدای قامتت هر سرو بستانی که هست

در حیا از چشم من هر ابر نیسانی که هست

شعر با چ , مشاعره با چ , شعر با حرف چ , شعر با چ شروع شه

حیاه شعر

شعر یتیم , شعر در مورد یتیم , شعر درباره یتیم , شعر در وصف یتیم

چون شود یاقوت لؤلؤ پرورت گوهرفشان

آب گردد از حیا هر گوهر کانی که هست

شعر با ز , مشاعره با ز , شعر با حرف ز , شعر با ز شروع شه

شعر آب حیات

شعر با ر , مشاعره با ر , شعر با حرف ر , شعر با ر شروع شه

پیش طوفان سرشکم ز حیا آب شود

ابر گرینده که بر ساحل عمان گذرد

شعر با س , مشاعره با س , شعر با حرف سین , شعر با س شروع شه

معنی شعر حیات گیبی

شعر با ج , مشاعره با ج , شعر با حرف جیم , شعر با ج شروع شه

ماه من دوش سر از جیب ملاحت برکرد

روز روشن ز حیا چادر شب برسر کرد

شعر ساقی , شعر در مورد ساقی , شعر درباره ساقی , شعر در وصف ساقی

شعر آب حیاتم دادند

شعر با خ , مشاعره با خ , شعر با حرف خ , شعر با خ شروع شه

نزد طوفان سرشکش بین که ابر نوبهار

از حیا آب دهن بر روی عمان افکند

شعر تنبلی , شعر در مورد تنبلی , شعر درباره تنبلی , شعر در وصف تنبلی

شعر در مورد حیا و شرم

شعر با ش , مشاعره با ش , شعر با حرف شین , شعر با ش شروع شه

چو تو برخیزی و از ناز خرامان گردی

سرو برطرف گلستان ز حیا بنشیند

شعر انگور , شعر در مورد انگور , شعر درباره انگور , شعر در وصف انگور

شعر درباره شرم و حیا

شعر ارتش , شعر در مورد ارتش , شعر درباره ارتش , شعر در وصف ارتش

چشم خواجو چو سر درج گهر بگشاید

از حیا آب شود رسته در عدنی

شعر ظهور حضرت مهدی , شعر در مورد ظهور حضرت مهدی , شعر درباره ظهور حضرت مهدی , شعر در وصف ظهور حضرت مهدی

شعر در مورد حیا

شعر عنکبوت , شعر در مورد عنکبوت , شعر درباره عنکبوت , شعر در وصف عنکبوت

چو من بمیرم اگر ابر را حیا باشد

بجای آب کند خاک من بخون معجون

شعر سخاوت , شعر در مورد سخاوت , شعر درباره سخاوت , شعر در وصف سخاوت

شعر در مورد حیا و عفت

شعر بیماری , شعر در مورد بیماری , شعر درباره بیماری , شعر در وصف بیماری

زقطرگی بدر خجلت گهر زده ایم

جبین بی نم ما ساخت با سراب حیا

شعر بغض , شعر در مورد بغض , شعر درباره بغض , شعر در وصف بغض

شعر در مورد حیاط

شعر احساس , شعر در مورد احساس , شعر درباره احساس , شعر در وصف احساس

زخواب جستم و چشمی بخویش نکشودم

بروی من که فشاند اینقدر گلاب حیا

شعر اسم نفس , شعر در مورد اسم نفس , شعر درباره اسم نفس , شعر در وصف اسم نفس

شعر در مورد حیا و شرم

شعر تبریک تولد , شعر در مورد تبریک تولد , شعر درباره تبریک تولد , شعر در وصف تبریک تولد

از حیا حسن جاودان ماند

عرق شرم آب حیوان است

شعر در مورد حیا

گلچین زیباترین شعر در مورد مادر

شعر در مورد مادر

شعر در مورد مادر,شعر در مورد مادر فوت شده,شعر در مورد مادربزرگ,شعر در مورد مادر از فریدون مشیری,شعر در مورد مادر شهید,شعر در مورد مادر و پدر,شعر در مورد مادر شوهر,شعر در مورد مادر زن,شعر در مورد مادر برای سنگ قبر,شعر در مورد مادر از دست رفته,شعر درباره مادر فوت شده,دانلود شعر در مورد مادر فوت شده,شعر نو در مورد مادر بزرگ,شعر مورد مادر بزرگ,شعری در مورد مادر بزرگ,شعر در مورد فوت مادر بزرگ,شعر در مورد مرگ مادربزرگ,شعر زیبا در مورد مادربزرگ,شعری زیبا در مورد مادربزرگ,شعر در مورد پدربزرگ و مادربزرگ,شعر درباره مادربزرگ,شعر در مورد مادر شهید,شعر درباره مادر شهید,شعر در مورد مادر شهدا,شعری درباره مادر شهید,شعری در مورد مادر و پدر,شعر در باره مادر و پدر,شعر کوتاه در مورد مادر و پدر,شعر در مورد مادر پدر,شعر در مورد پدر و مادر کودکانه,شعری در مورد پدر و مادر,شعر در مورد پدرو مادر,شعر درباره ی مادر و پدر,شعر طنز در مورد مادر شوهر,شعر درباره مادر شوهر,شعر طنز درباره مادر شوهر,شعری در مورد مادر شوهر,شعر در باره مادر زن,شعر طنز در مورد مادر زن,شعر در مورد مادر و زن,شعر در مورد روز مادر و زن,شعر طنز درباره مادر زن,شعر در مورد مادر برای سنگ قبر,شعر در مورد مادر روی سنگ قبر,شعر درباره مادر برای سنگ قبر,شعر در مورد مادر بر روی سنگ قبر,شعر در مورد سنگ قبر مادر,شعری در مورد مادر از دست رفته,شعر درباره مادر از دست رفته,شعر درباره ی مادر از دست رفته,شعر در مورد پدر و مادر از دست رفته,شعر مادر,شعر مادربزرگ,شعر مادرانه,شعر مادرم می آید,شعر مادر پرستار دلم,شعر مادر سعدی,شعر مادر ایرج میرزا,شعر مادر فاضل نظری,شعر مادر کوتاه,شعر مادر برای سنگ قبر,شعر مادربزرگ حسین پناهی,شعر مادربزرگ و پدربزرگ,شعر نو مادر بزرگ,شعر خونه مادربزرگه,شعر خونه مادربزرگه 2013,شعر خونه مادر بزرگ,شعر برای مادر بزرگ,شعر خانه مادربزرگ,شعر مرگ مادربزرگ,شعر مادرانه کوتاه,شعر آهنگ مادرانه,شعر های مادرانه,متن شعر مادرانه,شعر سریال مادرانه,شعر عشق مادرانه,شعر فیلم مادرانه,شعر حس مادرانه,شعر های مادرانه,شعر مادر پرستار دلم اپارات,دانلود شعر مادر پرستار دلم,متن شعر مادر پرستار دلم,خواننده شعر مادر پرستار دلم,شعر مادر از زبان سعدی,شعر مادر از ایرج میرزا,شعر قلب مادر ایرج میرزا,دانلود شعر مادر ایرج میرزا,شعر برای مادر ایرج میرزا,شعر ایرج میرزا درباره مادر,شعر فاضل نظری برای مادر,شعر فاضل نظری درباره مادر,شعر درباره مادر از فاضل نظری,شعر فاضل نظری در مورد مادر,شعر های کوتاه مادر,شعر در سوگ مادر کوتاه,شعر کوتاه مادر بزرگ,شعر نو کوتاه مادر,شعر زیبا و کوتاه مادر,شعر درباره مادر برای سنگ قبر,شعر مادر برای روی سنگ قبر,زیباترین شعر مادر برای سنگ قبر,شعر مادر سنگ قبر,شعر در وصف مادر برای سنگ قبر,شعر در مورد مادر برای سنگ قبر,شعر مادر روی سنگ قبر,شعر مادر جهت سنگ قبر,شعر مادر واسه سنگ قبر

شعر در مورد مادر

در این مطلب سعی شده است که حدود 100 شعر زیبا از زیباترین اشعار زیبا در مورد مادر را برایتان تهیه کنیم.امیدواریم که این اشعار مورد توجه شما قرار گیرد

شعر در مورد مادر

مادر  بهشت  من  همه  آغوش گرم تست

گوئی   سرم    هنوز   به  بالین  نرم تست

مادرحیات با تو بهشت است و خرّم  است

ور  بی  تو بود  هر دو جهانش جهنّم است

ما را عواطف این همه  از شیر  مادر  است

این رقّتی که دردل وشوری که درسراست

اغلب  کسان  که پرده حــــرمت دریده اند

در کودکی محبّت مــــادر  ندیده اند

امروز   هستیم  به  امید  دعـــــای تست

فردا کلید باغ بهشتم رضای تست

شعر در مورد مادر فوت شده

قسم برجامه ی پاکی که از عشقت به تن کردم

که تا جان دربدن دارم فراموشت نخواهم کرد

شعر در مورد مادربزرگ

زیبا ترین کلمه برلب های بشریت کلمه«مادر» وزیبا ترین آوا،

آوای«مادرم» است.این کلمه آکنده از عشق و امید است،

کلمه شیرین و مهر انگیز که از اعماق قلب بر می خیزد

وزیبائی است.مادر همه چیز ماست

مادر آن روح جاودانی است که

لبریز از عشق و

زیبائی است

شعر در مورد مادر از فریدون مشیری

زنم از دیده بر دل روی مادر

منم مست کمان ابــروی مادر

گل از خجلت نقابی بر رخش زد

چو آمد عطر مشکین بــوی مادر

شعر در مورد مادر شهید

زنم از دیده بر دل روی مادر / منم مست کمان ابــروی مادر

گل از خجلت نقابی بر رخش زد / چو آمد عطر مشکین بــوی مادر . . .

روزت مبارک ای بهترین و برترین

شعر در مورد مادر و پدر

مادرم مرغ دلم پر می‌کشد اندر هوایت

آرام جان باز آ که من مشتاق آن خندیدنت

به ماتمت من مانده‌ام با صد هزاران آرزو

آغوش باز مضطرب در حسرت بوییدنت

شعر در مورد مادر شوهر

مرا آن روز شادی بود در سر

که سر می‌بود بر زانوی مادر

چراغ خانه‌ی ما گشته خاموش

که مادر نیست اندر خانه دیگر

شعر در مورد مادر زن

آینه‌ی صدق و صفا مادر است

اسوه‌ی تقوا و وفا مادر است

ای که دلت خانه‌ی عشق خداست

حجت آیات خدا مادر است

شعر در مورد مادر برای سنگ قبر

تو رها و ما اسیران ز غم تو گوشه‌گیران

همه ما به دام مانده، تو ز بند رسته مادر

شعر در مورد مادر از دست رفته

مادر نمــای قــدرت دنیـــای خلقـــت است

مادر به مـا ز ایــزد یکتــا فضیـــلت است

فـردوس را بــــه زیر قدمهـــاش مانده رب

کـو را مقــام، بعــد خـــدا در عبـادت است

شعر درباره مادر فوت شده

تو نمایانگر الطاف خدایی مادر

مروه و حج و صفایی مادر

زیر پای تو بهشت است بهشت

باز هم طفل توام ،هرچه کردم ، چه زیبا و چه زشت

دانلود شعر در مورد مادر فوت شده

بهترین بخش بچه بودن زمانی بود

که روی کاناپه خوابمان میبرد

و فردا به صورت جادویی ، روی تخت بیدار میشدیم !

مادرم روزت مبارک

شعر نو در مورد مادر بزرگ

به پاس آن همه مهر و وفایت

حقیر است این محبت‌ها برایت

ندیدم در جهان بهتر ز مادر

سر و جانم همه بادا فدایت 

شعر مورد مادر بزرگ

مادر ای مظهر دوستی و مهربانی و فداکاری،

ای عزیز رنج‌کشیده‌ای که تا آخرین لحظه به عزت و احترام عزیزانت می‌اندیشیدی،

ای سبز جاودانی و مصداق عینی فداکاری،

روحت شاد

شعری در مورد مادر بزرگ

همه روح، خسته مادر، همه دل شکسته مادر

همه تن تکیده مادر، همه رگ گسسته مادر

شعر در مورد فوت مادر بزرگ

تا دیده ام به روی جهان باز شد، زشوق

لبخند مهربان تو جا در تنم دمید

فریاد حاجتم چو برون آمد از گلو

دست نوازش تو به فریاد من رسید

شعر در مورد مرگ مادربزرگ

مادر تابلوی آفریدگار است . تار و پود روح مادر را از مهربانی بافته اند.

عشق مادر هدیه بزرگ خدا به انسان. پس قدر این هدیه بزرگو ار را بدانیم .

شعر در مورد مادر , شعر در مورد مادر فوت شده , شعر در مورد مادر بزرگ , شعر در مورد مادرم

شعر زیبا در مورد مادربزرگ

دنیا به کام تلخ من امشب عسل شده است

شیرین شده است و ماحصلش این غزل شده است

تاثیر مهر مادریت بوده بر زبان

این واژه ها اگر به تغزل بدل شده است

روز مادر مبارک

شعری زیبا در مورد مادربزرگ

مادر ای معنی ایثار، تو گل باغ خدایی

توی روزگار غربت با غم دل آشنایی

می‌نویسم از سر خط، مادر ای معنی بودن

می‌نویسم تا همیشه، تویی لایق ستودن

شعر در مورد پدربزرگ و مادربزرگ

نبودنِ تو

فقط نبودنِ تو نیست

نبودنِ خیلی چیزهاست…

کلاه روی سرمان نمی‌ایستد!

شعر نمی‌چسبد…

پول در جیب‌مان دوام نمی‌آورد!

نمک از نان رفته!!!

خنکی از آب………….

” ما بی‌تو فقیر شده‌ایم ” مادر …. 

شعر درباره مادربزرگ

دم رفتن است باری نظری که تا ببینی

که چگونه خانه بی تو، به عزا نشسته مادر

سفری است اینکه میلش نبود به بازگشتی

همه رو به بی‌نهایت سفرت خجسته مادر

شعر در مورد مادر شهید

حدیث از خــــــــــــــاتم پیغمبـــران است         که جنّت  زیر  پـــــــــای مادران است

بزن  بر پای مــــــــــــــادر بوسه از شوق         که   خاک پــــــای او رشک جنان است

گرچه در  عالم  پد ر دارد  مقامی ارجمند         لیکن افزون ازپدر قدر ومقام مادر است

مادر   دانا   کند    فرزند   دانــــــــا تربیت         هرکه برهرجا رسدازاهتمام مادر است

شعر درباره مادر شهید

هر لحظه در برابر من اشک ریختی

از چشم پر ملال تو خواندم شکایتی

بیچاره من، که به همه ی اشکهای تو

هرگز نداشت راه گناهم نهایتی

شعر در مورد مادر شهدا

روز مادر

بر مادرانی که تن فرزندانشان

ذره ذره خاک وطن شدند

مبارک باد

شعری درباره مادر شهید

می‌دانی…

بعضی‌ها را هر چه قدر بخوانی…خسته نمی‌شوی!

بعضی‌ها را هر چه قدر گوش دهی…عادت نمی‌شوند!

بعضی‌ها هرچه تکرار شوند… باز بکر هستند و دست‌نخورده!

دیده‌ای؟

شنیده‌ای؟

بعضی‌ها بی نهایتند!

مثل مادر…

شعری در مورد مادر و پدر

گفتم چسان زبانم، از مدح تو برآید

گفتا تو مدح زن را، برگو که خوش‌تر آید

گفتم مقام شامخ، از بهر توست مادر

گفتا شرافتم از، دخت پیمبر آید

گفتم تو آیتی از، آیات ذوالجلالی

گفتا همین که گفتی، زهرا به خاطر آید

گفتم که لفظ مادر، زیباترین کلام است

گفتا که واژه‌ی آن، چون تاج بر سر آید

گفتم بهشت و جنت، باشد به زیر پایت

گفتا که این صفت از، زهرای اطهر آید

گفتم شمیم بویت، چون لاله‌ی بهاری است

گفتا شمیم زهرا، چون عود و عنبر آید 

شعر در باره مادر و پدر

گفتند به تارک دو عالم بنموده به خط زر مصوّر

گنجی نبود به ارج و قیمت همپایه‌ی تار موی مادر

خورشید به کُرنش است وکوکب بر مژّه نشانده ژاله، شاید

رخ تازه کند ز شمس رویش، اکران جهان شود منوّر

از مصدر جان خویش بنمود در مصرع ناسپاس ما جود

آن لولو نُه صدف که در حُسن، هیچش نبود به دهر همبر

بس سوخت و بزم جان بیفروخت، بس توخت به دیده رنج و تاوید

حاصل چه که زین نهال نوبر، ملحوظ نشد ز سایه یکسر

این خسرو ناشناس کز دوست بر زیر قدم گرفته مینـو

در شأن و کنار یار عمریست بنهاده ز غم سریر و افسر

یارب همه گلبنش پر از گل، یارب همه دولتش معمّر

از جام فرح لبش مهنّا، مملوک به جنّتش میسّر

میخواه که در نفاح جعدش دلفان بکند هزار اوراد

از نام بلند او سراید اطراف سخن به عود و عنبر

شعر کوتاه در مورد مادر و پدر

مادر

نمیتوانم کلامی در مورد اش بنویسم و عاجزم

فقط از خداوند میخواهم که

خـدایا بالاتر از بهشت هم داری..؟

برای زیر پای مــــــــادرم می خواهم

روز مادر مبارک

شعر در مورد مادر پدر

بوی بهشت می دهد دست دعای مادرم

سجده پس از خدا برم بر کف پای مادرم

اتش پاک عشق را دامن شوق می زند

در دل خام-سوز من حمد و نثای مادرم

شعر در مورد پدر و مادر کودکانه

مادر! حضور نام تو در شعر های من

لطف خداست شامل حال غزل شده است

غیر از تو جای هیچ کسی نیست در دلم

این مسأله میان من و عشق حل شده است . . .

شعری در مورد پدر و مادر

هر سال منم عبد عطایت مادر

خوشبخت شدم من از دعایت مادر

نوروز که قابلی ندارد بی‌بی

صد عید، الهی به فدایت مادر

شعر در مورد پدرو مادر

مادرمادر، دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا.

آن‌گاه که مادر، گهواره را تکان می‌دهد ، عرش خدا به لرزه درمی‌آید.

و همه‌ی فرشتگان سکوت می‌کنند تا زیباترین سمفونیِ هستی را بشنوند:

لالایی مادر

شعر درباره ی مادر و پدر

مادر! درستایش دنیای پرمهرت ، ترانه ای از اخلاص خواهم سرود

و گلدسته ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت.

شکوه عشق را در زمزمه های مادرانه ات می یابم

و انگیزه خلقت را از قلب پر مهرت می خوانم.

شعر طنز در مورد مادر شوهر

مادر، بوسه بر دستان خسته تو جانم را زنده می کند

و دیدار تو عشق را در دلم به ارمغان می آورد.

ایمانم از دعای توست و خدایم را از زبان تو شناخته ام ،

عبادت را تو به من آموخته ای ، مادر ! ای الهه مهر.

تو گلی خوشبو از بهشت خدایی که گلخانه دلم از عطر تو سرشار است ،

از تبار فاطمه ای و گویی وجود تو را با مهر فاطمه سرشته اند

پس همیشه دعایم کن چرا که دعایت سرمایه فردای من است.

مادرم ! به پاس آنچه به من داده ای ،

به ستایش محبتهای بی اندازه ات ،

و به وسعت همه خوبیهایت دوستت دارم.

شعر درباره مادر شوهر

مادر خوبم  ، روزت مبارک

به تو سلام می کنم، تا خانه عروجم با دعای تو بنا شود

و دلم در آسمان آبی مهرت رها شود

روزت خجسته، لبانت پر ز خنده و دلت شاداب و سرزنده باد . . .

شعر طنز درباره مادر شوهر

تمام عالم امکان فدایت ای مادر

تمام عمر میکنم دعایت ای مادر

تمام روزی من از دعای خیر تو بود

وحاضرم که دهم جان برایت ای مادر

شعری در مورد مادر شوهر

من زاده شدم به عشق مادر / پرورده شدم به عشق مادر

در دامن او شدم چنین نور / پیوسته شدم به عشق مادر . . .

شعر در باره مادر زن

مادر که برود نظم خانه به هم می‌ریزد …

علی نجف …

حسن بقیع …

حسین کربلا …

زینب دمشق …

.

.

.

و مهدی را نمیدانم کجا بیابم …

فرارسیدن ایام فاطمیه تسلیت.

شعر طنز در مورد مادر زن

مرا به کعبه چه حاجت؟

طواف می‌کنم “مادرم” را،

که برای لمس دستانش هم باید وضو گرفت …

شعر در مورد مادر و زن

روزگار من چه صفایی داشت

وقتی مادر صبح ها سفره ای می ذاشت

قلبم از احساس گفتنی ها داشت

وقتی مادر پیشم قدم بر می داشت

به خدا مادر بی تو غمگینم

خاک دلتنگی بستر سینم

به خدا مادر بی تو بی احساس

نا امیدی راهیه فرداس

بین ما دریا ، بین ما دوری

بین ما تقدیر، سخت و مجبوری

در دل شبها مادر، من تورا جویم

تا کشی با عشق ناز دستی بر رویم

به خدا مادر بی تو غمگینم

خاک دلتنگی بستر سینم

به خدا مادر بی تو بی احساس

نا امیدی راهیه فرداس

میگم تو که هنوز کنارمی

غم جدایی از چشاشو نداری

بشین پاشو هزار دفعه شکر خدا کن

مقدسه خاک پاش ، مهر دعاس

مقدسه خاک پاش ، مهر دعاس

دوستت دارم مادر………. 

شعر در مورد روز مادر و زن

مادر ، تک‌واژه‌ای‌ست زیبا

مادر ، عین زیبایی‌ست و البته که زیباتر از زیبایی چیزی نیست

قلب بزرگ خدا در سینه‌ی مادران می‌تپد

مادر ، دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا

آن‌گاه که مادر، گهواره را تکان می‌دهد

شعر طنز درباره مادر زن

ای مادر مقدس و ای مهربان من

ای روشنی قلب من و دیده گان من

عشق و صفا و مهرومحبت نشان تست

ای پرتو امید به دل ناتوان من

شعر در مورد مادر برای سنگ قبر

فوق العاده ترین نمونه ای از عشق در زندگی من

“وقتی که ۴ سیب داشتیم و ما ۵ نفر بودیم

مادرم گفت:

“من سیب دوست ندارم”

(بوعلی سینا)

شعر در مورد مادر روی سنگ قبر

وقتی غم روی دلت سنگینی می‌کند، می‌خزی کنار مادر و برایش آه می‌کشی و او آهت را به جان می‌خرد و آرامت می‌کند.وقتی شادی و مرغ دلت خنده سر می‌دهد، می‌روی پیش مادر و با آب و تاب برایش از شادی‌ات می‌گویی و او خنده‌ات را به جان می‌خرد و خوشحال‌تر از تو دهانش به خنده باز می‌شود. رفیق بی‌کلک، مادر را چه خوب گفته‌اند. نه در غمش غل و غش دارد و نه در خوشحالی‌اش؛ مهر می‌جوشد از اندام مادر.یادت هست بچه که بودی دلت می‌خواست الکی هم که شده بهانه‌بگیری و قطره اشکی به چشمت بیاوری که کسی نگاهت کند؟ اگر کسی توجهی به تو نداشت، ولی مادر دوان‌دوان می‌رسید و آن قطره اشک نمایشی را از کنار چشمت می‌چید و انگشتی لای موهایت می‌انداخت و نازت را می‌خرید. خوش به حال آنها که مادر دارند، مادر! خدا نگهت دارد.

شعر درباره مادر برای سنگ قبر

روزهایی که بی مادرم شروع شد، اصلا نمی‌ارزد به شب برسانم.

مادرجان، اگر یادم می‌آمد آن زانوان همیشه رنجورت، آن دل همیشه نگرانت، آن چشمان همیشه مضطرب و قد خمیده‌ات را، هرگز صدایم را بلند نمی‌کردم.

بوسه بر دست پدر واجب است، اما بوسه بر پای مادر واجب‌تر.

هر انسانی عطری خاص دارد! گاهی برخی، عجیب بوی خدا می‌دهند، مثل مادر.

شعر در مورد مادر بر روی سنگ قبر

میشــــه اسـم پاکتو

رو دل خـــــدا نوشت

میشه با تو پر کشید

تــــوی راه سرنوشت

میشـــه با عطـر تنت

تا خــــود خـدا رسید

میشــه چشــم نازتو

رو تن گلهــــا کـشید

مادرم جـــــونم فـدات

برم قــــربــون چشات

تو اگــــــــه نگام کنی

جون میدم واس نگات 

شعر در مورد سنگ قبر مادر

مادر قسم بجان عزیز ات که هیج گاه

یاد شکـــــوه مند تو، از دل نمی رود

تا دامن کفـــــن نکشم زیر پای خاک

نقشی تو هم دمی ز مقابل نمی رود

شعری در مورد مادر از دست رفته

تو گوهری که در کف طفلی فتاده ای

من، ساده لوح کودک گوهر ندیده ام

گاهی بسنگ جهل، گهر را شکسته ام

گاهی بدست خشم بخاکش کشیده ام

شعر درباره مادر از دست رفته

ننگـــــرم در تـــو، در آن دل بنگــرم  / تحفـــه او را آر ، ای جــــان بــــردرم

با تـــو او چــون است ؟ هستم من چنان  / زیـــر پـــــای مــــادران باشــد جنــــان

روز مادر مبارک

شعر درباره ی مادر از دست رفته

معذرت می‌خوام فیثاغورس ….چرا که مادر من سخت‌ترین معادلات است!

معذرت می‌خوام نیوتن …چرا که مادر من راز جاذبه است!

معذرت می‌خوام ادیسون …چرا که مادر من اولین چراغ زندگی من است!

معذرت می‌خوام افلاطون …چرا که این مادر من است که مدینه فاضله قلب من است!

معذرت می‌خوام رومئو… چرا که همه راه‌ها به عشق مادر ختم می‌شود…!

معذرت می‌خوام ژولیت …چرا که مادر عشق من است !

شعر در مورد پدر و مادر از دست رفته

در کوچه‌ی جان همیشه مادر باقی است

دریای محبتش چو کوثر باقی است

در گویش عاشقانه، نام مادر

شعری است که تا ابد به دفتر باقی است

شعر مادر

خاک را پرسیدم

می توانی آیا

دل مادر گردی

آسمانی شوی وخرمن اخترگردی

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

بوستان کم دارم

در دلم گنج نهان کم دارم

این جهان را گفتم

هستی ومکان را گفتم

می توانی آیا

لفظ مادر گردی

همهء رفعت را

همهء عزت را

همهء شوکت را

بهر یک ثانیه بستر گردی

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

آسمان کم دارم

اختران کم دارم

رفعت وشوکت وشان کم دارم

عزت ونام ونشان کم دارم

آنجهان راگفتم

می توانی آیا

لحظه یی دامن مادر باشی

مهد رحمت شوی وسخت معطر باشی

گفت نی نی هرگز

من برای این کار

باغ رنگین جنان کم دارم

آنچه در سینهء مادر بود آن کم دارم 

شعر مادربزرگ

مادر ، تک واژه ایست زیبا

مادر ، عین زیبایی‌ست و البته که زیباتر از زیبایی چیزی نیست

قلب بزرگ خدا در سینه‌ی مادران می‌تپد

مادر ، دستی بر گهواره دارد و دستی در دست خدا

آن‌گاه که مادر، گهواره را تکان می‌دهد 

شعر مادرانه

تقدیم به آنی که بهشت زیر پایش

که مهریش تا ابد در دلم جای دارد

تو بهترین گل ، میان شهر گلهایی

تو رنک آفتابی ، شب که می رسد

مسل ستاره گوییا مهتابی ، مادر خوبم

روزت مبارک

شعر مادرم می آید

الهی من بمیرم جایِ مادر

به چشمانم بمالم پایِ مادر

بیاد لای لایِ بچگی ها

منم با هی هیِ هیهای مادر

شعر مادر پرستار دلم

مادر

ای باغبان هستی من

گاهِ روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند

و گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد . . .

روزت مبارک

شعر مادر سعدی

وقتی به جای کلاغ در آن بازی کودکانه، گفتم: مامان پـر،

خندیدی و گفتی: «من که پر ندارم»

بزرگتر که شدم فهمیدم، تو هم پر داشتی …

به یاد مادرهای عزیزی که دیگه پیشمون نیستن …

شعر مادر ایرج میرزا

پسر رو قدر مادر دان که دایم

کشد رنج پسر بیچاره مادر

برو بیش از پدر خواهش که خواهد

تو را بیش از پدر بیچاره مادر

زجان محبوب تر دارش که دارد

زجان محبوب تر بیچاره مادر

از این پهلو به آن پهلو نغلتد

شب از بیم خطر بیچاره مادر

نگهداری کند نه ماه و نه روز

تو را چون جان به بر بیچاره مادر

به وقت زادن تو مرگ خود را

بگیرد در نظر بیچاره مادر

بشوید کهنه و آراید او را

چو کمتر کارگر بیچاره مادر

تموز و دی تو را ساعت به ساعت

نماید خشک و تر بیچاره مادر

اگر یک عطسه آید از دماغت

پرد هوشش زسر بیچاره مادر

اگر یک سرفه بی جا نمایی

خورد خون جگر بیچاره مادر

برای این که شب راحت  بخوابی

نخوابد تا سحر بیچاره مادر

دو سال از گریه روز و شب تو

نداند خواب و خور بیچاره مادر

چو دندان آوری رنجور گردی

کشد رنج دگر بیچاره مادر

سپس چون پا گرفتی ، تا نیافتی

خورد غم بیشتر بیچاره مادر

تو تا یک مختصر جانی بگیری

کند جان مختصر بیچاره مادر

به مکتب چون روی تا  باز گردی

بود چشمش به در بیچاره مادر

وگر یک ربع ساعت دیر آیی

شود از خود به در  بیچاره مادر

نبیند  هیچکس  زحمت به دنیا

ز مادر بیشتر بیچاره مادر

تمام حا صلش از زحمت این است

که دارد یک پسر بیچاره مادر

شعر مادر فاضل نظری

سایه لطف خدایی مادر

معنی عشق و وفایی مادر

شعر من درخور تفسیرت نیست

اوج مهری و صفایی مادر

شعر مادر کوتاه

آدما تا وقتی کوچیکن دوست دارن برای مادرشون هدیه بخرن اما پول ندارن.

وقتی بزرگتر میشن ، پول دارن اما وقت ندارن.

وقتی هم که پیر میشن ، پول دارن وقت هم دارن اما…مادر ندارن …

به سلامتی همه مادرای دنیا

روز مادر مبارک

شعر مادر برای سنگ قبر

کاش مرکز اهدای جوانی هم بود …

آنگاه تمام جوانی‌ام را اهدا می‌کردم به آن زنی که:

تمام جوانی‌اش را پای من گذاشت.

شرمنده‌‌ام “مادر”

شعر مادربزرگ حسین پناهی

وقت کوچ کردن است

کوچ از خود به خدا؛

وقت بخشیدن و صاف کردن دل

پس مرا ببخش؛ اگر با نگاهی یا صدایی یا زبانی بر دلت زخمی انداختم،

شعر مادربزرگ و پدربزرگ

مادر ای معنی ایثار تو گل باغ خدایی

توی روزگار غربت با غم دل آشنایی

مینویسم از سر خط ای معنی بودن

منیویسم تا همیشه توی لایق ستودن

شعر نو مادر بزرگ

اى مـادر عـــزیــز کـــه جـان داده اى مــرا

سـهـل است اگر که جان دهم اکنون براى تو

گـر جـان خــویـش هــم ز بــرایـت فـدا کـنم

کـارى بزرگ نیست ، کـه بـاشـد سـزاى تـو

شعر خونه مادربزرگه

مادر اولین زیباترین واقعی ترین و پابرجاترین عشقی است

که انسان ها تجربه میکنند

مادر عزیزم روزت مبارک . . .

شعر خونه مادربزرگه 2017

الهی من بمیرم جای مادر

به چشمانم بمالم پای مادر

به یاد لای‌لای بچگی‌ها

منم با هی‌هی هیهای مادر

به یاد زحمت بسیار بابا

ببوسم دست بی‌همتای مادر

شعر خونه مادر بزرگ

کاش از قلبم به قبرش راه داشت

کاش زهرا هم زیارتگاه داشت

شعر برای مادر بزرگ

 دنیای کودکی ام سرشار از طنین دل انگیز توست

تمام خاطرات کودکی ام را خط به خط با نام تو نوشته امو همیشه تورا می ستایم.

شعر خانه مادربزرگ

مادر! در ستایش دنیای پرمهرت ، ترانه ای از اخلاص خواهم سرود

و گلدسته ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت.

روزت مبارک 

شعر مرگ مادربزرگ

هنوز هم در پی گذشت سالها تن خسته من

گرمی نوازش تورا می خواهد.

دوستت دارم مادر 

شعر مادرانه کوتاه

شد صفحه روزگار تیره

تا دفتر من گشود مادر

از هستی من، نشانه ای نیست

خود بودن من چه بود، مادر

ناموخت مرا زمانه درسی

رندانه ام آزمود، مادر

من در یتیم و گردش چرخ

از دست توام ربود مادر

در دامن روزگارم افکند

از دامن خود چه زود مادر

حالیست مرا که گفتی نیست

گریم همه رود رود مادر

هر روز سپهر سفله داغی

بر داغ دلم فزود مادر

از اختر من شدست گویی

دریای فلک کبود مادر

این ابر منم کز آتش دل

بر چرخ شدم چو دود، مادر

با من همه بخت در ستیزاست

من خاستم، او غنود، مادر

ابریشم بخت من تهی گشت

یکباره ز تار و پود، مادر

این کودک درد آشنا را

ایکاش نزاده بود، مادر

شعریست که در غم تو، فرزند

با خون جگر سرود مادر

شعر آهنگ مادرانه

بعد از خدا ، خدای دل و جان من توئی

من،بنده ای که بار گنه می کشم به دوش

تو، آن فرشته ای که زمهرت سرشته اند

چشم از گناهکاری فرزند خود بپوش.

شعر های مادرانه

برای مادرت یک کاری بکن فردا نه

چند ثانبه دیگر هم نه

چند ساعت بعد هم نه

همین الان ، اگر زنده است… دستش را

اگر به آسمان رفته است …قبرش را

اگر پیشت نیست …یادش را

اگر قهری…چهره اش را

اگر آشتی هستی پایش را…ببوس

مادرم روزت مبارک

متن شعر مادرانه

دانشمندان کشف کرده‌اند که نوزادانی که به اندازه‌‌ی کافی از مهر و محبت مادری بهره نمی‌برند، در بزرگسالی ترسو، پرخاشگر و خشن، و آنهایی که مهر مادری بسیاری را تجربه کرده‌اند، مهربان‌تر، شجاع‌تر و اجتماعی‌تر می‌شوند.

شعر سریال مادرانه

خدایا هرکه هستم هرچه هستم

به یک لحظه فدای مادرم کـــــــــن

شعر عشق مادرانه

قسم بر اولین واژه ی هستی

که عشق ودین ومظهرم تو هستی

قسم بر دیدگانت شمع روشن

که هستی- گلی سرور به گلشن

شعر فیلم مادرانه

مادرم، ای تنها دلیل بودنم

تو تنها ستاره‌ای هستی که در روز و شب می‌درخشی.

ای ستاره‌ی زندگیم، تو را با تمام وجود دوست دارم . . .

روز مادر برتمام مادران از خود گذشته مبارک باد.

شعر حس مادرانه

کاش باشی و بتوان شامه پر کرد از بوی تو،

ای شب‌بوی شب‌های بی‌بوی من.

کجایی ای منِ من؟

کجایی ای من؟

تا جانی دوباره بخشی این من را …

بی تو این من تهی است، هیچ است و پوچ

با تو این من، من است.

آری با توام ای مادرم …

روحت شاد و آرام مادرم …

شعر های مادرانه

کودک که بودم، وقتی‌ زمین می‌خوردم، مادرم مرا می‌بوسید،

تمام دردهایم از یادم می‌رفت…

دیروز زمین خوردم، دردم نیامد،

اما…

به جایش تمام بوسه‌های مادرم به یادم آمد.

شعر مادر پرستار دلم اپارات

در پی گذشت سالها هنوزهم صدای قلب تو

نوازشگر روح خسته من است مادرم . . .

روزت مبارک باد 

دانلود شعر مادر پرستار دلم

به دنیا آمد تا دختر کسی شود، ازدواج کرد تا همدم کسی شود

بچه دار شد تا مادر کسی شود، برای همه کسی شد

اما خودش بیکس ماند

به سلامتی همه مادرا ♥ 

متن شعر مادر پرستار دلم

خدا از خاک عشق تو رو سرشته

فـرســتـاده از آســمـون فـرشته

تـا در آغــوش امـن خـود بـگـیـرم

کـه ایـن یـک ذره جا مثـل بهشته

خواننده شعر مادر پرستار دلم

دلم برای تو تنگ می شود مادر

برای وصف قافیه لنگ می شود مادر

بریدم از عالم و آدم , از این بختم

انگار قلب ثانیه سنگ می شود مادر

شعر مادر از زبان سعدی

میشــــه اسـم پاکتو

رو دل خـــــدا نوشت

میشه با تو پر کشید

تــــوی راه سرنوشت

میشـــه با عطـر تنت

تا خــــود خـدا رسید

میشــه چشــم نازتو

رو تن گلهــــا کـشید

مادرم جـــــونم فـدات

برم قــــربــون چشات

تو اگــــــــه نگام کنی

جون میدم واس نگات

شعر مادر از ایرج میرزا

مادرم

در نگاهت خستگی معنا نداشت

وسعت پاک تو را دریا نداشت

آه ای جاری‌تر از خورشید خوب

کاشکی هرگز نمی‌کردی غروب

شادی روح مادران رفته به آسمان صلوات

شعر قلب مادر ایرج میرزا

هر روشنی طلیعه انوار مادر است

هر بوی گل نمونه گلزار مادر است

آنجا که قدسیان وفا سجده می‌کنند

آن سجده‌گاه قلب وفادار مادر است

دانلود شعر مادر ایرج میرزا

مادر زشیره ی دادی تــــــو شیـــر مــــــــادر

در پـــای نــو جوانت گشتی تـــو پیـر مــــادر

کانون زندگـــانی گـــــرم از محبت تـــــوست

آغوش گــــرم خـــود، از مـــا مگیـر مـــــادر

شعر برای مادر ایرج میرزا

مادر نمــای قــدرت دنیـــای خلقـــت است

مادر به مـا ز ایــزد یکتــا فضیـــلت است

فـردوس را بــــه زیر قدمهـــاش مانده رب

کـو را مقــام، بعــد خـــدا در عبـادت است

شعر ایرج میرزا درباره مادر

یاد دارم کودکی بودم خرد

با صدای گرم مادر

هر صبحدم

در میان بستری نرم و تمیز

می گشودم چشم بر نور سفید

می گشودم دل بر نور امید

یاد دارم سفره خانه ما

بوی سنت می داد

جلوه ای زیبا داشت

از زن ایرانی

جلوه ای از یک شمع

ذره ذره می سوخت

و نداشت پرو ایی

که به آخر برسد

کودکم هوش بدار

قبر مادر اینجاست

جای مادر خالیست

دل من تنگ شده

مادرم دیگر نیست

شعر فاضل نظری برای مادر

دنیا ارزش پا کوبیدن به شکمت را نداشت.

ببخش مرا مادر…

شعر فاضل نظری درباره مادر

به یادت داغ بردل می‌نشانم

ز دیده خون به دامن می‌فشانم

چو نی، گر نالم از سوز جدایی

نیستان را به آتش می‌کشانم 

شعر درباره مادر از فاضل نظری

دستت را هیزم و طناب بریده و زخمی کرده است

قدت را نشاء و خرمن کوبی خم نموده است

حتی یک لحظه در دنیا نیاسودی

عمرت در گشتن و دویدن در جنگل و صحرا تمام شده است

لالالالا، به قربان تن خسته ات

فدای بوی پیراهن مادرم بشوم

به فدایت که مرا در گهواره تاب می دادی

به فدایت که شب ها برایم نمی خوابیدی

برایم تا صبح لالایی می خواندی

به فدایت که برایم آرزوها داشتی

لالا، به فدایت که دلم پر از حسرت و آرزوست

بدون تو دنیا برایم زندان است

به فدایت که کوله باری از هیزم بر پشتت نهادی

به فدایت که دستانت پینه بسته است

یا مشغول نشاء و یا به دنبال دام ها روانه بودی

لالا، چشمم پر از اشک است، به فدایت

تو خوشی دنیای من بودی

خورشید، حتی گوشه دل تو نمی شود

بهار، نیز بنفشه دستانت نخواهد شد

اگر تمام خوشی های دنیا برای من باشد

هرگز ارزش خوابیدن در آغوش گرم مادر را نخواهد داشت

لالا، به فدای غمخوار خودم

به فدایش که اکنون تنش بیمار و رنجور است

شعر فاضل نظری در مورد مادر

نه………….برای مادرت یک کاری بکن

فردا نه

…چند ساعت بعد هم نه

…چند ثانبه دیگر هم نه…

…همین الان

……برای مادرت یک کاری بکن

اگر زنده است دستش را

اگر به آسمان رفته است …قبرش را….

اگر پیشت نیست …یادش را….

اگر قهری…چهره اش را….

اگر آشتی هستی پایش را…

ببوس…….

شعر های کوتاه مادر

دست پر مهر مادر ………….

تنها دستی است که اگر کوتاه از دنیا هم باشد، باز هم از تمام دستها بلندتر است.

شعر در سوگ مادر کوتاه

کیست مادر؟ نقشه ایجاد ما

کیست مادر؟ بانی بنیاد ما

قلب او سرچشمه امید هاست

سینه او مشرق خورشیدهاست

شعر کوتاه مادر بزرگ

آغوش تو ای مادر من بستر ناز است

لالایی شب هات مرا گلشن ساز است

رخسار و وجود تو مرا پیکر مهر است

هم قبله و هم کعبه و هم عشق و نیاز است . . .

مادر روزت مبارک

شعر نو کوتاه مادر

مادر، من هرگز بهشت را زیر پایت ندیدم، زیر پای تو آرزوهایی بود که به خاطر من از آن گذشتی، در آن دنیا حلالم کن. مرا ببخش مادر.

شعر زیبا و کوتاه مادر

به یادت ای چراغ روشن من

زداغ دل بسوزد دامن من

ز بس در دل، گل یادت شکوفاست

گرفته بوی گل، پیراهن من 

شعر درباره مادر برای سنگ قبر

همه شب خواب بینم، خواب دیدار

دلی دارم، دلی بی تاب دیدار

تو خورشیدی و من شبنم چه سازم

نه تاب دوری و نه تاب دیدار 

شعر مادر برای روی سنگ قبر

سری داریم و سودای غم تو

پری داریم و پروای غم تو

غمت از هرچه شادی دلگشاتر

دلی داریم و دریای غم تو 

زیباترین شعر مادر برای سنگ قبر

مادر بر من روزگاران گذشته لیک چه خوشبختم

که دستانم بوی تو را میدهند هنوز

روزت مبارک 

شعر مادر سنگ قبر

مادر ای والاترین رویا ی عشق

مادر ای دلوا پس فردای عشق

مادر ای غمخوار بی همتا ی من

اولین و آخرین معنای عشق

شعر در وصف مادر برای سنگ قبر

مادرم ای بهتر از فصل بهار

مادرم روشن تر از هر چشمه سار

مادرم روزت مبارک ناز من

مادرم تنها تویی آواز من . . .

شعر در مورد مادر برای سنگ قبر

به سلامتی کسی که از غرش شیر نمی‌ترسد اما از آه مادر می‌ترسد.

شعر مادر روی سنگ قبر

 مادر عزیزتر از جانم، بعد از نام خدا تمام زیبایی‌ها در چشمان تو نمایان می‌شود …

تو آرام‌بخش جسم و جانم هستی …

مثل یک روز قشنگ آفتابی به آسمان قلبم تابیدی و آمدی تا گلدان‌های اطلسی باغ دلم مهمان خنده‌های تو شدند …

عاشقانه دوستت دارم …

شعر مادر جهت سنگ قبر

ای آن که تویی صبور خانه ، مادر

ای شمع تویی فروغ خانه ، مادر

ای عطر تو عطر هر بهار است ، مادر

وای (وی) مهر تو در حد کمال است ، مادر

ای نام تو  ملک ،چه بی ریایی ، مادر

هم شاه غم و ملک  وفایی  ، مادر

ای آن که بهشت  بود تو را ، ای مادر

کآن وعده ی اوست ، خدا ، تورا ای مادر

ای افضل و ای سرور و  ای شاه کلیدم ، مادر

زآن لحظه ی کودکی تویی امیدم ، مادر

ای خواب تو بی خواب شده ، هر شب و روز   

زآن لحظه خدا تو را صدا زد ، مادر

این نام تو ، نام توست زآن روز نخست

زآن  دم همه  مبهوت ثنایت ، مادر

شعر مادر واسه سنگ قبر

مادر یک عمر، و نه فقط نُه ماه بار مرا به دوش کشید

حالا بی انصافیست تنها بگویم مادر “روز”ت مبارک!

مادر “عمرت” مبارک…

عکس نوشته زیبا در مورد مادر

شعر در مورد مادر , شعر در مورد مادر فوت شده , شعر در مورد مادر بزرگ , شعر در مورد مادرم


شعر در مورد مادر

شعر در مورد مادر